Znikają twierdzenia o istnieniu ‘gejowskiego’ genu

1. Data: 2011-03-24 21:25:55

Temat: Znikają twierdzenia o istnieniu ‘gejowskiego’ genu
Od: " KK" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nagle znikają twierdzenia o istnieniu &#8216;gejowskiego&#8217; genu
Opublikowane przez redaktor
wtorek, 19 Maj 2009 13:59
1 komentarz

Nagle znikają twierdzenia o istnieniu &#8216;gejowskiego&#8217; genu. American
Psychological Association rewiduje swoje stanowisko w sprawie homoseksualizmu
W publikacji wydanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne
(American Psychological Association) przyznaje się, że nie istnieje
&#8222;gejowski&#8221;
gen, jak podaje lekarz, który pisał na ten temat na stronie Krajowego
Stowarzyszenia Badań i Terapii Homoseksualizm (National Association for
Research & Therapy of Homosexuality &#8211; NARTH).

A. Dean Byrd, były prezes NARTH, potwierdził, że oświadczenie APA pojawiło się
w broszurze, która aktualizuje to, za czym APA stało od lat. Broszura, która
po raz pierwszy pojawiła się w 1998 roku APA oświadczyło: &#8222;Ostatnio istnieje
znaczna ilość dowodów wskazujących, że biologia, w tym genetyczne i wrodzone
hormonalne czynniki, grają znaczącą rolę w seksualności człowieka&#8221;. Ale, po
aktualizacji, w broszurze zatytułowanej teraz: &#8222;Odpowiedzi na pytania
dotyczące lepszego zrozumienia seksualnej orientacji i homoseksualności&#8221;, APA
zmienia swoje stanowisko.

Nowe oświadczenie mówi:
&#8222;Brak jest wśród naukowców konsensusu co do rzeczywistych przyczyn rozwijania
się u jednostki orientacji heteroseksualnej, biseksualnej, gejowskiej czy
lesbijskiej. Pomimo licznych badań, które poszukiwały możliwych genetycznych,
hormonalnych, rozwojowych, społecznych i kulturalnych wpływów na seksualną
orientację, nie pojawiły się żadne odkrycia, które pozwoliłyby naukowcom na
wniosek mówiący, że seksualna orientacja jest determinowana przez jakikolwiek
szczególny czynnik czy czynniki. Wielu uważa, że to zarówno natura jak i
wychowanie wspólnie odgrywają skomplikowane role&#8230;&#8221;

Byrd komentuje:
&#8222;Pomimo, że nie wspomina się o badaniach, które wpłynęły na to nowe
oświadczenie, jasne jest, że wysiłki, aby &#8222;udowodnić&#8221;, że homoseksualność
jest
po prostu biologicznym obciążeniem zwyczajnie zawiodły. Sami badacze,
aktywiści z trudem doszli do tego wniosku. Nie na gejowskiego genu. Nie ma
żadnej prostej biologicznej drogi do homoseksualności&#8221;.

Byrd powiedział, że dokumenty APA zarówno nowe jak i stare &#8222;mają bardzo silne
aktywistyczne niedomówienia&#8221;, lecz nowszy dokument &#8222;jest bardziej naukowy
bardziej spójny z etyką psychologicznej opieki&#8221;.
&#8222;W kwestii tego czy terapia może zmienić seksualną orientację, poprzedni
dokument oferował zdecydowane: &#8222;nie&#8221;. Niemniej, obecny jest nieco inny i
zawiera następujące stwierdzenie: &#8222;Na dziś, nie było odpowiednich naukowych
badań, które pokazały by, że terapia (czasami nazywana terapią reparacyjną
inaczej zwaną też &#8222;conversion therapy&#8221;) jest bezpieczna i
skuteczna&#8221; &#8211; napisał
Byrd.

Rzecznik NARTH powiedział, że organizacja uważa zmianę w oświadczeniu, choć
nie całkiem nową, za bardzo ważną. APA nie odpowiedziało na wezwanie WND do
wydania komentarza w tej sprawie.

Byrd kwestionował to czy APA w ogóle planuje obecnie badanie skuteczności
różnych terapii homoseksualizmu.
&#8222;Wiele z tych terapii jest nie jest w ogóle zatwierdzona/zalegalizowana, a
jednak praktycy regularnie otrzymują uznanie z Continuing Education za uczenie
tych terapii na zaaprobowanych przez APA kursach. Być może nadszedł czas na
to, aby stowarzyszenie APA przyjęło dla tych wszystkich terapii i terapeutów
te same standardy, które popiera jeśli chodzi o terapię reorientacji&#8221;-
powiedział.
Napisał również, ze te zmiany są istotne, wraz nawet ze zmianą w zaleceń APA o
dodatkowych źródłach informacjach.

&#8222;Najbardziej intrygujące są zalecenia dotyczące dalszych materiałów do
czytania. Poprzednia broszura kierowała czytelników do: National Gay and
Lesbian Task Force; do Parents, Families and Friends of Lesbians and Gays,
oraz do Sexuality Information and Education Council of the United States
(SIECUS), czyli wszystkich aktywistycznych grup. &#8211; napisał Byrd. &#8211; Obecna
broszura kieruje czytelników do American Psychological Association, Mental
Health America, oraz American Academy of Pediatrics.&#8221;

NARTH również dokumentuje brak innych dowodów na &#8222;gejowski&#8221; gen.

Na przykład, Douglas Abbott, profesor Uniwersytetu Nebraska konkluduje: &#8222;Gdyby
homoseksualizm był powodowany przez genetyczne mechanizmy ich dzieci byłyby
bardziej podatne na wybieranie jednopłciowego współżycia, lecz nie są, zatem
nie może to być genetyczne&#8221;.
Obala to również pewne stanowiska zwolenników, które przyjęli homoseksualni
oferenci.

&#8222;Termin &#8216;homofobia&#8217; jest często używany w niewłaściwy sposób, do
opisania
osoby, która sprzeciwia się homoseksualnym zachowaniom czy to na moralnym,
psychologicznym, czy medycznym gruncie&#8221; &#8211; wyjaśnia NARTH. &#8211;
Niemniej,
technicznie ten termin w rzeczywistości oznacza osobę, która ma fobię, bądź
irracjonalny strach, przed homoseksualizmem. Zatem pryncypialna niezgoda nie
może być określona jako &#8216;homofobia&#8217;&#8221;.

Inne sytuacje, które zdarzyły się w czasie rozwijającej się stale dyskusji o
&#8222;wrodzonym&#8221; pochodzeniu homoseksualizmu:

* Urzędnicy organizacji Nowej Anglii informowali o tym, że członkowie
transseksualnego lobby obiecali śledzić babcie i innych, którzy będą zbierać
podpisy pod petycją popierającą tradycyjną formę małżeństwa.
* Zachowania członków homoseksualnej społeczności spowodowały, że APA odwołało
dyskusję na temat tego stylu życia.
* Sławny przywódca homoseksualnej społeczności stwierdził, że wyłącznie oni
zyskają na uchwaleniu tzw. praw &#8222;hate crimes&#8221; (praw zwalczających
prześladowania/dyskryminacje), które, w oparciu o myśli towarzyszące
przestępstwu, zwiększają obciążenie karami za przestępstwa, które już mają
swoje odpowiedniki w innych kodeksach.

Regina Griggs, dyrektor wykonawczy Parents and Friends of Ex-Gays,
powiedziała, że jej organizacja i członkowie zespołu byli już atakowani tylko
za głoszone przesłanie: że w ogóle są takie osoby jak byli homoseksualiści.
Miały miejsce ataki fizyczne jak przypadek z 2007 roku z Arlington County Fair
(Doroczne Święto Hrabstwa Arlington odbywające się w lecie &#8211; przyp.tłum.).
Nastąpiła tam, jak powiedziała policja redakcji WND, konfrontacja między kimś
niezadowolonym z informacji PFOX o możliwości porzucenia homoseksualizmu, a
woluntariuszem znajdującym się na stoisku.

&#8222;Jeden oficer powiedział mi dziś, że patrolował imprezę, gdy podeszła do niego
kobieta i powiedziała mu, że jakiś mężczyzna uderzył ją z powodu broszurek na
stoisku PFOX i napadł na innego mężczyznę, który tam był. Oficer porozmawiał z
przypuszczalną ofiarą. Nie chciał dawać kary i nie został sporządzony pisemny
raport&#8221; &#8211; przekazał, John Lisle, oficer ds mediów w wydziale policji
Arlington
County.

&#8222;Na podstawie opisu, który został podany oficerowi, zlokalizował on
podejrzanego na tej imprezie. Inny oficer wyprowadził tego dżentelmena poza
teren targów&#8221; &#8211; przekazuje dalej jego oświadczenie. Jaki był wynik tej
sytuacji? Pro homoseksualni aktywiści gorliwie potępili Griggs&#8217; za
&#8222;wymyślenie&#8221; tej historii, gdy zaalarmowała zwolenników o zaistniałej
sytuacji.

&#8222;Regina Griggs straciła wszelką wiarygodność i musi zrezygnować ze wstydem za
jej nieuczciwe zachowanie&#8221; &#8211; napisał Wayne Besen, dyrektor wykonawczy
homoseksualnej grupy aktywistów Truth Wins Out. &#8222;To, co zrobiła PFOX to
wypaczenie i obraza (sic!) prawdziwej ofiary hate crime&#8221;.

Ci, którzy potępiają homoseksualizm spotykają się również z elektronicznym
zadręczaniem. Gdy Sally Kern, prawniczka z Oklahomy, zdecydowanie odrzuciła
akceptację homoseksualnego stylu życia, została zalana dziesiątkami tysięcy
emaili, co był skoordynowanym atakiem na jej przekonania. W niektórych
emailach grożono jej.

Bob Unruh

&#169; 2009 WorldNetDaily
Oryg.: http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=979
40

2. Data: 2011-03-24 23:40:19

Temat: Re: Znikają twierdzenia o istnieniu &#8216;gejowskiego&#8217; genu
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli rozumiesz w ogóle czym jest twierdzenie, to śmiem twierdzić,
że takich twierdzeń nigdy nie było (ponieważ nigdy nie było podstaw
do ich sformułowania).

Teraz: jeśli zatem tego nie było (a jest to nawet bardziej niż pewne),
to nie może to również zniknąć, ani nagle, ani nie nagle, zresztą.

Wstrząsająca i piękna potęga logiki. ;)

--
CB

3. Data: 2011-03-25 08:29:51

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Teraz: jeśli zatem tego nie było (a jest to nawet bardziej niż pewne),
> to nie może to również zniknąć, ani nagle, ani nie nagle, zresztą.

No niestety logika nie jest mocną stroną kk. Zamiast tego dobrze funkcjonuje
u niego 'logika hiperboliczna' (hiperbola = wyolbrzymienie).

4. Data: 2011-03-26 02:08:32

Od: " kk" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony <r...@x...pl> napisał(a):

> Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

> No niestety logika nie jest mocną stroną kk.

Ladnie mi dziękujesz za ten cały czas, przez który cię edukowalem ,za darmo
udzielając korepetycji. Wowczas dziekowales teraz mi brak logiki zarzucasz.
Obluda z hipokryzja,czysta niewdziecznosc i arogancja. A gdzie wogole zwiales
z dyskusji o selekcyjnym wymiataniu?

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
.sci.biologia&tid=1031807&MID=%3Cilsesv%2411q%241%40
inews.gazeta.pl%3E

5. Data: 2011-03-26 15:42:04

Od: zażółcony <R...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " kk" napisał w wiadomości grup

> [...]
>z dyskusji o selekcyjnym wymiataniu?
>
>http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=p
l.sci.biologia&tid=1031807&MID=%3Cilsesv%2411q%241%4

Jest Pan bardzo specyficznym partnerem w dyskusji.
Specyfika tej relacji powoduje, że pewna wdzięczność za dzielenie się
zdobytą wiedzą
nie musi a wręcz nie powinna wykluczać bardzo silnego nastawienia
krytycznego
- i głośnego wyrażania tych ocen. Jeśli wyobrażał Pan sobie to tak, że Pana
wiedza olśni mnie i zostanę Pana osobistym fanem - to Pan wybaczy, ale tak
nie będzie.
Jest kilka konkretnych powodów, dla których nie jest to możliwe i jeśli jest
Pan
zainteresowany, to mogę je przybliżyć. Jeśli nie jest Pan zainteresowany, to
tylko
ogólnikowo sformułuję to tak: wykorzystuje Pan wiedzę do tego, by przy
okazji
jej prezentacji wprowadzać manipulacje. Z pomocą wiedzy kreuje się Pan
na autorytet, z pomocą którego próbuje przemycać Pan tezy nieprawdziwe,
nienaukowa -a ideologiczne. Przykładem takiego subtelnego 'przemytu',
jest właśnie m.in. użyte wcześniej słowo 'nagle' - które wychwycił cbnet.
Zwrócę też uwagę, że 'ideologicznie' jest cbnetowi prawdopodobnie
znacznie bliżej do Pana niż mi (silne przywiązanie do idei Boga i idące za
nią
wsparcie dla elementów kreacjonizmu). Jednakże cbnet jest człowiekiem, który
bardzo ceni sobie rzetelność przekazu - i stąd ma Pan 'z miejsca' sprzeciw.
Nie ma lekko ...

Co zaś do dyskusji o selektywnym wymiataniu: musiałbym poszerzyć wiedzę
i być może uda mi się to zrobić. Natomiast powinien też Pan wziąć pod uwagę
to, iż
osobiście jestem dość mocno przywiązany do modelowania i symulacji
komputerowych
jako pewnej silnie rozwijającej się metody naukowej - a jak zauważyłem,
Pan dość otwarcie neguje to podejście jako tworzące wiarygodną argumentację
i przynoszącą dobre dowody.
Więc cóż - obawiam się, że nie będzie płaszczyzny do dyskusji.

BTW. Mam wrażenie, że przesadnie (...) podkreśla Pan, że rozprzestrzenienie
się jakiejś nowej cechy/mutacji w populacji MUSI być związane z tym,
że ma ona pozytywny wpływ na przystosowanie. Otóż takie podejście
jest imo zbyt ostre, skrajne.

6. Data: 2011-03-28 10:16:30

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Mar, 23:25, " KK" <n...@g...pl> wrote:
> [...]
> emaili, co był skoordynowanym atakiem na jej przekonania. W niektórych

szkoda pradu na takie dywagacje, szczegolnie na teorie tworzone dla
potrzeb, i przez KK

J...

7. Data: 2011-03-29 13:45:19

Temat: Re: Znikają twierdzenia o is<><><><>nieniu &#8216;gejowskiego&#8217; genu
Od: " " <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony <R...@t...op.pl> napisał(a):

> [...]
> jej prezentacji wprowadzać manipulacje. Z pomocą wiedzy kreuje się Pan
> na autorytet, z pomocą którego próbuje przemycać Pan tezy nieprawdziwe,

OK-Masz prawo wyrażać swoje subiektywne opinie na temat mojej dzialalnisci w
sieci: zarzucać mi powodowane ideologicznie manipulowamie faktami naukowymi
itd. Postawiłeś teże ,ale gdzie jest jakikolwiek konkretny ,namacalny
,zalinkowany ,dowód takich kłamst i manipulacji?

> Co zaś do dyskusji o selektywnym wymiataniu: musiałbym poszerzyć wiedzę
> i być może uda mi się to zrobić.

No to może najpierw sie duczy ,a pozniej oceniaj poziom mojej argumentacji?

>Natomiast powinien też Pan wziąć pod uwagę
> to, iż
> osobiście jestem dość mocno przywiązany do modelowania i symulacji
> komputerowych

Twoje przywiązanie ma być dla mnie argumentem za czym kolwiek?

> jako pewnej silnie rozwijającej się metody naukowej - a jak zauważyłem,
> Pan dość otwarcie neguje to podejście jako tworzące wiarygodną argumentację
> i przynoszącą dobre dowody...

Nie rozumiem??? Nic nie pisalem o algorytmach genetycznych (choc kiedys sam
jeden nakreslilem i na koncu tego postu ci go wkleje) poza wspomnieniem o
matematyczno/komputerowej symulacji ewolucji oka i progranie z www PTK. Tyle
bylo na potrzebne do dyskusji o doborze kumulatywnym i nieredukowalnej
zlozonośći. NA modele metematycznie powolywalem sie tez odnosnie
wiarygodnosci/niewiarygodnosci ustalen filogenetyki molekularnej (ale to w
naszych dyskusjach). Z Toba dyskutowalem o matematycznych modelach
funkcjonujacych w genetyce populacyjnej i wykazalec ci ze te mdele opieraja
sie na nader uproszczonych modelach genetycznych )temu nie przeczy zaden
ewolucjonista. Pokazalem ci tez na przykladzie argumentacji Foylea ,ze
'matematyka ewolucji' nie ma adekwatnego zastosowania odnosnie genow
konserwowanych (Fred Hoyle byl leszczym matematykiem i lepiej znal sie na
biologii niz ty-zaprzeczysz?)

Nie mam pojecia do czego ty wogóle pijesz?

> Więc cóż - obawiam się, że nie będzie płaszczyzny do dyskusji.

Nikt cie nie zmusza,lecz kiedy wydajesz osad ,to rob to zgodnie z prawda.

> [...]
> się jakiejś nowej cechy/mutacji w populacji MUSI być związane z tym,
> że ma ona pozytywny wpływ na przystosowanie. Otóż takie podejście

Dyskutowalismy wszystkie mozliwe opcje. Ty stawiales tezy ,a ja sie do nich
odnosilem,jezeli ci cos w mojej argumentacji nie pasuje,to wroc do tamtej
dyskusji i o tym napisz. A jezeli tutaj chcesz prowadzic dyskusje ,to napisz w
temacie 'OT' zacytuj tekst i skomentuj. Mam cie uczyc rzetelnej dyskusji?

> [...]
> bardzo ceni sobie rzetelność przekazu - i stąd ma Pan 'z miejsca' sprzeciw.

Ani cbnet ani ty nie uzyliscie mozgu w tym przypadku. Ja tego nie
napisalem,,ja ZACYTOWALEM (ZACYTOWALEM!!!!!!!) zalinkowany tekst. KPW?

Masz sie pobaw ,jednak najpierw ostrzezenie: wez sobie je do serca ,gdy
zaczynasz sie bawic swoimi algorytmami "genetycznymi"..wiecej o tym na
pl.sci.matematyka w A i B siadlo n trabie>

"...Do niczego sensownego nie dojdziemy, bawiąc się w zdania. Teoretyczne
rozważania w oderwaniu od rzeczywistości biologicznej prowadzą tylko na
manowce, co już wcześniej tłumaczyłem wujowi zbójowi, który spłodził cały
wątek teoretyczny, który nijak się ma do procesów biologicznych (..."

Mamy sekwencje X (powyłamywana drabina) musimy ja przekształcić w sekwencje Y
(wyszlifowany diament). Na każdym z etapów naszej 'ewolucji' dobieramy jedna
literkę z sekwencji Y i podstawiamy do sekwencji X. Musimy tak kombinować z
tym podstawianiem żeby na każdym etapie sekwencja zachowywała sens. Ja
próbowałem i mi się nie udało.

Zabawa jest dobrą analogia do budowania modelu ewolucji jakiegoś białka z
innego białka, które ma nabyć nowych właściwości (służyć nowym celom). Np.
muszą zajść zmiany w centrum katalitycznym, a i w konformacji. Czy
jakakolwiek z subtelnych zmian ewolucyjnych struktur białka dająca mała
minimalną zmianę w konformacji białka okaże się skuteczna dostosowawczo i czy
to dostosowanie (wynikające z tych zmian) okaże się dostosowawcze na każdym z
etapów?
Każdy może sam się o tym przekonać. Jeśli się nie uda wygenerować na każdym
etapie ewolucji sensownego zdania (formy pośredniej) linia ewolucyjna ginie.

X: P--O--W--Y--Ł--A--M--Y--W--A--N--A********D+- R--A--B--I--N--A
W+-O+-W--Y--Ł--A+-M--Y+-W--A--N--A********D+- R--A--B--I--N--A
W--Y+-W--Y--Ł--A+-M--Y+-W--A--N--A********D+- R--A--B--I--N--A
W--Y-=S--T--Ł--A+-M--Y+-W--A--N--A********D-- R--A--B--I--N--A
W--Y-+S--Z--Ł--A-+M--Y--W--A--N--A********D-- R--A--B--I--N--A
W--Y-+S--Z--L--A-+M--Y--W--A--N--A********D-- R--A--B--I--N--A
W--Y-+S--Z--L--I--M--Y--W--A--N--A********D-- R--A--B--I--N--A
W--Y-+S--Z--L--I+-M+-Y--W--A--N--A********D-- R--A--B--I--N--A

Kinga Preis...
Singularity Summit 2010
Taki mąż się trafił. (?)
Feministkom.
"Może mieć wszystko, więc nic jej nie kręci."