Zwalczanie wciornastkow bez chemii

1. Data: 2004-08-15 18:50:57

Temat: Zwalczanie wciornastkow bez chemii
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich w nietypowym, jak na mnie, watku (chociaz "bez chemii"
jest dla mnie dosc zwyczajne).
Zmagam sie wciaz z wciornastkami. Niedawno jeszcze bylem w przewadze ale
troche im odpuscilem i teraz one sa gora. Czy znacie jakis gatunek
drapieznego pluskwiaka, ktory mozna by na nie naslac?
Wiem, ze niektore pajeczaki, jak np. dobroczynki sa skuteczne w walce z
tym szkodnikami ale dzis chodzi mi o pluskwiaki. Jaka grupa pluskwiakow
jest drapiezna i jak ja odroznic od roslinozernych (bez koniecznosci
wielogodzinnych obserwacji)?
Najchetniej chcialbym poznac nazwe gatunkowa takiego poszukiwanego przeze
mnie pluskwiaka.

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2004-08-15 19:25:38

Temat: Re: Zwalczanie wciornastkow bez chemii
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfobfk$9o8$1@nemesis.news.tpi.pl Bpjea <b...@...pl
(usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> Najchetniej chcialbym poznac nazwe gatunkowa takiego poszukiwanego
> przeze mnie pluskwiaka.

Hejka. Dziubałeczek wciornastkowy (Orius insidiosus) zwalcza
wciornastka (wysysa) :-)
Brązowe lub prawie czarne pluskwiaki długość 2-3 mm, z szarymi plamkami
na powierzchni ciała. Jaj wydłużone, o,4 -milimetrowe, białe. Barwa
nimfy zmienia się z wiekiem: początkowo jest żółtawa, później
żółtobrązowa, a pod koniec rozwoju- brązowa. Dziubłaczki są drapieżcami
głównie postaci dorosłych wciornastków, mogą jednak niszczyć także
roztocze i jaja motyli. Samice składają jaja do głównych nerwów i
ogonków liściowych. Larwy po wylęgu przenoszą się na blaszkę liściową
oraz na kwiaty. Odżywiają się
wciornastkami i pyłkiem. Rozwój jednego pokolenia w optymalnych
warunkach (28oC i wysoka wilgotność powietrza) trwa 14 dni. Przy
krótkim dniu dziubłaczek wciornastkowy przechodzi diapauzę.
Pozdrawiam drapieżnie Ja...cki

3. Data: 2004-08-15 19:40:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Dziubałeczek wciornastkowy (Orius insidiosus) zwalcza
> wciornastka (wysysa) :-)

Dzieki :))
Teraz postaram sie go wyszukac (nietylko w sieci ale tez w ogrodzie czy w
innym miejscu w plenerze).
Czy sa inne gatunki pluskwiakow, ktore nie pogardza wciornastkiem?
(przykladowo, z glodu zabiora sie za nie? ;))

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2004-08-15 21:08:26

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfoec3$i4p$1@nemesis.news.tpi.pl Bpjea <b...@...pl
(usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> Czy sa inne gatunki pluskwiakow, ktore nie pogardza wciornastkiem?
> (przykladowo, z glodu zabiora sie za nie? ;))

Hejka. Bartku, czemuś aż takim uczuciem do tych pluskwiaków zapałał
skoro Amblyseius cucumeris załatwia sprawę z wciornastkami? ;-) Ale
szukaj, może z tasznikowatych coś by się znalazło? :-)
Pozdrawiam orientacyjnie Ja...cki

5. Data: 2004-08-16 07:45:54

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Bartku, czemuś aż takim uczuciem do tych pluskwiaków zapałał
> skoro Amblyseius cucumeris załatwia sprawę z wciornastkami? ;-)

Chcialbym miec mozliwosc wyboru, bo nie wiem, co mi wpierw w rece wpadnie:
Amblyseius czy Orius ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

Pennisetum americanum 'Purple Majesty'
Foila do oczka wodnego.
co kiedy wysiewac i temperatura kielkowania (szpinak nowozelandzki)
jeszcze o pedach pomidorow
Anturium - podloze