Zrobiłam pyszne bezy

1. Data: 2001-04-17 07:05:39

Temat: Zrobiłam pyszne bezy
Od: "Sylvi" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gorąco polecam Bezy Kawowe :-)
Nie znalazlam takiego przepisu w zadnej z ksiazek kucharskich.
Bezy te robię zawsze jak mi bialka z ciasta zostana.

A oto przepis:
6 białek
60 dkg cukru (nie pudru)
pół szklanki mocnej parzonej kawy
(na każde białko przypada 10 dkg cukru więc możecie sobie porcjować jak chce
cie)

Ubic bialka na sztywna piane. Odcedzić kawę z fusów (po odcedzeniu ma zostać
pół szklanki i ma być gorąca) i rozpuścić w niej cukier. Ponieważ trudno jes
t go rozpuścić całkowicie to wystarczy jak stworzy on swego rodzaju syrop.
Następnie wlewać po łyżce syropu do ubitych białek ciągle miksując.
Bezy najlepiej przeciskać przez "strzykawke" do tortów, aby stworzyły równe
podłużne, krótkie paski.
Piec w piekarniku nagrzanym do 130 stopni z lekko uchylonymi drzwiczkami (za
lecam termoobieg) przez 15-20 minut
Bezy przed wyciągnięciem z piekarnika nie muszą mieć twardych skorupek bo on
e przy studzeniu stwardnieją. Wazne jest zeby po przełamaniu nie "ciągnęły"
się. Możecie zawsze jedną do testów wyciągnąć :-)

Aby urozmaicić smak bez polecam również gorąco krem do przełożenia bez:

4 żółtka
pół kostki masła
trochę cukru pudru
ok. 4 łyżki zimnej parzonej kawy (bez fusów) :-)

żóltka zmiksować z leciutko rozmiękłym masłem i dodać trochę cukru pudru (ch
odzi o to, żeby nie był za słodki bo same bezy są b. słodkie). Na koncu zmik
sowac wszystko z kawą. Tej kawy to właściwie możecie dac wg. uznania, jak kt
o lubi, bo ja daje ją na oko.

Na samym końcu połączyć bezy w "pary" kremem. :-) Pyyyyyycha....

Smacznego :-)

Sylwia