Re: bialka

From: Ulka <u...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: bialka
Date: Thu, 26 Oct 2000 11:37:24 +0200

> Robilam ciasto i zostalo mi kilka bialek. Co ciekawego mozna zrobic z ich
> wykorzystaniem? ( bezy, ptasie mleczko odpada)

Ponizej przepis, przeslany kiedys na grupe przez Jole, na makaroniki

MAKARONIKI ORZECHOWE

składniki na ok. 50 sztuk:
400 g orzechów laskowych,
4 białka,
szczypta soli,
180 g cukru,
1 op. cukru waniliowego,
1/2 lyżeczki cynamonu

Odważyć 220 g orzechów i zemleć. Białka ubić z solą na sztywną pianę.
Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier i cukier waniliowy
- gotowa piana powinna byc sztywna i błyszcząca.
Cynamon oraz zmielone orzechy dodać do piany i wymieszać. Masę
przełożyć do szprycy z okrągłą końcówką. piekarnik rozgrzać do
ok. 150*C. Na blachy wyłożone pergaminem lub na okrągłe wafelki
albo opłatki wycisnąć porcje masy średnicy 2-3 cm. Na każdym
makaroniku położyć orzech laskowy. Ciasteczka piec, aż uzyskają
jasnożółty kolor. W przepisie jaki dostałam pisze, że ok. 20 minut,
ale ja piekłam trochę dłużej, jakieś 30-40 min.
Po upieczeniu makaroniki podważyć łopatką, zdjąć z pergaminu
i przełożyć ostrożnie na kuchenną kratkę, wystudzić.

--
Konto pocztowe z powiadomieniem SMS? Tak! http://rubikon.pl