TARASOWE - ??????

1. Data: 2001-11-17 10:01:04

Temat: TARASOWE - ??????
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Przewija się tu czasem określenie, ktorego nie rozumiem - "rośliny
tarasowe".
Szczególnie Krzysztof w tym celuje.
Prosze uprzejmie o wyjasnienie mi o co tu chodzi!
Żebym na podstawie nazwy jakichś głupot sie nie domyślał. Bo na
podstawie tego określenia mogę ze setkę domysłów wysnuć, które
prawdopodobnie wszystkie byłyby błędne.
Niechże też mi ktoś "zapoda" taki przykładowy zestaw tych tarasowych
żebym wiedział, i czym one różniš się od nietarasowych????
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Tarasu nie mam, ale.. widuję! :-)

2. Data: 2001-11-18 17:16:13

Temat: RE: TARASOWE - ??????
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Janusz Czapski

(...)
[...]

Prosze uprzejmie, sadzilem ze odpowiedza Ci kolekcjonerzy takich roslin.
Rosliny tarasowe jak sama nazwa wskazuje pochodza od slowa taras co po
lacinie znaczy maenianum,solarium(Maly slownik Polsko-Łacinski PWN
red.naczelny Lidia Winniczuk)
Do roslin tarasowych odnosi sie slowo solarium.
Rosliny tarasowe aby zakwitly musza dwa razy dziennie przebywac w solarium
(okolo 45 min-jeden seans):-)
OT i wszystko ,nie dziekuj;-),sadze ze jestes usatysfakcjonowany moja
odpowiedzia.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-11-18 18:54:40

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...
>Przewija się tu czasem okre?lenie, ktorego nie rozumiem - "ro?liny
>tarasowe".
>Szczególnie Krzysztof w tym celuje.
>Prosze uprzejmie o wyjasnienie mi o co tu chodzi!

Na moj gust to piekne rosliny, po czesci egzotyczne, ktore nijak zimy na
dworze nie przezyja. Aby bylo latwiej przeniesc je zima do odpowiedniego
pomieszczenia, uprawia sie je w donicach. Najlepiej prezentuja sie na
tarasie, sa wowczas widoczne dla wszystkich (nie tylko dla wlasciciela),
choc ustwiac je mozna w wielu miejscach:-)
A moze sie myle?
Pozdrawiam
Jurek

4. Data: 2001-11-18 19:01:36

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>(okolo 45 min-jeden seans):-)
>OT i wszystko ,nie dziekuj;-),sadze ze jestes usatysfakcjonowany moja

Alez to proste, a ja sie glowkowalem i glupot nawypisywalem. Juz sie nie
podpuszcze i bede siedzial po cichu.
Pozdrawiam
Jurek

5. Data: 2001-11-19 14:42:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> Rosliny tarasowe jak sama nazwa wskazuje pochodza od slowa taras

Podobnie z grzebieniami rogowymi:
- Grzebienie rogowe sprzedaje, grzebienie rogowe!
- Panie, przeciez to zwykly plastik.
- Nie widzisz baranie, ze na rogu stoje? Grzebienie rogowe!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2001-11-19 15:37:24

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> Prosze uprzejmie, sadzilem ze odpowiedza Ci kolekcjonerzy takich roslin.

Też miałem takš cichuteńkš nadzieję..... :-))))))))))

> Rosliny tarasowe jak sama nazwa (.... )
> OT i wszystko ,nie dziekuj;-),sadze ze jestes usatysfakcjonowany moja
> odpowiedzia.

Absolutnie i w pełni! :-)))))))
Tylko jeszcze drobne pytanie, na które (gdybyś oczywiście chwilę czasu
znalazł), najuprzejmiej proszę o odpowiedź.
Czy jakbym chciał takš tarasowš sobie kupić, to w zestawie będzie i kawałek
tarasu??
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2001-11-19 20:28:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

[...]

Jesli kupisz Tara(xacum)officinale to i owszem :-)

8. Data: 2001-11-20 20:07:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Zając" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

Juz sie nie
> podpuszcze i bede siedzial po cichu.

Jak widać na powyższym przykładzie, trudno jest czasami pogodzić
dowcipkowanie z publikowaniem prawdziwych informacji w temacie tej grupy.
Ja także ograniczam swoje wypowiedzi wiedząc, że każde pytanie, w rezultacie
może okazać się żartem.
Nadawanie żartom pozorów prawdziwości powoduje, ze początkujący ogrodnicy
pewnie nie bardzo wiedzą o co na tej grupie chodzi.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2001-11-20 20:29:50

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krzysztof

Nadawanie żartom pozorów prawdziwości powoduje, ze początkujący ogrodnicy
pewnie nie bardzo wiedzą o co na tej grupie chodzi.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Nie sadze,poziom tej grupy jest tak wysoki, ze powatpiewanie o prawdziwosc
interpretacji postow jest niezbyt trafne.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

10. Data: 2001-11-20 20:45:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ogrodnicy
> pewnie nie bardzo wiedzą o co na tej grupie chodzi.
Żarty żartami, Prawda prawdą.
"Chleb" mi odbierasz Krzysztofie?
Zgłodniałem. A i łakomy jestem. Rzuć coś na pożarcie.
W końcu dwa lata czytałem twoje wypowiedzi i nic z tego nie rozumiałem
:-))) ale sens ich pojąłem [w mig] jak CIĘ poznałem osobiście. Nawet nie
wiesz jaka to była dla mnie frajda. To tak z perspektywy czasu patrząc na
pewne wyczyny. Podobne, wprawdzie wcześniej niż z Tobą, miałem przeżycia z
DUCHEM. Tylko dzięki jego [życzliwości?] doszło do naszego [tzn. Twojego i
mojego] spotkania albowiem wcześniej zapowiadał ON na tej grupie, iż mnie
Obietnicy nie spełnił. Może i szkoda? ;-)))
pozdr. Jerzy

klopoty z araukaria
Nasiona Trawki
fikus schnie :(