Zupa grzybowa - prosba

1. Data: 2002-06-04 10:38:01

Temat: Zupa grzybowa - prosba
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, mam prosbe. Czy ktos wie i moglby mi powiedziec, jak sie robi
zupe grzybowa, zeby uniknac zupki z torebki? Ktos moze sie zapytac, gdzie ja
zyje i czy na wigilie u mnie nie ma... A no nie ma. U mnie jest barszcz z
uszkami. Czy w takim razie moglabym poprosic o jakies wskazowki? Jakie
grzybki sie do tego uzywa? Suszone?
Z gory dziekuje
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-04 10:59:05

Temat: Re: Zupa grzybowa - prosba
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
barszcz z
> uszkami. Czy w takim razie moglabym poprosic o jakies wskazowki?

Nie dość że chłop to jeszcze bez książki kucharskiej (przepisy w
Internecie znajdziesz).

Zrobił bym to tak:
Grzyby - dowolne, ogólnodostępne (prawdziwki, podgrzybki, kurki!!,
kozaki, maślaki itp.) - byle aromatyczne (pieczarki ze sklepu mogą
być ale to trochę pachnie erzacem) - tak do pół kilo. Jeżeli były
suszone to namoczyć. Ugotować wywar z jarzyn i cebulą jak kto lubi i z
czosnkiem (bez kapusty - nie lubię) i odcedzić. Grzyby pokroić w
kosteczkę (z moczonych nie wylewać wody - dodać ją do wywaru) i
wrzucić do wywaru. Pogotować aż będą miękkie. I tu muszę rozdzielić
przepis na dwie drogi -

1. - dodać śmietanę i zagęścić lekko podgrzewając - bez gotowania
(w tym przypadku grzyby powinny być lekko chrupiące)
2. - przetrzeć grzyby przez sito (zupa krem) i zagęścić śmietaną jak
wyżej
(w tym przypadku grzyby powinny być bardziej miękkie)

Podaję z grzankami
( nie pisałem o soli i pieprzu bo to się samo przez się rozumie a
dodaje się ile kto lubi)

(to przepis "z głowy czyli z niczego" w domu zaglądam do Kuchni
Polskiej lub innych książeczek aby czegoś nie przeoczyć - rzadko robię
zupy wolę mięsko)

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-06-04 11:16:06

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dość że chłop to jeszcze bez książki kucharskiej (przepisy w
> Internecie znajdziesz).

Dzieki za przepis, juz sobie poradze. :)
Pozdrawiam
MALWINA
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-04 11:19:16

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

[...]

============
Inny wariant:
Zdecydowanie BEZ kapusty.
I grzybowa czarna, nie zageszczana.
Do tego ugotowana na sztywno, czyli bardzo gesta kasza manna na wodzie z
sola, ktora wylewa sie na plaski talerz i pozwala sie jej zastygnac. Te
kasze kroi na kostki wielkosci grzanek a nastepnie dodaje do zupy.
Tak podawano zupe grzybowa z suszonych borowikow u mnie w domu.
Och, gdzie te czasy, kiedy borowiki zbieralo sie workami...
barbara

1. Data: 2002-06-05 19:55:54

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tylko nie daj pół kilo suszonych :))))))

V.

Peklowanie, wedzenie
melon...
Liebfraumilch