jeszcze o pedach pomidorow

11. Data: 2004-08-16 18:45:20

Temat: Re: jeszcze o pedach pomidorow
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Aug 2004 07:36:39 +0200, "Kyllyan"
<m...@w...pl.invalid> wrote:

> w przypadku pomidorów ogławiamy tylko odmiany wysokorosnące,

Rozumiem ze chodzi o odmiane nie o to jak pomidor wyglada? Bo dwa mi
stercza ladnie do gory, dwa sie troche pokladly :)

>ogławianie sprzyja skierowaniu siły rośliny na rozwój owoców,

Ok, +- rozumiem.
Tylko dziwi mnie to, ze takie kombinacje trzeba z pomidorami robic.
Przeciez nie tylko nam powinno zalezec na tym, zeby pomidor ladnie
zaowocowal. Jemu samemu powinno na tym zalezec wiec z natury powinien
IMO dazyc sam do wydania jak najwiekszej liczby dojrzalych dzieci.
Czemu wiec tak uparcie chce rosnac mimo ze i tak umrze przed zima?

>ponieważ owoce z kwiatów, które zakwitną po tym terminie nie zdążą
>dojrzeć

A czy koktailowe nie dojrzewaja szybciej?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

12. Data: 2004-08-19 12:14:09

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl>
> [...]
> zaowocowal. Jemu samemu powinno na tym zalezec wiec z natury powinien
> IMO dazyc sam do wydania jak najwiekszej liczby dojrzalych dzieci.

Te gatunki rosnące w naturze w Am. Pd. szczególnie w Peru czy też na
Wyspach Galapagos [skąd wywodzą sie pomidory] radzą sobie same bez
ludzkiej pomocy.

> Czemu wiec tak uparcie chce rosnac mimo ze i tak umrze przed zima?
[...]

Może masz jakąś odmianę szklarniową?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

13. Data: 2004-08-20 11:42:36

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Aug 2004 14:14:09 +0200, "JerzyN" <N...@m...pl>
wrote:

>Te gatunki rosnące w naturze w Am. Pd. szczególnie w Peru czy też na
>Wyspach Galapagos [skąd wywodzą sie pomidory] radzą sobie same bez
>ludzkiej pomocy.

Czyli w sprzyjajacych warunkach po prostu rosna, owocuja, rosna,
owocuja az sie roslina wyeksploatuje nie ograniczona warunkami
klimatycznymi?

>[...]
>
>Może masz jakąś odmianę szklarniową?

Wstyd przyznac, ale nie wiem jaka mam odmiane pomidorow. Ale czy to
robi jakas roznice? Z tego co do tej pory wyczytalam, to pedy i czubki
obcina sie po prostu pomidorom a nie tylko niektorym odmianom
pomidorow.
Gdyby to nie byla odmiana szklarniowa przeciez chyba nie zatrzymalaby
sie w miejscu pracujac juz tylko nad owocami?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

14. Data: 2004-08-20 12:03:32

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co do tej pory wyczytalam, to pedy i czubki
> obcina sie po prostu pomidorom a nie tylko niektorym odmianom
> pomidorow.
ja napisałem, że obcina się odmiany wysokorosnące. Są jeszcze
wychodowane już odmiany samokończące, ni wymagające ogławiania.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

15. Data: 2004-08-20 15:24:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cg4pa2$plf$1@news.onet.pl Kyllyan
<m...@w...pl.invalid> napisał(a):

>... Są jeszcze
> wychodowane już odmiany samokończące, ni wymagające ogławiania.

Hejka. A jak się nazywają takie odmiany i po czym je rozpoznać w
sklepie?
Pozdrawiam hurmem Ja...cki

16. Data: 2004-08-20 17:07:58

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. A jak się nazywają takie odmiany i po czym je rozpoznać w
> sklepie?

Po tym jak koncza. Same :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2004-08-20 17:19:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:OdqVc.28644$cT6.3091@fe2.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Po tym jak koncza. Same :-)

Hejka. Już w sklepie się kończą? < lol >
Pozdrawiam ulewnie i pioruńsko Ja...cki

18. Data: 2004-08-20 19:16:15

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

czasem pisze na opakowaniu, ale nie zawsze. Po prostu jak się idzie do
sklepu, to trzeba wiedzieć co się chce kupić
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

19. Data: 2004-08-20 20:00:18

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cg5ili$koq$1@news.onet.pl Kyllyan
<m...@w...pl.invalid> napisał(a):

> czasem pisze na opakowaniu, ale nie zawsze. Po prostu jak się idzie
> do sklepu, to trzeba wiedzieć co się chce kupić

Hejka. E, tam. :-) Ja często zaglądam do sklepów ogrodniczych bez
konkretnego zamiaru zakupu czegokolwiek. Wręcz nie przepuszczam żadnej
okazji, żeby do nich wejść i zobaczyć, czy nie ma w sprzedaży czegoś
ciekawego . Dzisiaj oczywiście zupełnie przypadkowo nabyłem dwie
torebki nasion rukoli, których już bardzo długo szukałem. :-)
Pozdrawiam hazardowo Ja...cki

20. Data: 2004-08-20 20:05:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ciekawego . Dzisiaj oczywiście zupełnie przypadkowo nabyłem dwie
torebki nasion rukoli, których już bardzo długo szukałem. :-)

Anturium - podloze
Pogoda - będzie gorzej :-(
Jaki zapylacz czereśni Hedelfińskiej ?
gardenia jasminowa