bakterie w pochwie

1. Data: 2005-06-25 07:42:38

Temat: bakterie w pochwie
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ktorych bakterii (konkretnie z nazwy) nie powinno byc w pochwie, co grozi
zakazeniem partnera, komplikacjami z zajsciem w ciaze, powiklaniami w ciazy?
lekarze mowia kompletnie rozne rzeczy np. na temat coli, fecalis i
innych!!!!

2. Data: 2005-06-25 10:13:24

Temat: Re: bakterie w pochwie
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zadałaś(eś) pytanie w taki sposób, że nikt Ci pewnie sensownie nie odpowie.
W pochwie naturalnie znajdują się dziesiątki gatunków bakterii, a nie
powinno tam być setek innych gatunków bakterii. Zadaj konkretne pytanie,
dostaniesz konkretną odpowiedź.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-06-25 11:06:39

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> W pochwie naturalnie znajdują się dziesiątki gatunków bakterii, a nie
> powinno tam być setek innych gatunków bakterii. Zadaj konkretne pytanie,

ok - juz sie poprawiam, napisze nie tylko o bakteriach i podkreslam - w
pochwie - a nie np. w pecherzu moczowym:

1. enterococcus faecalis
2. escherichia coli
3. streptococcus agalactiae
4. chlamydia
5. bakterial vaginosis

4. Data: 2005-06-25 11:45:00

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

taora napisał(a):

> 4. chlamydia

nie wiem jak reszta -ale tego z pewnością być nie powinno - to bardzo
paskudna bakteria...

poszukaj w google - dość dużo tego jest...

pełna nawzwa: chlamydia trachomatis

tak po krótce:

"Chlamydioza wywołana tą bakterią powoduje infekcję trudną do
zdiagnozowania, gdyż przebiegającą niemal bezobjawowo, lub z objawami
zbliżonymi do innych jednostek chorobowych.

U kobiet może objawiać stanami zapalnymi szyjki macicy i cewki moczowej
oraz powodować wiele poważnych następstw, jak: niepłodność (zakażenie
Chlamydia trachomatis wymienia się obecnie jako główną przyczynę
niepłodności u kobiet), poronień czy wad rozwojowych płodu. Natomiast u
mężczyzn może być przyczyną zapalenia jąder, najądrzy, gruczołu
krokowego i odbytnicy.

Ponadto coraz częściej chlamydię wymienia się jako przyczynę tzw.
reaktywnego zapalenia stawów oraz zapalenia spojówek (które u noworodków
może prowadzić nawet do utraty wzroku). Co drugi zainfekowany noworodek
cierpi na chlamydiowe zapalenie płuc, które jest trudne do wykrycia,
gdyż nie towarzyszy mu gorączka."

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-06-25 14:23:18

Od: Cathleen <c...@i...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Jun 2005 13:06:39 +0200, taora napisał(a):

> 5. bakterial vaginosis

http://www.resmedica.pl/ffxart12993.html
http://www.borgis.pl/czytelnia/nm_ginekolo/13.php
http://www.cdc.gov/std/BV/STDFact-Bacterial-Vaginosi
s.htm

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435]

6. Data: 2005-06-25 19:33:08

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki dziewczyny - tak napjbardziej chodzilo mi o te 3 pierwsze, bo do nich
mialam najbardziej rozbiezne opinie lekarzy........

7. Data: 2005-06-27 17:04:35

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos sie wypowie o tych bakteriach - moga byc w pochwie, czy nie?...

8. Data: 2005-06-28 20:05:46

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Należy sobie uzmysłowić, że pochwa jest narządem mającym bezpośredni kontakt
ze środowiskiem zewnętrznym. Dlatego flora bakteryjna pochwy jest bardzo
bogata. Trudno jest w ogóle mówić o jakiejkolwiek NORMIE w tym zakresie, o
czymś, co nazwalibyśmy PRAWIDŁOWĄ florą bakteryjną pochwy.

Jedyne, co można powiedzieć, to u zdrowych kobiet zdecydowanie przeważają
(ilościowo) pałeczki kwasu mlekowego (Lactobacillus). Należy to rozumieć
tak: sposród kobiet przebadanych najpierw ginekologicznie i uznanych za
zdrowe w tym zakresie, wykryto następnym badaniem zdecydowaną przewagę
ilościową Lactobacillus nad innymi bakteriami. Nie oznacza to, że jeśli u
danej kobiety flora bakteryjna ma inne proporcje, to kobieta jest chora.
Podejmując PRÓBĘ odpowiedzi na Twoje pytanie można powiedzieć tak:

Wymienione przez Ciebie bakterie NIE POWINNY się znajdować w pochwie (ale
MOGĄ, szczególnie w niewielkich ilościach). Patologią jest natomiast
sytuacja, w której te bakterie (albo jakiekolwiek inne) powodują
jakiekolwiek objawy chorobowe. Tylko wtedy należy podejmować leczenie. Sama
ich obecność tylko wyjątkowo jest przyczyną problemów. Jednym z
najważniejszych mechanizmów obronnych przed bakteriami chorobotwórczymi jest
kolonizacja pochwy przez pałeczkę kwasu mlekowego.

Co do bakteryjnej waginozy, nie jest to choroba sensu stricto. Jest to
zachwianie równowagi bakteriologicznej pochwy. Zwiększenie bezwzględnej
ilości bakterii oraz zaburzenie stosunków ilościowych pomiędzy
poszczególnymi gatunkami. Naprawa tego stanu, to już rzecz ginekologa, nie
grupy dyskusyjnej.

Odnośnie powikłań w ciąży spowodowanych bakteriami, to zgodnie z opinią Emi,
najistotniejszym patogenem jest Chlamydia. Inne, owszem, czasami również
dają powikłania, ale tylko w szczególnych sytuacjach. Z całą pewnością nie
należy bać się powikłań w ciąży wyłącznie na podstawie stwierdzenia E. coli,
czy E. fecalis w posiewie z pochwy. Obecność obu tych gatunków zwykle
świadczy o zanieczyszczeniu florą jelitową (to jest ich naturalne miejsce
bytowania).

Pozdrawiam
Piotr

Prośba o przetłumaczenie