Znieczulenie zeba

1. Data: 2007-03-10 21:46:39

Temat: Znieczulenie zeba
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tydzien temu dostalalo mi sie zastrzyk znieczulajacy (uzupelnienie nasady
zeba przy usunietym dziasle+wymiana plomby). Ze wzgledu na moje reakcje
alergiczne stomatolog zaserwowal mi ponoc "bezpieczny" srodek (niestety nie
znam nazwy, ale jak trzeba bedzie to sie dowiem).
Znieczulenie utrzymywalo sie w sumie 6 godz. (licze do czasu calkowitego
ustapienia odretwienia twarzy). Natomiast do tej pory odczuwam dziwne
odretwienie i pulsowanie gornej szczeki oraz uczucie rozpychania zębów.
W trakcie, jak i po zabiegu bylo mi momentami slabo, pojawialy sie (czesciej
po zabiegu) klujace bole serca - podobne objawy towarzyszyly mi przy
ukaszeniu przez ose. Jakies 11 lat temu po znieczuleniu mialam podobne
dolegliwosci trwajace ok. tydzien + goraczke + wysypke + opuchlizne.

Czy mam rozumiec, ze i ten srodek znieczulajacy jest dla mnie niedobry? Czy
jest w ogole jakis uwazany za bezpieczny (chociaz domyslam sie, ze to co dla
jednego moze byc Ok, to dla innego niekonieczne)? Ale moze jednak ktos
poleci jakis cudowny znieczulacz, bo czeka mnie jeszcze w nadchodzacym
tygodniu nastepna wizyta u stomatologa.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

2. Data: 2007-03-10 22:24:37

Temat: Re: Znieczulenie zeba
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale jak trzeba bedzie to sie dowiem).
> Znieczulenie utrzymywalo sie w sumie 6 godz. (licze do czasu calkowitego

Tak długo działa najczęściej artykaina (Citocartin - Molteni?, Septanest -
Septodont, Ubistesin - 3M). Rzeczywiście jest najbezpiecznieszym środkiem
znieczulającym (w największym stopniu wiąże się z białkami osocza, przez co
wykazuje b. małą toksyczność).

> [...]
> przez ose. Jakies 11 lat temu po znieczuleniu mialam podobne dolegliwosci
> trwajace ok. tydzien + goraczke + wysypke + opuchlizne.

Jeżeli dolegliwości utzrymują się do tej pory, to skontaktuj się ze swoim
dentystą.

> Czy mam rozumiec, ze i ten srodek znieczulajacy jest dla mnie niedobry? Czy
> jest w ogole jakis uwazany za bezpieczny (chociaz domyslam sie, ze to co dla
> jednego moze byc Ok, to dla innego niekonieczne)?

Zgadza się. Innym w miarę nieszkodliwym środkiem znieczulającym jest
mepiwakaina - nie wymaga dodawania środków konserwujących, które także mogą
uczulać.

> Ale moze jednak ktos poleci jakis cudowny znieczulacz, bo czeka mnie jeszcze w
> nadchodzacym tygodniu nastepna wizyta u stomatologa.

Jw + decyzję pozostaw swojemu dentyście. On (ona) powinen podjąć ostateczną
decyzję, ponieważ to na nim spoczywa odpowiedzialność za wykonaną pracę i to on
będzie w stanie najlepiej ocenić jakiego znieczulenia może użyć.

Serdecznie pozdrawiam.
RR ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000722-4, 2007-03-09
Przetestowano na: 2007-03-10 23:24:47

3. Data: 2007-03-11 16:04:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Dzieki za odpowiedz:)
Czy potrafisz (albo ktos kompetentny) odpowiedziec mi na pytania: czy w
zwiazku z takimi reakcjami, jakie mi towarzysza i ktore wyzej opisalam, jest
jakies zagrozenie dla zdrowia/zycia? Czy zostaja jakies trwale slady, np. w
sercu, ktore z czasem moga przybrac grozniejszy przebieg? I czy stan, ktory
jest obecnie nalezy leczyc? Czy powinnam z tym natychmiast zglosic sie do
lekarza?

4. Data: 2007-03-11 19:52:39

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakies zagrozenie dla zdrowia/zycia? Czy zostaja jakies trwale slady, np. w
> sercu, ktore z czasem moga przybrac grozniejszy przebieg?

Środki stosowane do znieczuleń miejscowych nie powodują długotrwałych zmian, o
których piszesz. Mogą wystąpić jedynie reakcje z nadwrażliwości (uczulenie),
brady/tachykardia (zwolniona/przyspieszona praca serca), hiper/hipotensja
(nad/niedociśnienie), zaburzenia smaku, czucia i wiele innych, ale wszystkie ew.
działania nieporządane są przemijające i krótktrwałe.

> I czy stan, ktory jest obecnie nalezy leczyc? Czy powinnam z tym natychmiast
> zglosic sie do lekarza?

Nie wydaje mi się, że należy to leczyć, ale zawsze przed wizytą u stomatologa
(przed podaniem znieczulenia) powinnaś uprzedzić o tym lekarza.

Pozdrawiam.
Radek ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000723-0, 2007-03-11
Przetestowano na: 2007-03-11 20:52:45

5. Data: 2007-03-11 20:48:02

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Nie wydaje mi się, że należy to leczyć, ale zawsze przed wizytą u
> stomatologa (przed podaniem znieczulenia) powinnaś uprzedzić o tym

Dzieki serdeczne:) Rozwiales moje...zaniepkojenie.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

Węzły chłonne - tylko antybiotyki?
Szczoteczka do czyszczenia jezyka
Krew Z nosa
Czy każdy lekarz moze wypisać recepte na " Postinor"???
Poszukuję wybitnego ortopedy ze slaska