amarcrinum howardii [albo jakoś tak...) - pytanie

1. Data: 2001-11-17 18:55:33

Temat: amarcrinum howardii [albo jakoś tak...) - pytanie
Od: "Katarzyna Szeffer" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś słyszał o takiej roślinie i o tym, jak ją hodować ?
Katarzyna Szeffer.

2. Data: 2001-11-18 11:49:10

Temat: Re: amarcrinum howardii [albo jakoś tak...) - pytanie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Szeffer <m...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9t7td2$sj1$...@n...onet.pl...
> Czy ktoś słyszał o takiej roślinie i o tym, jak ją hodować ?

W PL raczej nie jest znana, ale to zwykła bulwa/cebula nadająca się do
ogrodu i do doniczki.
Reszta po ang. bo nie chce mi się tego tłumaczyć.
Może Basia cos ci podpowie.

"Amarcrinum","howardii:","X","Crinodonna corsii"

Scientific Name XCrinodonna corsii
Common Name Crinodonna
X CRINODONNA
Hybrid between Amaryllis belladonna and Crinum moorei (Pink flowers)
A. Flowering Characteristics
XCrinodonna flowers in late summer (August/September) and plants are 36-48
inches tall.
B. General Characteristics
[...]
C. Cultural Information
[...]
D. Companion Plants:
Coreopsis, Hemerocallis (yellow cvs.), Kniphofia(yellow cvs.),
Leucanthemum (Shasta daisies), Peonies (white and yellow cvs.), Rudbeckia,
Salvia, Sedum, Verbascum (white cvs.), Buddleia, Hibiscus syriacus, Acer
palmatum, Lagerstroemia.
Zresztą poczytaj obie sama:
http://www.ces.ncsu.edu/depts/hort/consumer/fourh/fb
asp/Crinoco.htm

Amarcrinum Howardii, Amarcrinum (syn. Crinodonna), flowering time:
mid-season height: 50 cm
http://www.dutchflowerbulbs.com/spring/misc4.html

bulbuous plant flowering in the autumn (jak widać zdania są podzielone)
http://home.planet.nl/~vries796/plantslides/amarc_ho
w.htm

Very rare bulb with leathery dark green leaves and large open pink trumpet
flowers. A cross between Crinum powellii and Amaryllis belladonna.
Sumptious.

Popular and unusual. A cross between Belladonna and Crinum resulted in a
fantastic plant. Flowers in full foliage with fragrant bright pink
flowers.

Amaryllis belladonna--Belladonna Lily
http://www.msue.msu.edu/msue/imp/modzz/00000097.html
Height: 30 in Spacing: 12 in
Type: tender bulb
Flowers: Pink
Comments: These unusual plants send up leaves in the spring. In summer,
the bulb sends up a tall stalk that is topped with pink flowers. Plant the
bulbs 4 inches deep
in well-drained soil and in a sunny growing area. The plant is poisonous.
Belladonna Lily also adapts to container culture. Dig the bulbs before
frost and store them in damp peat moss or sand during the winter.
Propagation: Separate the bulblets from larger bulbs at planting.
Cultivars:
'Summer Maid' - Cultivar is actually x Amarcrinum
memoria-corsii, a hybrid between A. belladonna and
Crinum moorei. The pink flowers are similar to A.
belladonna and are produced in the autumn. The plant
is also called x Crinodonna in some references.

3. Data: 2001-11-19 14:07:08

Temat: Odp: amarcrinum howardii [albo jakoś tak...) - pytanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> "Amarcrinum","howardii:","X","Crinodonna corsii"
> Hybrid between Amaryllis belladonna and Crinum moorei (Pink flowers)

Oglądałam kiedyś kwitnącą w ogrodzie botanicznym, ale w cieplejszym
klimacie. U nas należałoby ją traktować jako okazową roślinę tarasową - zimą
spoczynek.

Pozdrawiam, Basia.

Bombki choinkowe - PROMOCJA
karczowanie