bambus - co z nim teraz zrobić?

11. Data: 2005-11-18 20:52:34

Temat: Re: bambus - co z nim teraz zrobić?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem Mirzaniku co dawal Walesa Kulczykowi
> bo pierwsze o tym slysze
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Zamiast ryby dawał bambusa do ręki.A dostał ten, co w porę
rękę wystawił.
Bardzo prosto Japończycy rozpoznawali co jest bambusem.Kładli
jeńca na ziemi, resztę sobie poczytaj w książkach.
Pozdrawiam.Mirzan

12. Data: 2005-11-18 21:07:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Zamiast ryby dawał bambusa do ręki.A dostał ten, co w porę
> rękę wystawił.
:)
ale rzecz w tym
czy to byl prawdziwy bambus
:)
> Bardzo prosto Japończycy rozpoznawali co jest bambusem.Kładli
> jeńca na ziemi, resztę sobie poczytaj w książkach.
:)
nie jest to tak prosto
jest okolo 1300 gatunkow bambusa
nie kazdy z nich spelnilby Twoje oczekiwania
:)

13. Data: 2005-11-18 21:10:15

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mi to juz wystarczy aby go nazwac...
> :)
> otrzymales nie bambus a sadzonke Miscanthusa
> najprawdopodobniej Miscanthus sinensis Gigantheus lub Goliath
> bo to one najczesciej nazywane sa bambusami z Miscanthusow
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Bardzo możliwe, że to rzeczony Miscanthus - nie mniej jednak zaryzykować
"uziemnienie" go czy czekać do wiosny? Bo póki co zdecydowanych
odpowiedzi było szt.1 :)
Pozdrawiam niezdecydowanie
Piotr

14. Data: 2005-11-18 21:35:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Piotr R. wrote:

> Bardzo możliwe, że to rzeczony Miscanthus - nie mniej jednak
> zaryzykować "uziemnienie" go czy czekać do wiosny? Bo póki co
> [...]
:)
oczywiscie
ze posadzic teraz do ziemi
i nie ma praktycznie zadnego ryzyka
zeby cos sie jemu stalo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

15. Data: 2005-11-18 23:07:53

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> otrzymales nie bambus a sadzonke Miscanthusa
> najprawdopodobniej Miscanthus sinensis Gigantheus lub Goliath
> bo to one najczesciej nazywane sa bambusami z Miscanthusow

Po tych kikutach poznales? ;)
Jak wygladalaby fargesia, gdybys jej obcial lodygi kilka centymetrow nad
ziemia?? :)
Zeby sie dowiedziec, czy jest to bambus czy miskant, wystarczy, zeby Piotr
napisal, czy ta roslina jest zimozielona.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2005-11-18 23:14:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"doktorek" <d...@w...ar.wroc.pl> wrote in message

> Właśnie dostałem od znajomych "trochę" tzn. odciętą jakby karpę bambusa.
> W przyblizeniu ok. 30x30 cm. Nic o nim nie wiem, poza tym że rośnie u
> nich (pd. zach. Polska) do ok. 2 m wysokości i przez 10 lat (tyle go
> mają) nie przemarzł. Czy mogę go wsadzic jeszcze do ziemi, czy lepiej
> przechowac (jak?) do wiosny?

Zalozmy, ze jest to bambus. Jesli masz mozliwosc przechowac go w chlodnym
miejscu (temperatura ponizej 10 stopni), widnym (jesli sa liscie; w
przeciwnym razie obojetne, czy bedzie swiatlo), w pojemniku - to tak zrob,
a posadz wiosna, po ustatniu mrozow (najlepiej pod koniec kwietnia).
Bedziesz musial utrzymywac podloze lekko wilgotne, ale podlewac rzadko.
Jesli nie masz takiego chlodnego pomieszczenia, posadz teraz w gruncie i
okryj warstwa sciolki. Na wiosne odgarniesz sciolke, gdyby warstwa byla za
gruba.

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2005-11-18 23:24:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> Zeby sie dowiedziec, czy jest to bambus czy miskant, wystarczy, zeby
> Piotr napisal, czy ta roslina jest zimozielona.

:)
tak po tych kikutkach
bo o tej porze roku Fargesia mialyby tylko pojedyncze
i raczej dluzsze niz parocentymetrowe kikutki
a z kolei dla Miscanthusow to normalka o tej porze roku
:)

18. Data: 2005-11-18 23:40:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
> ale podlewac rzadko. Jesli nie masz takiego chlodnego pomieszczenia,
> posadz teraz w gruncie i okryj warstwa sciolki. Na wiosne odgarniesz

:)
gdyby to byl bambus
zdecydowanie latwiej przechowac jest bambus w gruncie
okrywajac go, niz w pomieszczeniu
:)
porownujac swoje wyniki w robieniu sadzonek z bambusow
wczesna wiosna a teraz taka pozna jesienia
to mam lepsze wyniki (procent przyjetych sadzonek)
wlasnie po jesiennym dzieleniu
:)
dzis robilem sadzonki z Ph. bissetii oraz Pl. pygmeaus
doniczki zsadzonkami zadolowalem w skrzyniach wypelnionych trocinami
:)
w przyszlym tygodniu zabieram sie za Fargesie
napewno za F.nitida Nymphenburg
i byc uszczkne troche z F. Jiuzhaigou
:)

19. Data: 2005-11-19 00:16:12

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> tak po tych kikutkach
> bo o tej porze roku Fargesia mialyby tylko pojedyncze
> i raczej dluzsze niz parocentymetrowe kikutki

Ktos je scial przeciez :)

> a z kolei dla Miscanthusow to normalka o tej porze roku

Normalka przy cieciu.

Pozdrawiam,
Bpjea

20. Data: 2005-11-19 00:23:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> Ktos je scial przeciez :)
:))))))
on pisal jak pamietam o kielkach
a nie kilkutkach (chyba bo juz skasowalem tamten e-mail)
:)

> Normalka przy cieciu.
:)
czy tniesz czy nie tniesz
o tej porze roku z Miscanthusow wystaja juz mlode kielki
a ciecie ma tylko znacenie o tyle
ze sa one bardziej widoczne
:)
z pozdrowieniami iusmiechami