atinidia

11. Data: 2006-06-07 10:02:32

Temat: Re: atinidia
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobniki z siewu kwitna pozniej i trzeba to brac pod uwage.

Dlatego biorę to pod uwagę i nie sieję.

Pozdrawiam

Jacek

12. Data: 2006-06-07 10:35:45

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
>A ja z innej beczki.
>
> Jak się toto rozmnaża?
>
> Podobno można przez sztobry, tylko trzeba dłużej grzać od spodu, a jak
> inaczej?

Poprzez odkłady, mam tak zrobiona sadzonkę.
W zeszłym roku skosiłam ją, ale teraz odbija.

Pozdrawiam Krycha

13. Data: 2006-06-08 15:50:47

Od: "Lidka" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Na przyklad przez siew :)
> Moje kiwi chinskie z siewu uroslo w zeszlym roku do ponad 4 metrow ale tej
> zimy mocno przemarzlo i obecnie znow jest niskie. CIACH...

A jak długo kiełkowała ta Twoja aktinidia? Moje nasionka już bardzo długo
leżą w ziemi i nic nie wyrasta. Jakie warunki jej zapewnić aby wykiełkowała?
Jeśli moją już mogę spisać na straty to czy mogę od kogoś wysępić nasiona?
Pełna wątpliwości i wręcz żądna szczegółowych informacji na ww. temat
pozdrawiam
Lidka

14. Data: 2006-06-09 04:43:39

Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Życzę Ci doczekania owców. Na razie w tym roku na przesuszenie raczej nie
> grozi.
Zauważyłewm dziś pod krzakiem dużo zawiązków-niestety,roślina zaczyna je
zrzucać.

15. Data: 2006-06-09 04:49:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ta ostrolistna wymaga zapylacza, czy sama to załatwia?

Moje ostrolistne są samopylne,to obojnaki.Kwiatek ma słupek
i pylniki.Ananasnaja jeszcze u mnie nie owocuje.
Pstrolistna zrzuca już zawiązki i chyba znów nic nie zostanie.
Pozdrawiam.mirzan

16. Data: 2006-06-09 12:12:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidka" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> A jak długo kiełkowała ta Twoja aktinidia? Moje nasionka już bardzo długo
> leżą w ziemi i nic nie wyrasta. Jakie warunki jej zapewnić aby
> wykiełkowała?

Jaka aktynidie sialas? Ja sialem chinska (A. chinensis okreslana czasem jako
A. deliciosa (jesli chodzi o odmiany uprawne)). Nasiona odzielone od miazszu
i podsuszone nieco posialem plytko w skrzynce z ziemia uniwersalna i
przykryta folia postawilem na slonecznym parapecie. Rosliny zaczely
kielkowac dosc szybko (nie pamietam dokladnie ale prawdopodobnie juz po
tygodniu byly siewki - bardzo duzo ich bylo). Podrosniete rosliny
przepikowalem do malych doniczek. Sporo ich padlo zanim je ostatecznie
posadzilem do gruntu. Dwa lata trzymalem je w mieszkaniu zimujac w chlodzie.
W ogrodzie zaczely rosnac znakomicie i wcale bardzo nie przemarzaly. Dwa
sezony byly dla nich pechowe jesli chodzi o zimowe temperatury - z
pozostalymi zimami poradzily sobie niezle.
Jedna z roslin, kiedys najdorodniejsza, obecnie najmizerniejsza, musialem
przesadzic i podczas przesadzania zauwazylem, ze nornice bardzo ja
podgryzly.
Obecnie rosna u mnie trzy sztuki i licze na owoce w zwiazku z tym :)

> Jeśli moją już mogę spisać na straty to czy mogę od kogoś wysępić nasiona?

Nasiona pobralem z owocow sprzedawanych w sklepie.
Wysialem je w sezonie (wiosna albo lato - nie pamietam teraz dokladnie).

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2006-06-09 17:45:54

Od: "Lidka" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka aktynidie sialas? Ja sialem chinska (A. chinensis okreslana czasem
> jako A. deliciosa (jesli chodzi o odmiany uprawne)).

Te moje nasionka kupiłam i podobno to też A. chinensis, ale kupując
cokolwiek nigdy nie możemy być pewni, że to dokładnie to, o co nam chodziło.

> Rosliny zaczely kielkowac dosc szybko (nie pamietam dokladnie ale
> prawdopodobnie juz po tygodniu byly siewki - bardzo duzo ich bylo).

Moje siedzą w ziemi już trzy miesiące. Wiem, że do niektórych roślin trzeba
cierpliwości bo potrafią kiełkować nawet dopiero po dwóch latach, dlatego ja
wykazuję tę cierpliwość i czekam na nie. Ale skoro piszesz, że kiełkują
szybko to mogę je z czystym sumieniem spisać na straty a w ich miejsce
posiać cokolwiek innego.

> Nasiona pobralem z owocow sprzedawanych w sklepie.
> Wysialem je w sezonie (wiosna albo lato - nie pamietam teraz dokladnie).

To może i ja tak spróbuję. Może się uda :)

Rówież pozdrawiam i dzięki wielkie za odpowiedź

18. Data: 2006-06-10 17:02:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Te moje nasionka kupiłam i podobno to też A. chinensis, ale kupując
> cokolwiek nigdy nie możemy być pewni, że to dokładnie to, o co nam
> chodziło.

Jestem prawie pewien, ze przeplacilas i to sporo - nie wiem po ile jest
teraz kilogram kiwi w sklepie ale drogie nie sa, a nasion setki z nich
bedziesz miec.

> Moje siedzą w ziemi już trzy miesiące. Wiem, że do niektórych roślin
> trzeba cierpliwości bo potrafią kiełkować nawet dopiero po dwóch latach,
> dlatego ja wykazuję tę cierpliwość i czekam na nie.

Jesli nasiona nie byly felerne, to moze za gleboko je posialas (?)

> To może i ja tak spróbuję. Może się uda :)

Na pewno sie uda :)

Pozdrawiam,
Bpjea

19. Data: 2006-06-14 09:22:21

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Moje ostrolistne są samopylne,to obojnaki.Kwiatek ma słupek
> i pylniki.Ananasnaja jeszcze u mnie nie owocuje.
> Pstrolistna zrzuca już zawiązki i chyba znów nic nie zostanie.
> Pozdrawiam.mirzan

Może to są (Twoja i moja) jakieś oszukane odmiany aktinidii Dr Szymanowski
:-(
Smutno, że znowu nie będzie owoców. Jedyna pociecha. to to że liście ma
ładne.
Muszę w takim razie kupić aktinidię ostrolistną.

Pozdrawiam Krycha

20. Data: 2006-06-14 09:42:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> ładne.
> Muszę w takim razie kupić aktinidię ostrolistną.

Mogą być zapylaczami, pod warunkiem, że kwitną w tym samym czasie i nie masz
wyłącznie męskich...

Sandevilla
Kret
Rododendrony