Zupa chlebowa -Ktoś wie jak to się robi?

1. Data: 2005-12-13 20:48:23

Temat: Zupa chlebowa -Ktoś wie jak to się robi?
Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałem w jednym z portali o Śląsku(niestety brak przepisu), że
występuje coś takiego jak zupa chlebowa, czy ktoś wie jak to się robi?

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti
--
"Ach Targowa, Ząbkowska, Kijowska
Ach te Szmulki, Targówek, Zacisze.

2. Data: 2005-12-13 22:43:24

Temat: Re: Zupa chlebowa -Ja wiem - jestem ze Śląska
Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojti" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Przeczytałem w jednym z portali o Śląsku(niestety brak przepisu), że
> występuje coś takiego jak zupa chlebowa, czy ktoś wie jak to się robi?

tam zaraz "zupa chlebowa"

No przeca idzie o wodzionka....

Co by narychtowoć wodzionki trza:
- trocha chlyba
- wendzono szpyrka albo wczesnij narychtowane tuste ze cebulkom i szkwarkami
- knoblauch
- majeranek
- uwarzono woda

i tera tak:
- musis natargać chlyb i wciepnąć do biksy
- nasuć trocha tustego abo łoztopiono szpyrka
- knoblauch łozciaprać abo pokroić cienko we plastry
- nasuć majeranku
- posolić i popieprzić
- zaloć wodom
- wloć maggi

Chwilka poczkać i idzie już jeść
Dować pozór coby chlyba było fest srogo- wodzionka niy może być rzadko- sie
musi tako ciapraka narobić hoby babraki.
Wodzionka tak smakuje jak se jom posolisz, pomagujesz i knoblauchym
zaprowisz

--
Jackare
Bytom

3. Data: 2005-12-13 23:01:02

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 13 décembre 2005 ŕ 23:43:24, dans <dnnis8$7mh$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Wodzionka tak smakuje jak se jom posolisz, pomagujesz i knoblauchym
> zaprowisz

Wszystko gra, ale co to knoblauchy ?

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-12-13 23:02:20

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 00:01:02 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa (siostra Ani) N.* skreślił te oto słowa:

> Wszystko gra, ale co to knoblauchy ?

Z niemieckiego - czosnek jak mniemam.

Fantastycznie napisany post :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*
http://www.voila.pl/7ufx3/

5. Data: 2005-12-13 23:13:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 14 décembre 2005 ŕ 00:02:20, dans <ppvczblvrc95$.dlg@iska.from.poznan>
vous écriviez :

> Z niemieckiego - czosnek jak mniemam.

> Fantastycznie napisany post :)

Dlatego napisalam "wszysko gra".

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2005-12-13 23:14:59

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-12-14 00:13:47 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa (siostra Ani) N.* skreślił te oto słowa:

> Dlatego napisalam "wszysko gra".

Dlatego też chciałam wyrazic swoje uznanie, a nie chciało mi sie tworzyc
kolejnego postu - to tak przy okazji 2w1 uskuteczniłam :)

7. Data: 2005-12-13 23:26:18

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 14 décembre 2005 ŕ 00:14:59, dans <bjwv4r0gb0ck$.dlg@iska.from.poznan>
vous écriviez :

> Dlatego też chciałam wyrazic swoje uznanie, a nie chciało mi sie tworzyc
> kolejnego postu - to tak przy okazji 2w1 uskuteczniłam :)

i dziekuje za knoblauchy :)
(jezeli toto to toto)

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-12-14 00:18:17

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i dziekuje za knoblauchy :)
> (jezeli toto to toto)

To to :P

--
morghul

9. Data: 2005-12-14 02:21:33

Temat: Re: Zupa chlebowa -Ktoś wie jak to się robi?
Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

oprócz wspomnianej wodzionki jest jeszcze mniej znana garmuszka (słyszałem
też inne nazwy):
stary, suchy chleb dodaje się do wody i razem gotuje tak długo, aż się
rozgotuje na jednolitą mase. taką średnio-gęstą (uwaga: trzymać pod
przykryciem bo pryska). przyprawia się kminkiem (dużo), masłem, albo
smalcem, solą , maggi i czosnkiem roztartym z solą. zresztą właśnie taki
czosnek jest też lepszy do wodzionki.

10. Data: 2005-12-14 12:46:49

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aaa, nie wiedziałem że to inną nazwę.Zaraz idę robić.Dziękuję bałdzo :-)

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

biszkopt - czy mozna mrozic?
Koszty eksploatacji płyty gazowej a elektrycznej
Lodówka VESTFROST - gdzie kupić Wawa
[inspiracje] Torty
bacalhau - suszony solony portugalski dorsz:)