Zupa czosnkowa Ewuni z Gdańska

1. Data: 2003-07-31 10:26:14

Temat: Zupa czosnkowa Ewuni z Gdańska
Od: "bea." <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki:
kostka rosołowa lub rosół - 2 litry
mąka i masło na zasmażkę (tak po 2 łyżki stołowe każdego)
1 lub 1,5 główki czosnku (my lubimy wiec 1,5)
1 kubek śmietany 18% na zabielenie
sól, pieprz, kminek (to tak z francuska - własna modyfikacja)
grzaneczki ziołowe (kupiłam w Albercie )
starty na drobniutko oscypek

1. Zrobić bulionik, zagotować
2. Zrobić zasmażkę, zalać łyżką gorącego bulionu, rozmieszać dokładnie i
wlać do gara
3. przyprawić solą, pieprzem
4. Wgnieść czosnek i wrzucić kminek
5. Pogotować na maleńkim ogniu 3-5 minut
6. Dodać śmietanę - najpierw rozmieszać w kubku z paroma łyżkami zupki, żeby
się nie zważyła
7. Podać z grzankami i serkiem startym, ale, obok, bo jak Sie wrzuca to one
bardzo szybko się robią miękkie i potem wychodzi ciapa

Jest po prostu mniam mniam

begin 666 clip_image001.gif
M1TE&.#=A$@`2`(03`)F9F?_,`/____\``/^P`````)G,___0`/_
_`/^@`/_@
M`,^P5F=>19^.4_]I6/]3+O^';Z^EB/\P()F9F0`````````````
`````````
M`````````````````````````"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````
A^00)* `3
M`"P`````$@`2`$ %;> DCF1)(FBJ'$<0$'!BSO2$*$+.YCDADXK58$A\^6:'
ME:L%,R$$A8)!P(I.!4<1:J"XL5B!P>M'^KJ,A)HHT'JI@]^VBSS
"\8*\'/UI
M%03[`@ED*2A!2BX^:74*7"MM8EE CD0$1FIG36J:(R$`(?D$"3@`$P`L`0`!
M``\`#P! !6;@)(K!$03$*"(LJ[QFX!!)J@BX`)]H,L*#X(" 2OT4AV3LY)L@
M!(6"0:>(,!@-FN^%@!V")YJ*%#:.)P?DR40P.V\X)5O\C$[EB\:
"UFHA8VU\
M70I=2A 21&(P#T)@;4TB2CR!(R$`(?D$"; `$P`L`0`!``\`#P! !6+@)(K!
M$03$*"(LJ[SF222I(MS"B]_)"!^#( &5\BD.R-BI-T$("@5#3@&5"A*]U^!W
M&J"8JA-1I3H<3R9"<66[(7>SYC,J0%9OLU;K&%/G$5L(?$@!7G$
P08F&<2-)
&8GXC(0`[
`
end

begin 666 clip_image002.gif
M1TE&.#=A$@`2`.,+`,S,S/_,`/\``/^P`````/___YG,___0`/_
_`/^@`/_@
M`,S,S ```````````````"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A^00)^ `+`"P`
M````$@`2`$ $9W#)22M%.*MS0AA@8HWD@BA%RJ7I(%+*)LSTYX['YG6@A10$
M@J' "0X+-PE&H#AQ. '!YT5Y>FR#DB30^6ACSZZ'.D&Q8JP4^6<LQ-J%!#6#
MB>D\KFQ9P=QTI4DP?C0#-EI7/5J*$Q$`(?D$"0@`"P`L`0`!``\
`#P! !%)P
M21E."&-*Q+GZUC4DF>)]2H@E$W@(\(!E;7K<U\4NW6F+"=9'X+H
(5AJ*B)9<
M'%(7RX#)0]VN,U:/<U6-MHC?[(L@AKN!XV@!@KG5ZPEVR8P``"'
Y! D0``L`
M+ $``0`/``\`0 1<<$D93@AC2L2Y^M8U))E2G,6'GLD$'D(\8)FK''AXM0M2
M$ 1#2@$4%A*MC^!U$6!XF@M-HSG<+I9!;6,ZX5:CWB]8P!5/HT[G%M
*F$4L$
0&Q=PAD&QO#T\R4G=$Q$`.P``
`
end

1. Data: 2003-07-31 10:29:27

Temat: Re: Zupa czosnkowa Ewuni z Gdańska
Od: "ogr" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bea." <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
one
> bardzo szybko się robią miękkie i potem wychodzi ciapa

Brzmi smakowicie, ale grzanki bym dodał już po podgrzaniu.

I nie dodawaj załączników to nie grupa bin.

Pozdrawiam
ogr

1. Data: 2003-07-31 12:11:34

Od: Grzegorz Mucha <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Jul 2003 12:26:14 +0200, bea. wrote:

> [...]
> 1 kubek śmietany 18% na zabielenie
> sól, pieprz, kminek (to tak z francuska - własna modyfikacja)
> grzaneczki ziołowe (kupiłam w Albercie )

Dobre będzie :) Może nie na lato,raczej na zimę, ale pycha.
Z tym, że ja czosnkową przyprawiam tymiankiem i zaciągam nie śmietaną, a
żółtkami roztrzepanymi z oliwą.

A na lato spróbowałbym zimnej zupy czosnkowej - mam przepis w książce
Frances Mayes "Pod słońcem Toskanii", jak nie zapomnę, zacytuję go na
grupie

mucher

Kapusta kiszona zasmażana
Witam !!!