niestandardowo ziemniaki

1. Data: 2003-07-31 11:12:47

Temat: niestandardowo ziemniaki
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sluchajcie

jak zrobic - przyprawic ziemaniaki
aby nie byly podane standardowow?
ale nie gotujac - tylko np. w brytwancie podpiec w piekarniku

:-)
no i jeszcze jedno
no i co najlepiej podać do tych ziemniaczków??
mam w domu cukinie ...
pomidory ....

bo już brak mi pomysłów

pozdr.

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2003-07-31 12:37:22

Temat: Re: niestandardowo ziemniaki
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Nam bardzo smakuja takie: najlepiej male ziemniaki dobrze wyczyscic i
ugotowac ze skorka (nie musisz do zupelnej miekkosci), kroisch w cwiartki
(wzdloz) i smazysz na rozgrzanym oleju posypane sola, pieprzem i papryka aby
sie zarumienily z kazdej strony.

Monika

Ps. ...aaa teraz widze, ze nie chcesz gotowac, ale moze ci sie spodoba.

-----------

1. Data: 2003-07-31 13:35:04

Od: "Asia Radowicz" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Umyj ziemniaki, przekroj na pol, nie obieraj z lupin, owin folią aluminiową
i wloz do piekarnika nagrzanego do 250 st. Czekaj godz, poltorej... Sa
pychotka! Mozna do srodka wlozyc troszke boczku, cebulki- bedzie lepszy
aromat. Ja podaje z surówkami. Mniam!
Pozdrowionka:)

-----------

1. Data: 2003-07-31 15:39:13

Od: "" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak zrobic - przyprawic ziemaniaki
aby nie byly podane standardowow?
Hmmmm pomyślmy, obrane ziemniaczki pokrój na grubsze krążki i posyp przyprawą
do grilla (pikantną) i kapką oleju, zostaw na chwile żeby przeszły przyprawą.
Ułóż na naczyniu żaroodpornym warstwą na dole, daj potem plasterki pomidorka i
cukinii, na góre ziemniaczki a całość polej roztrzepanym jajkiem z mlekiem.
Wstaw do pieca 200 stopni na 30-40 minut (powinno wystarczyć)
bo już brak mi pomysłów
Mi nie brak ;)

P.S To jest wymyślone na poczekaniu niesprawdzone !

1. Data: 2003-07-31 15:53:03

Od: "dżdżownica" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> jak zrobic - przyprawic ziemaniaki
> aby nie byly podane standardowow?
No to jeszcze inna bajka w stylu podanej przez Ciebie.
Kartofle kroimy w krążki i podsmażamy na patelni z kminkiem.
Potem ładujemy je do naczynia żaroodpornego i tam zbeszczeszczamy jajem
surowym, ewentualnie podsmażoną cebulką (tudzież przyprawami według
upodobania). W zasadzie może tu być pewien śmietnik, ale w nucie
ziemniaczanej. Dodatki mięsne łamią konwencję! Zapiekamy w piekarniku. W
trakcie dosypujemy żóltego sera tak, aby się zapiekł, a nie zeskorupiał. Na
bazie koncentratu pomidorowego sporządzamy własnej kompozycji ketchup.
Podajemy wszystko z zimnym piwem.
dżdżownica

1. Data: 2003-07-31 17:18:23

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze jedno:

Ziemniaczane Gratin (4 osoby jako przystawka, 2 osoby jako danie glowne)
6-8 srednioduzych zieniakow
200g smietany
150-200 g sera zoltego
g.muszk.
sol
pieprz

Ziemniaki obierasz i kroisz w plasterki (mozna i na zheblowac) i ukladasz
warstwami w natluszczonym naczynu zaroodpornym, kazda warstwe solisz,
pieprzysz i posypujaesz galka muszkatalowa polewasz smietana i mozna (ale
nie trzeba) posypac serem. I tak warstwa po warstwie. Wstawic do nagrzanego
pieca (ok. 180 stopni) na ok 30-45 minut, najlepiej sprobowac czy sa juz
miekkie.

Ja osobiscie aby skrocic czas pieczenia podgotowuje juz pociete ziemniaki.

Monika

1. Data: 2003-07-31 18:50:01

Od: "" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh niezłe, a ja zapomniałam o moim flagowym daniu z ziemniaków placki a'la
śmietnik :))) tutaj można puścić wodze fanzazji, do startych ziemniaków i
cebulki wrzuca sie wszystko, od marchweki, natki piertuszki, koperku do
kawałków kiełbaski czy chudego wedzonego boczku, do wyboru! robi sie z tego
ciasto i piecze jak normalne placki, wychodzi pycha, rodzinka mi to zrzera w
jeden dzien a robie chyba z 2 kg ziemniaków.
Może nie w temacie ale mam taki fajny przepisik na czerstwe pieczywo, po co
wyrzucać jak mozna zrobić placki chlebowe, chlebek moczy sie w mleku, kiedy
zmięknie skórka osącza sie go i przekłada do miski, daje sie jajko, cebule
pokrojoną w drobniutką kostke, koperek, pietruszke, szczypiorek (wedle uznania)
przyprawy (sól, pieprz, jarzynke) miesza sie toto jak na mielone dodając troche
bułki tartej jak jest za żadkie, formuje sie okragłe lub owalne placki i
obtacza w tartej bułce, ja robie kulki to masa nie jest tak zwięzła jak mieso
mielone, potem rozpukam na patelni. Piecze na złoty kolor, boskie te placki są
z sosem grzybowym lub jako dodatek do barszczyku :)

1. Data: 2003-07-31 23:48:43

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> no i jeszcze jedno
> no i co najlepiej podać do tych ziemniaczków??
> [...]

1. ziemniaki w cwiartki, male w polowki, ukladasz na blasze, na ktorej jest
juz wylana oliwa, w rogi blachy po zabku czosnku, calosc posypac oregano,
tymiankiem, sola i pieprzem, piec w piekarniku az sie zrumienia, pod koniec
mozna na to wrzucic krazki cebuli, papryki.

2. Na blasze z oliwa ukladac plasterek ziemniaka na przemian z plasterkiem
cukinii (lub kabaczka) az powstana dlugie rzedy (zazwyczaj wychodza mi 4),
posypac czym lubisz i do piekarnika.

3. Do miski wrzucic plastrey ziemniakow, krazki cebuli, starty zolty ser,
posolic, popieprzyc, wymieszac ( mozna tez wlac 2-3 lyzki smietany) i do
naczynia zaroodpornego, na wierzch (jesli ma byc jakis, bo nie musi) mozna
wrzucic por i pieczarki i przykryc startym zoltym serem.

4. cukinie i pomidory nafaszerowac ( ryzem z koperkiem, kasza gryczana), a z
ziemniakow zrobic frytki :)

pozdrawiam
Mor.

Zupa czosnkowa Ewuni z Gdańska