adresy wysylkowe (katalogi i ksiazki o rozach)

Data: 2000-02-28 14:20:47
Temat: adresy wysylkowe (katalogi i ksiazki o rozach)
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka)

Czesc. odpowiadam dopiero teraz, bo bylam delegowana sluzbowo.
do fryers roses chyba pisalam, i dostalam odpowiedz, ze nie przysylaja.
ale nie jestem w tej chwili pewna, czasem cos mi sie wydaje, co nie jest
prawda. peter beales na pewno wysle roze, zaakceptuja euroczek. tylko
polskie przepisy fitosanitarne sa koszmarne, chyba trzeba zaczekac na
wejscie do unii europejskiej, wtedy bedzie mozna kupic bez kontroli.
mozna oczywiscie zazadac od producenta certyfikatu zdrowia, ale to
kosztuje niemalo...
o rozach ksiazka...jakis czas temu byla ksiazka Orietty Sala, "Ksiega
1000 roz". jest fajna, bo mowi co nieco o historii rozy. Jest rowniez na
rynku Przewodnik ilustrowany "Roze", calkiem dobry, mniej informacji,
duzo zdjec. Jesli chodzi o roze w warunkach polskich, to jest chyba
jeszcze do kupienia ksiazka Zyly "Roze, 100 odmian", czy cos w tym
rodzaju. no i Buczacki: "Roze", mimo, ze pisze o rozach glownie do
warunkow angielskich (oczywiscie nie tylko), ale przedstawia ciekawe
odmiany i ma ladne zdjecia. tez pisze troche o historii. jest jeszcze
encyklopedia Roze, ale nie mam jej, i nie wiem, czy jest godna
polecenia. sa oczywiscie na rynku inne ksiazki, ladnie wydane, w
twardych okladkach, ale tresci zawieraja nad wyraz niewiele. glownie
tlumaczenia autorow niemieckich. chyba nie warto kupowac. jesli, to
tylko dlatego, ze roze niemieckie sprawdzaja sie w polskim klimacie i
mozna stamtad wybrac odporne odmiany.
w ogole ciesze sie, ze moje informacje komus sie przydaja!
POzdrawiam, Dorota

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl