jeszcze o pedach pomidorow

1. Data: 2004-08-13 14:58:38

Temat: jeszcze o pedach pomidorow
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytalam wczoraj ale w stalym watku i ewentualni znawcy moze nie
wylapali tego mojego pytania, wiec powtarzam cytujac:

Obrywam te pedy i nie wiem czy dobrze robie, bo widze ze na niektorych
z nich sa paczki kwiatowe. Czy napewno mam obrywac wszystko co wyrasta
z katow (wszystkich) lisci? Czy nie pozbawiam sie w ten sposob czesci
owocow? Czy nie zmniejszam plonu?

Dodam ze uznalam ze obecna ilosc pedow jest ok i wiekszej ilosci
dlugich lodyg nie planuje, ale skoro z katow tych lisci wyrastaja
lodyzki kwiatowe?? Moze jesli to poobrywam kwiaty wyrosna w bardziej
odpowiednim miejscu... no niestety nie znam sie na pomidorach na
razie.
Jesli chodzi o zacienianie to na razie rosliny sa dosc 'przejrzyste' i
dodatkowe pare mini-pedow pod tym wzgledem raczej nie zaszkodzi, tym
bardziej ze balkon mam sloneczny.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-08-13 19:31:47

Temat: Re: jeszcze o pedach pomidorow
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z nich sa paczki kwiatowe. Czy napewno mam obrywac wszystko co wyrasta
> z katow (wszystkich) lisci? Czy nie pozbawiam sie w ten sposob czesci
:)
robisz jak najbardziej prawidlowo
bo pomidory maja isc w owoce a nie pedy
:)
musisz miec swiadomosc
ze pomidory potrzebuja ciepla
:)
kwitnac teraz mialby male szanse aby zdazyly we wrzesniu dojrzec
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-08-13 19:42:49

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Aug 2004 21:31:47 +0200, s...@s...pl (Tadeusz Smal)
wrote:

>robisz jak najbardziej prawidlowo
>bo pomidory maja isc w owoce a nie pedy

No wlasnie, owoce biora sie z kwiatow, wiec jesli obrywam potencjalne
kwiaty... ?

>musisz miec swiadomosc
>ze pomidory potrzebuja ciepla
>kwitnac teraz mialby male szanse aby zdazyly we wrzesniu dojrzec

Ale one niedawno zaczely kwitnac :-o
Jest troche pomidorkow ktorym juz chyba tylko koloru brakuje, sporo
jest pomidorkow maciupkich, ale pomidor koktailowy chyba potrzebuje
mniej czasu aby dojrzec niz normalny duzy pomidor? Czy naprawde
kwitnienie juz nie ma sensu? Te kwiatki tak szybko zamieniaja sie w
male kuleczki...
Fajnie ze sie ochlodzilo, ale mam nadzieje ze slonce jeszcze wroci.

Liczac na ciepla i sloneczna jesien pozdrawiam,

--
Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

4. Data: 2004-08-14 13:45:35

Od: "Borshch" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci

> No wlasnie, owoce biora sie z kwiatow, wiec jesli obrywam potencjalne
> kwiaty... ?

Wilki sie usuwa zarówno z drzew (choc to tez galazki, z listkami ;-)) )
jak z pomidorów. Nie przejmuj sie kwiatkami, oberwane nie beda cie straszyly
po nocach. Takie zycie...

BO.

5. Data: 2004-08-14 17:39:18

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli oberwiesz, pomidorów będziesz miała mniej, ale większe. Jeżeli
nie oberwiesz, odwrotnie.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

7. Data: 2004-08-14 18:06:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> wrote in message
> Jeżeli oberwiesz, pomidorów będziesz miała mniej, ale większe. Jeżeli
> nie oberwiesz, odwrotnie.

Ja bym sie juz zgodzil na odwrotnie, byle nie oberwac :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-08-14 19:36:21

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Aug 2004 15:45:35 +0200, "Borshch" <s...@r...pl> wrote:

>Wilki sie usuwa zarówno z drzew (choc to tez galazki, z listkami ;-)) )

A czy wilki drzew owocuja? (Pytam bo nie wiem, zdawalo mi sie ze sie
je obrywa bo sa bezwartosciowe)

>jak z pomidorów. Nie przejmuj sie kwiatkami, oberwane nie beda cie straszyly
>po nocach. Takie zycie...

Koszmarow nocnych sie nie boje, chcialabym jeno aby tak jak sprzedawca
chwalil, pomidor zaowocowal bardzo owocnie... znaczy licznie :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

9. Data: 2004-08-14 19:40:55

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Aug 2004 19:39:18 +0200, "Kyllyan"
<m...@w...pl.invalid> wrote:

>Jeżeli oberwiesz, pomidorów będziesz miała mniej, ale większe. Jeżeli
>nie oberwiesz, odwrotnie.

Wiec skoro chodzi o pomidorki koktailowe nie powinnam obrywac?

No i jeszcze... uslyszalam dzis cos o obrywaniu czubka.. czy powinnam?
Najwyzsza roslina niedlugo siegnie mi ramienia.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

10. Data: 2004-08-16 05:36:39

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> No i jeszcze... uslyszalam dzis cos o obrywaniu czubka.. czy powinnam?
> Najwyzsza roslina niedlugo siegnie mi ramienia.

około 20-go sierpnia wskazane jest ogłowienie stożków wzrostu pędów
pomidorów, papryki i dyni, w przypadku pomidorów ogławiamy tylko odmiany
wysokorosnące, poprzez wyłamanie stożka wzrostu rośliny nad ostatnim
kwitnącym gronem, pozostawiając nad nim 2 liście, usuwamy również pędy
boczne i dolne liście pomidora, zabiegi te wykonujemy przy pogodzie
suchej, bezdeszczowej, ogławianie sprzyja skierowaniu siły rośliny na
rozwój owoców,
ponieważ owoce z kwiatów, które zakwitną po tym terminie nie zdążą
dojrzeć

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński