bialka

1. Data: 2000-10-26 07:32:41

Temat: bialka
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robilam ciasto i zostalo mi kilka bialek. Co ciekawego mozna zrobic z ich
wykorzystaniem? ( bezy, ptasie mleczko odpada)

Prosze o szybka pomoc

Gosia

1. Data: 2000-10-26 08:29:38

Temat: Re: bialka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "gosia" <g...@p...fm> napisal
> Robilam ciasto i zostalo mi kilka bialek. Co ciekawego mozna zrobic z ich
> wykorzystaniem? ( bezy, ptasie mleczko odpada)

Gosiu!
Po pierwsze możesz zrobić dietetyczna jajecznice... Dodaj jedno lub dwa cale
jaja i usmaż... Prawie bez cholesterolu...
A jak lubisz się podtuczać to możesz zrobić ciasto biszkoptowe ze zwiększona
ilością białek...
Znowu dodajesz ze dwa cale jaja... i tu jest problem musisz na wyczucie
dodać cukier i mąkę...
Jaja ubijasz z cukrem na gęsta masę dodajesz mąkę i proszek do pieczenia
mieszasz, wlewasz do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą i
wstawiasz do piekarnika...
Można piec z jabłkami pokrojonymi na ćwiartki, wtedy będzie taki wilgotny
"pagaj"
A jeśli chodzi o proporcje... to na 4 białka i 2 jaja wzięłabym szklankę
cukru, szklankę i ćwierć maki i łyżeczkę proszku do pieczenia... Ale ja
zawsze robię wszystko na oko... Patrzę na konsystencje... No i tak ze 4
jabłka do środka... I to powinno wypełnić dwie formy takie 10 cm x 25 cm.
Pieczesz około pół godziny w temperaturze około 180 stopni...
Pozdruffka
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-10-26 09:37:24

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robilam ciasto i zostalo mi kilka bialek. Co ciekawego mozna zrobic z ich
> wykorzystaniem? ( bezy, ptasie mleczko odpada)

Ponizej przepis, przeslany kiedys na grupe przez Jole, na makaroniki

MAKARONIKI ORZECHOWE

składniki na ok. 50 sztuk:
400 g orzechów laskowych,
4 białka,
szczypta soli,
180 g cukru,
1 op. cukru waniliowego,
1/2 lyżeczki cynamonu

Odważyć 220 g orzechów i zemleć. Białka ubić z solą na sztywną pianę.
Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier i cukier waniliowy
- gotowa piana powinna byc sztywna i błyszcząca.
Cynamon oraz zmielone orzechy dodać do piany i wymieszać. Masę
przełożyć do szprycy z okrągłą końcówką. piekarnik rozgrzać do
ok. 150*C. Na blachy wyłożone pergaminem lub na okrągłe wafelki
albo opłatki wycisnąć porcje masy średnicy 2-3 cm. Na każdym
makaroniku położyć orzech laskowy. Ciasteczka piec, aż uzyskają
jasnożółty kolor. W przepisie jaki dostałam pisze, że ok. 20 minut,
ale ja piekłam trochę dłużej, jakieś 30-40 min.
Po upieczeniu makaroniki podważyć łopatką, zdjąć z pergaminu
i przełożyć ostrożnie na kuchenną kratkę, wystudzić.

--
Konto pocztowe z powiadomieniem SMS? Tak! http://rubikon.pl

1. Data: 2000-10-26 13:18:34

Temat: Re: Re: bialka
Od: gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ulka <u...@p...onet.pl> napisał(a) na pl.rec.kuchnia:

>Ponizej przepis, przeslany kiedys na grupe przez Jole, na makaroniki
>
>MAKARONIKI ORZECHOWE

Dzieki serdeczne!!! Pozdrawiam

Gosia

1. Data: 2000-10-26 17:40:40

Od: "Sylwia & Jurek \(XXL\)" <X...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "gosia" <g...@p...fm> napisal w wiadomosci
> Robilam ciasto i zostalo mi kilka bialek. Co ciekawego mozna zrobic z ich
> wykorzystaniem? ( bezy, ptasie mleczko odpada)
>
> Prosze o szybka pomoc
>
> Gosia

Nie pamietam niestety skad jest ten przepis. Moze ktos podawal kiedys na
grupie?

B i a l k o w i e c

60 dag (3 szklanki) maki,
szklanka bialek,
szklanka oleju slonecznikowego lub oliwy,
35 dag (1 1/2 szklanki) cukru,
1/2 szklanki letniego mleka,
lyzeczka proszku do pieczenia,
cukier waniliowy lub esencja zapachowa,
tluszcz i tarta bulka do formy

Bialka ubic z cukrem. Do piany dodawac stopniowo olej, przesiana make
wymieszana z proszkiem do pieczenia i mleko, ciagle ubijajac. Na koncu mozna
dodac bakalie. Ciasto wlac do formy wysmarowanej tluszczem i
wysypanej tarta bulka. Piec w umiarkowanie goracym piekarniku okolo 45 min.

Smacznego

Sylwia

barszcz czerwony po angielsku
Holenderski "fast food"