gardenia jasminowa

1. Data: 2004-08-13 05:02:21

Temat: gardenia jasminowa
Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

moi drodzy,
kupilem jasminowa gardenie w ikea (kwiatek przyjechal z holandii), i tuz po
zainstalowaniu go w domu platki kwiatow zaczely wiednac... przegooglowalem
grupe i teraz juz wiem ze to kwiatek z charakterem :) no w kazdym razie na
ulotce dolaczonej do kwiatka jest takie info:
duzo swiatla, ale nie bezposrednie sloneczne
podlewac na spodeczek raz na tydzien
raz na m-c odzywiac
temp. powyzej 20 st C
spryskiwac codziennie

wszystkie warunki zostaly spelnione poza jednym - nie spryskuje kwiatka bo
nie mam spryskiwacza... czy to moze byc powod dla ktorego wysychaja platki
kwiatow? zaznacze ze mieszkam w portugalii, jest cieplo i w miare
wilgotno... co moze byc nie tak? pomozcie, prosze.

sciskam
maciejpt

2. Data: 2004-08-13 14:46:11

Temat: Re: gardenia jasminowa
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"maciejpt" <a...@T...pl> wrote in message

> [...]
bo
> nie mam spryskiwacza... czy to moze byc powod dla ktorego wysychaja

Mysle, ze w tym przypadku spryskiwanie niewiele by pomoglo.
Przyczyna opadania platkow kwiatow moze byc stres, jakiego roslina doznala
w wyniku przeniesienia z przytulnej szklarni, gdzie zapewne stala w
Holandii. Odpowiedz rosliny na zle warunki z reguly nie jest
natychmiastowa i objawia sie z pewnym opoznieniem. Jesli zapewnisz jej
stale warunki, to nastepne kwiaty, ktore pojawia sie juz u Ciebie, powinny
utrzymac sie na roslinie.
Nie nalezy tez wykluczyc, ze kwiatki te zwyczajnie przekwitaja, bo
przyszla na nie pora.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: spryskiwacz oczywiscie kup ;) i w miare mozliwosci opryskuj miekka
woda

3. Data: 2004-08-13 18:01:01

Od: "maciejpt" <a...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cfikck$r8e$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>
> PS: spryskiwacz oczywiscie kup ;) i w miare mozliwosci opryskuj miekka

Dzieki za pomoc, spryskiwacz kupilem dzis z samego rana, a i wode w kranie
mam miekka, wiec mam nadzieje ze moja gardenia tylko chwilowo kaprysila...
Ale jak ona pachnie!!! Nawet te usychajace kwiaty... cudo!

jeszcze raz dzieki, :)
pozdr/m

Jukka karolińska
Kto ma apetyt na maczlika?