Re: Znieczulenie zeba

From: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Znieczulenie zeba
Date: Sat, 10 Mar 2007 23:24:37 +0100

> Tydzien temu dostalalo mi sie zastrzyk znieczulajacy (uzupelnienie nasady zeba
> przy usunietym dziasle+wymiana plomby). Ze wzgledu na moje reakcje alergiczne
> stomatolog zaserwowal mi ponoc "bezpieczny" srodek (niestety nie znam nazwy,
> ale jak trzeba bedzie to sie dowiem).
> Znieczulenie utrzymywalo sie w sumie 6 godz. (licze do czasu calkowitego
> ustapienia odretwienia twarzy).

Tak długo działa najczęściej artykaina (Citocartin - Molteni?, Septanest -
Septodont, Ubistesin - 3M). Rzeczywiście jest najbezpiecznieszym środkiem
znieczulającym (w największym stopniu wiąże się z białkami osocza, przez co
wykazuje b. małą toksyczność).

> Natomiast do tej pory odczuwam dziwne odretwienie i pulsowanie gornej szczeki
> oraz uczucie rozpychania zębów.
> W trakcie, jak i po zabiegu bylo mi momentami slabo, pojawialy sie (czesciej
> po zabiegu) klujace bole serca - podobne objawy towarzyszyly mi przy ukaszeniu
> przez ose. Jakies 11 lat temu po znieczuleniu mialam podobne dolegliwosci
> trwajace ok. tydzien + goraczke + wysypke + opuchlizne.

Jeżeli dolegliwości utzrymują się do tej pory, to skontaktuj się ze swoim
dentystą.

> Czy mam rozumiec, ze i ten srodek znieczulajacy jest dla mnie niedobry? Czy
> jest w ogole jakis uwazany za bezpieczny (chociaz domyslam sie, ze to co dla
> jednego moze byc Ok, to dla innego niekonieczne)?

Zgadza się. Innym w miarę nieszkodliwym środkiem znieczulającym jest
mepiwakaina - nie wymaga dodawania środków konserwujących, które także mogą
uczulać.

> Ale moze jednak ktos poleci jakis cudowny znieczulacz, bo czeka mnie jeszcze w
> nadchodzacym tygodniu nastepna wizyta u stomatologa.

Jw + decyzję pozostaw swojemu dentyście. On (ona) powinen podjąć ostateczną
decyzję, ponieważ to na nim spoczywa odpowiedzialność za wykonaną pracę i to on
będzie w stanie najlepiej ocenić jakiego znieczulenia może użyć.

Serdecznie pozdrawiam.
RR ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000722-4, 2007-03-09
Przetestowano na: 2007-03-10 23:24:47