Znowu alkohol

1. Data: 2003-05-02 06:27:41

Temat: Znowu alkohol
Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Temat czasami powracajacy na grupe, aczkolwiek z tego co zauwazylem nielubiany
i bardzo rzedko pojawiaja sie naprawde fachowe odpowiedzi.Do rzeczy.Czy ktos
moze napisac co jest przyczyna(oczywiscie poza samym piciem) takiego
ogolnego "rozedrgania" organizmu utrzymujacego sie do 15 godzin po ostrym
piciu. Mowimy tutaj o osobie dosc regularnie naduzywajacej alkohol(mozna
zaryzykowac stwierdzenie o alkoholiku). Czy objawia sie takie rozegrganie -
uczucie drzenia calego organizmu tak na zewnatrz (telepiace sie raczki) jak i w
srodku,tak zwane natrectwa, uczucie ze za chwile "ekspoludujesz". Czy sa jakies
metody farmakologiczne zwalczenia tego?

Pablo

2. Data: 2003-05-02 07:33:29

Temat: Re: Znowu alkohol
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2 May 2003 p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> srodku,tak zwane natrectwa, uczucie ze za chwile "ekspoludujesz". Czy sa jakies

przyczyna tego u osoby pijacej jest najczesciej picie. Opisywane przez
Ciebie objawy pojawiajace sie u osoby naduzywajacej alkohol w momencie
wczesnej abstynencji (czyli jakis czas po piciu) moga odpowiadac delirum
tremens.
Oczywiscie pisze, ze moga poniewaz nie stawia sie rozpozan przez
Internet i jednoznacznego rozpoznania nikt nie postawi - objawy
tem moga byc tez zwiazane z innymi chorobami ale najprawdopodobniej
jednak jest to ta przyczyna.

Poniewaz
nie jest to wcale drobna dolegliwosc a moze to byc dosc powazny
zespol zaburzen metaboliczno-psychicznych nalezy zglosic sie do
lekarza (jesli objawy sa powazne nawet do szpitala).

Leczenie takich zespolow wraz z ogolnym leczeniem nalogu
powinien prowadzic lekarz.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-05-02 13:40:32

Od: "Chyna" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@p...onet.pl> is free to say whatever...

To chyba nawet tu bylo, ale glowy sobie obciac nie dam. U czlowieka pijacego
okazyjnie jakis czas po piciu pojawia sie "kac". Moi znajomi o nim niedawno
rozmawiali,ale duzo tam bylo o chemii a ja w tym dobra nie jestem. Skad bole
glowy, uczucie wysuszenia itd. Przeczytalam gdzies tu,a moze na stronie www,
ze u czlowieka, ktory sporo wypije organizm sie... "wyostrza". Na bodzce. I
stad jakis czas po te "ciiii, nie tak glosno", wraca do "normalnosci" co
jest bolesne ;]
Natomiast u alkoholika organizm otrzymuje alkohol regularnie. Oczywiscie w
zaleznosci od organizmu roznie bedzie sie ten zachowywal, reagowal, wiemy o
tym. Ale tak sobie pomyslalam, ze jak otrzymuje regularnie to bedzie
reagowal silniej na takie wlasnie bodzce po-imprezowe. Wlasciwie to nie wiem
do konca, co dzieje sie w calym organizmie... System nerwowy jest
rozedrgany. Mowimy "Mam delirke", ale to bzdura. Delirium to naprawde ostry
stan. Zwidy i inne nieprzyjemnosci. A rozedrgany system nerwowy... no coz,
po pierwsze, jesli nasz organizm ma do tego tendencje (jeden moj kolega
spozywa alkohol wlasciwie codziennie, na pewno regularnie i na pewno w
_konkretnych_ ilosciach, ale jeszcze nie widzialam, zeby mu sie na trzezwo
raczki trzesly) to albo nie pic wcale, albo jakos mniej, bez szalenstw ;)
Farmakologia moze, owszem, przyjsc z pomoca, ale trzeba uwazac, zeby zamiast
jednego problemu nie miec dwoch... Tak sobie pisze, lekarzem przeciez nie
jestem ;)

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl ::
If I may be so bald can I just shave something, come on make me my head.

4. Data: 2003-05-02 19:47:19

Od: "gab---a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wytrzymałość" na alkohol może być różna u każdego człowieka. Kiedyś
pracowałam w laboratorium toxykologicznym i pacjent trzymający się tzn.
wygląd, mowa itp jak po kilku piwach - a we krwi alkoholu prawie w dawce
śmiertelnej i odwrotnie zalany w pestkę przy niewielkiej ilości alkoholu we
krwi. Nie były to odosobnione przypadki!! Dlatego konieczna jest konsultacja
z lekarzem, bo naprawdę może być bardzo żle, a niekontrolowane branie leków
( bo komuś pomogło na kaca) może spowodować trwałe uszczerbki na zdrowiu.
Gaba

5. Data: 2003-05-03 13:30:04

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gab---a <z...@n...tenbit.pl> is free to say whatever...

Oczywiscie.

Oczywiscie.
Jak juz wyszlam to mi sie przypomnialo, ze zapomnialam ;) napisac, ze
_oczywiscie_ magnez... Ten skutecznie jest wyplukiwany z organizmu kiedy sie
naduzywa alkoholu. Dlatego jedzmy magnezik. Jedzcie... tfu. ;D

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl ::
If I may be so bald can I just shave something, come on make me my head.
[Chyna]

Krwawie i nie wiem czemu?Pomozcie!!!
tsh-tarczyca
ogniecione stopy