co kiedy wysiewac i temperatura kielkowania (szpinak nowozelandzki)

1. Data: 2004-08-13 15:20:11

Temat: co kiedy wysiewac i temperatura kielkowania (szpinak nowozelandzki)
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na roznych nasionkach najczesciej podany jest termin wysiewu. Ciekawa
jestem na ile to jest wazne. Tzn. jesli w gruncie to rozumiem ze
chodzi o warunki klimatyczne. Jednak z hodowla doniczkowa jest troche
inaczej, bazylie np. mozna uprawiac rowniez w zimie na parapecie.

Czesto jest tez podana temperatura kiekowania. Rozumiem ze jest to
wazne, choc zawsze mi sie wydawalo, ze ziarenka po prostu lubia
kielkowac w cieple.

Postanowilam wyhodowac szpinak nowozelandzki - takie nasionka rzucily
mi sie w oczy i przeczytalam ze mozna w doniczce uprawiac, teraz
dopiero doczytalam ze w doniczce to uprawa wstepna tylko. No ale chyba
w wiekszej doniczce nie powinien miec klopotu z rosnieciem.
Na razie mam taki problem, ze nasionka nie kielkuja. Mialy kielkowac
przez 2-3 tygodnie, minelo z poltora miesiaca.

Na opakowaniu tych nasionek jest podany termin wysiewu marzec-maj. Ale
chyba nasionka az takie madre nie sa ze wyczuly ze byl czerwiec jak
je wysiewalam?
No i temperatura kielkowania 15-18 stopni - obawiam sie, ze staly w
miejscu gdzie bylo ponad 20 stopni - czy to moglo je powstrzymac?

Oczywiscie moze nie wykielkowaly z innego powodu, ale nie wiem czy
jest sens jeszcze raz teraz probowac - czy nie jest za cieplo, czy
moze poczekac do roku przyszlego.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)