Jaki zapylacz czereśni Hedelfińskiej ?

1. Data: 2004-08-13 06:44:41

Temat: Jaki zapylacz czereśni Hedelfińskiej ?
Od: "gamber" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przegooglowałem już cały net w poszukiwaniu odmiany, która zapyla czereśnię
Hedelfińską i nic nie znalazłem, a może poprostu Hedelfińska jest samopylna
?

help

gamber

2. Data: 2004-08-15 14:54:08

Temat: Re: Jaki zapylacz czereśni Hedelfińskiej ?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfho0s$fvf$1@news.onet.pl gamber
<g...@p...onet.pl> napisał(a):

> przegooglowałem już cały net w poszukiwaniu odmiany, która zapyla
> czereśnię Hedelfińską i nic nie znalazłem, a może poprostu
> Hedelfińska jest samopylna ?

Hejka. Zapylaczami dla Hedelfińskiej są: Butnera Czerwona, Sam,
Schneidera Późna. :-)
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

3. Data: 2004-08-16 07:14:17

Od: "gamber" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Zapylaczami dla Hedelfińskiej są: Butnera Czerwona, Sam,
> Schneidera Późna. :-)
> Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

dzięki, czy zatem muszę posadzić jedną z tych odmian aby Hedelfińska
owocowała i czy wtedy muszę szukać zapylacza do nowo posadzonego drzewka aby
ono owocowało itd itd.... To jakieś zamknięte koło, chyba że poprostu nie
łapię koncepcji ?!

gamber

4. Data: 2004-08-16 13:57:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfpn2k$mfj$1@news.onet.pl gamber
<g...@p...onet.pl> napisał(a):

> dzięki, czy zatem muszę posadzić jedną z tych odmian aby Hedelfińska
> owocowała i czy wtedy muszę szukać zapylacza do nowo posadzonego
> drzewka aby ono owocowało itd itd....

Hejka. 2 x tak. :-)

> To jakieś zamknięte koło,
> chyba że poprostu nie łapię koncepcji ?!

Poczytaj o odmianach czereśni pod kątem zapylania i puzzle dadzą
się pewnie ułożyć. :-)
Pozdrawiam powiewnie Ja...cki

5. Data: 2004-08-16 14:07:08

Od: "gamber" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj o odmianach czereśni pod kątem zapylania i puzzle dadzą
> się pewnie ułożyć. :-)
> Pozdrawiam powiewnie Ja...cki

serdeczne dzięki, pewnie dadzą, tylko że z jednego drzewka zrobi mi się mały
sadzik, a czereśnia to nie jest male drzewko ;-)
nie można ich jakoś sztucznie zapylić ? Teraz takie postępy w
biotechnologii.

gamber

6. Data: 2004-08-16 18:54:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfqf2r$ci5$1@news.onet.pl gamber
<g...@p...onet.pl> napisał(a):

> ... tylko że z jednego drzewka zrobi mi
> się mały sadzik, a czereśnia to nie jest male drzewko ;-)

Hejka. Bo zapylacze są istotnym problemem w sadach towarowych. Na
naszych ogródkach działkowcy mają (jeśli w ogóle mają) przeważnie po
jednej czereśni, które bezproblemowo owocują corocznie. :-)

> nie można ich jakoś sztucznie zapylić ?

Można, ale się strasznie trzeba nalatać. ;-) Ja bym to pozostawił
pszczołom - one są od tego, żeby zapylać. :-)
Pozdrawiam kompetencyjnie Ja...cki

7. Data: 2004-08-17 06:47:30

Od: "gamber" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można, ale się strasznie trzeba nalatać. ;-) Ja bym to pozostawił
> pszczołom - one są od tego, żeby zapylać. :-)
> Pozdrawiam kompetencyjnie Ja...cki

hmm... no dobra, pozostawiam problem pszczołom, niech one latają
dzięki

gamber

8. Data: 2004-08-18 05:35:58

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cfs9nb$jpa$1@news.onet.pl gamber
<g...@p...onet.pl> napisał(a):

> hmm... no dobra, pozostawiam problem pszczołom, niech one latają

Hejka. To moze zainteresuj się tą odmianą: ''Napoleona'' to bardzo
stara odmiana, znana już w latach 50-tych. Pochodzenie jej nie jest
znane. Z powodzeniem w mniejszym bądź większym stopniu była, a może
jeszcze jest uprawiana na terenie całego naszego kraju, ze względu na
dużą odporność jej kwiatów na przymrozki wiosenne. Jest odmianą
kwitnącą o podobnej porze jak Hedelfińska, stąd mogą się wzajemnie
zapylać. Owocuje corocznie i obficie. Owoce duże, sercowate,tępo
zakończone. Skórka żółta z pomarańczowoczerwonym rumieńcem pokryta
cętkami. Owoce deserowe i przydatne na przetwory, szczególnie kompoty .
W czasie długotrwałych deszczów owoce pękają.
Pozdrawiam wiekowo Ja...cki

9. Data: 2004-08-18 06:10:20

Od: "gamber" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cętkami. Owoce deserowe i przydatne na przetwory, szczególnie kompoty .
> W czasie długotrwałych deszczów owoce pękają.

ooo... to coś dla mnie, tylko że tej odmiany nie widziałem nigdzie w
sprzedaży, chyba że ma jeszcze jakąś inną nazwę ?!

gamber

gardenia jasminowa
Jukka karolińska
Kto ma apetyt na maczlika?