Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

141. Data: 2018-04-07 08:35:17

Temat: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 07:22, j...@o...pl pisze:

> po prostu ani do konca wierzysz, ani do konca jestes pewien, ze Go
> nie ma.
>
> to wiara pprzeciw wierze.
>
> wyjasnie moze. powiem prosto: na pewnym poziomie rozwoju Bog czyni
> cuda, na innym czyni to przez nawet inne wymiary naukowe, ktore byc
> moze nawet nigdy nie beda mogly przez nas byc dokladnie poznane.
>
> a jak do tego sie ma cala nauka, wiara i magia, to juz sam
> wykonceptuj.
>
> wiara i magia to tez jakby dwa koncepty; koncert nauki to to, co
> mozemy odkryc.

Nie odkryć tylko wymyślić. Bo rzekome odkrywanie to nic innego jak
tworzenie nowych idei a potem żmudne ich materializowanie, czyli
zamienianie w rzeczywistość. A że celem naukowego odkrywania jest
budowanie sobie ołtarzyka podziwu, by w ten prosty acz sprytny sposób
dowartościować siebie samego, to już insza inszość, inna forma
pośrednictwa między nieświadomym i pozbawionym poczucia własnej wartości
człowiekiem a rzekomo nieosiągalnym (lub dostępnym tylko wybrańcom)
(S)Twórcą. :)

> jesli, podreslam jesli, juz bylbym Bogiem, to nigdy nie pozwolilbym
> odryc wszystkich tajemnic istnienia.

Jednym słowem marzy ci się władza absolutna, którą chcesz zatrzymać
wyłącznie dla siebie tworząc tajemnice i zachowując je dla siebie.
Tajemnica jest sposobem na sprawowanie władzy nad innymi, którzy tej -
nawet rzekomej - tajemnicy nie posiedli i ulegają jej magii.

> i zrobilbym wszystko, doslownie wszystko, aby zachowac wszelkie
> checi istnienia istnienia.

Albo kłamiesz teraz albo kłamałeś gdy pisałeś, że jako Bóg chciałbyś
zachować tajemnie dla siebie.

Możliwe też jest trzecie wyjście: pleciesz trzy po trzy co ci ślina na
język przyniesie. :)

> oczywiscie wszysko, procz nie mowienia prawdy. to oczywiste.

I znowu. Czy jako Bóg zachowałbyś pewne tajemnice dla siebie, czy też
powiedziałbyś całą prawdę? Zachowujesz się jacku jak pełna sprzeczności
kobieta a nie jak facet co ma jaja. :)

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

142. Data: 2018-04-07 08:40:33

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 06:27, j...@o...pl pisze:

> jest, Zbigniewie. i nie jest to zaden paradoks. wiadomo, ze stworzyl
> nasz wszechswiat. i to jest bardzo, bardzo pewne.

Nasz wszechświat to nasz Umysł. Zazwyczaj ograniczony przez zakazy ale
bywają tacy, których umysły sięgają nieskończoności i dokonują jej
zjednoczenia z zerowym Początkiem.

> wiadomo tez, ze ogol tego, co istnieje, moglby rownie dobrze nie
> istniec. i nawet Stworca naszego wszechswiata nie za wiele pewnie ci
> o tym moze powiedziec.

Niczym nie zakłócana komunikacja ze (S)Twórcą to jedyny sposób na
rozwianie twoich wątpliwości. :)

143. Data: 2018-04-07 10:14:58

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał:
ale Zbysiu dałeś czadu; zawsze, jeśli zechcesz czytać coś ze złą wolą,
to wyjdzie ci, co wyjdzie. oczywiście, ze dałeś tu popis intelektu,
ale nie mądrości czy prawdy.

Moja prawda jest taka że użytkownik XL jest agresywny i posługuje się retoryką która
wprowadza podziały. Taka mowa nienawiści pozbawiona informacji i życzliwości, za to
zawierająca mnóstwo prawd użytkownika XL. Uważam że takie zachowania nie powinny być
tolerowane w rozmowach towarzyskich czemu daje wyraz.

144. Data: 2018-04-07 10:58:59

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo. Będę jednak próbował się od Ciebie dowiedzieć skąd wiesz jak pisać o Bogu. Skąd
wiesz że Bóg coś stworzył. Skąd wiesz że to Bóg. Skąd wiesz że istnienie ma jakiś
cel?

145. Data: 2018-04-07 11:00:10

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 10:14, z...@g...com pisze:

> [...]
> informacji i życzliwości, za to zawierająca mnóstwo prawd użytkownika
> XL. Uważam że takie zachowania nie powinny być tolerowane w rozmowach

Jeżeli istnieje konflikt miedzy skrajnie odmiennymi stanowiskami czy
punktami widzenia, w którym żadna ze stron nie chce zmienić zdania to
łagodzenie jego objawów w żaden sposób nie prowadzi do jego rozwiązania
i tylko jego eskalacja prowadzi do jego rozstrzygnięcia i sięgnięcie do
obiektywnego rozwiązania.

A tak na marginesie to ten zakątek Internetu to nie tylko spotkania
towarzyskie ale przede wszystkim czysty biznes ideologiczny prowadzący
do zmiany przekonań najtwardszych graczy. Tak więc twoja dezaprobata dla
różnych zachowań jest nie na miejscu.

146. Data: 2018-04-07 11:05:09

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 10:58, z...@g...com pisze:

> Leo. Będę jednak próbował się od Ciebie dowiedzieć skąd wiesz jak
> pisać o Bogu. Skąd wiesz że Bóg coś stworzył. Skąd wiesz że to Bóg.
> Skąd wiesz że istnienie ma jakiś cel?

Poznaj, przeniknij samego siebie a znajdziesz odpowiedzi na pytania,
które mi zadałeś. Masz takie same możliwości, a może nawet większe,
jakie kiedyś miałem ja. Piszę dlatego, by zachęcić takich wątpiących jak
Ty by uwierzyli we własne siły i nie bali się zawierzyć własnej intuicji
i by odważyli się podejmować odpowiedzialność za wnioski do których
dotrą w wyniku poszukiwania. Ja mogę tylko podpowiedzieć jak to osiągnąć
ale to Ty sam musisz uwierzyć w siebie.

147. Data: 2018-04-07 11:22:28

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo. To jest właśnie fenomen wiary że nie da się jej nauczyć. Ja uważam że wiata w
Boga jest naszym genetycznym wyposażeniem i nie wynika z tego czy rzeczywiście
istnieje jakiś Bóg. Czyli brutalnie mówiąc tego Boga sobie wymyśliłem dlatego bo mam
taką potrzebę. Jest to do udowodnienia, jednak powiedziano mi że w Polsce takich
badań nie da się przeprowadzić. Przynajmniej teraz. Ilustracją fenomenu wiary są
wypowiedzi w których rozmówcy z całym przekonaniem piszą o tym że Bóg ma jakieś
określone cechy lub dokonania. Przyciśnięci do muru nie są w stanie wytłumaczyć skąd
te przekonania na temat Boga i nich się wzięły.
Natomiast jeśli chodzi o to że wolałbym aby XL wykazywała się odrobiną empatii, to
chyba nie jest próbą zmieniania jej w sposób krzywdzący i szkodliwy.

148. Data: 2018-04-07 14:13:10

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 11:22, z...@g...com pisze:

> [...]
> wynika z tego czy rzeczywiście istnieje jakiś Bóg. Czyli brutalnie
> mówiąc tego Boga sobie wymyśliłem dlatego bo mam taką potrzebę.

Jeżeli zwróciłeś uwagę to ja dokonuję rozróżnienia między Bogiem a
(S)Twórcą. Bóg jest wymysłem ludzi pozbawionych wiary w siebie natomiast
(S)Twórca jest Bytem, który tworzy Rzeczywistość.

> [...]
> fenomenu wiary są wypowiedzi w których rozmówcy z całym przekonaniem
> piszą o tym że Bóg ma jakieś określone cechy lub dokonania.

Tak. Bo Bóg to atrapa, za którą dziecko ukryło rodziców, którzy
pozbawili je poczucia własnej wartości. Zamiast być dla dziecka
przyjaznymi i empatycznymi edukatorami i wychowawcami stali się
niedostępnym satrapą zmuszającym do zachowań sprzecznych z
oczekiwaniami, pragnieniami i emocjonalnymi potrzebami dziecka. I nie
jest dla dziecka ważne, czy rodzice popełnili to przestępstwo świadomie
czy tez nieświadomie.

> [...]
> wolałbym aby XL wykazywała się odrobiną empatii, to chyba nie jest
> próbą zmieniania jej w sposób krzywdzący i szkodliwy.

Z niej nie zeszło jeszcze całe powietrze przemiany, która się w niej
dokonuje. To jeszcze trochę potrwa. :)

149. Data: 2018-04-07 14:31:57

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo. Zgodzę się z Tobą że podświadoma idea Boga zostaje przeniesiona na bardziej
uświadomiony obiekt. Dla ciebie idea Boga to jakiś byt idealny który przesłaniają
rodzice. Według mnie jest zupełnie odwrotnie. To idea Boga przesłania nam obraz
idealnego ojca. Bóg stał się oderwany od idei idealnego przywódcy stada. Brutalnie
mówiąc nie ma Boga. Jest idea doskonałego przywódcy której to idei sprytni tłumacze
naszych podświadomych potrzeb nadali nową nazwę i wymyślili wszystkie legendy z tym
związane.

150. Data: 2018-04-07 15:25:09

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.04.2018 o 14:31, z...@g...com pisze:

> [...]
> nie ma Boga. Jest idea doskonałego przywódcy której to idei sprytni
> tłumacze naszych podświadomych potrzeb nadali nową nazwę i wymyślili

Albo ja mam halucynacje albo Ty z przemęczenia przestałeś czytać uważnie
to co do Ciebie piszę. Tak, Boga nie ma. Jest tylko pojecie, atrapa, za
którym dziecko ukrywa swoich nieodpowiedzialnych rodziców (lub jednego z
nich), którzy nie są w stanie spełnić wszystkich pragnień i
emocjonalnych potrzeb dziecka. A na dodatek, za próby artykułowania tych
potrzeb jest dziecko karane przez rodziców, którym nie może sie odgryźć
ponieważ jest od nich fizycznie uzależnione.

Czym innym jest natomiast (S)Twórca, Kreator czyli Świadomość. To jest
Byt realny, poza i ponad czasowy dzięki któremu wszystko się stało.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

Hu hu ha! Nasza Polska zła!
no dobra,
Afryka a sprawa ,,sankcji dla Polski".
Re: Afryka a sprawa ,,sankcji dla Polski".
dzieje polski i swiata po troszeczce