bigossssssssssssss

1. Data: 2003-07-07 18:42:51

Temat: bigossssssssssssss
Od: "tamara maciek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak macie jakies tipsy odnosnie dobrego polskiego bigosu to prosze piszcie

pozdrowionka Maciek

1. Data: 2003-07-07 20:20:41

Temat: Re: bigossssssssssssss
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7/7/2003 8:42 PM, tamara maciek wrote:

> jak macie jakies tipsy odnosnie dobrego polskiego bigosu to prosze piszcie

Wadzic tam obsmazona wczesniej golonke i tak dlugo ja tam trzymac w
trakcie gotowania bigosu, zeby sie sama rozleciala...

--
"Tylko kobiety, których nie kochamy są punktualne." (Aleksander Dumas,
Ojciec)

1. Data: 2003-07-07 20:37:24

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-07 22:20, osoba przedstawiająca się, jako 'Artur Nowacki',
zachciała zauważyć:

> Wadzic tam obsmazona wczesniej golonke i tak dlugo ja tam trzymac w
> trakcie gotowania bigosu, zeby sie sama rozleciala...

Podobnie, tyle że żeberka wcześniej obsmażone. Kości z zeberek muszą być
miękkie.

1. Data: 2003-07-08 08:15:51

Od: "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna i goloneczki obsmazyc i takie z tluszczem do kapusty, i gotowac do
rozpadu

generalnie ja dodaje obsmazone cokolwiek, im wiecej i roznorodniej tym
lepsiejszy bigos, z tym ze ja robie raczej suchy (nie zupowaty) i nie za
kwasny, rzadko dodaje grzyby, prawie nigdy zadnych przecierow i takich tam,
ale faktycznie im dluzej polezy tym lepszy

Użytkownik "maruda - Ryszard" <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> napisał
w wiadomości news:becljn$n3b$1@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2003-07-08 08:27:32

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tamara maciek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> jak macie jakies tipsy odnosnie dobrego polskiego bigosu to prosze piszcie
>
> pozdrowionka Maciek

Nalepszy jak wiadomo jest stary bigos. Jest jednak kilka sztuczek, ktore
pozwalaja udawac, ze bigos jest stary juz w dniu gotowania. Smak takie
bigosu uzyskuje sie dodajac zgniecione jagody jalowca. Inna wysmienita
sztucza nadajaca bigosowi starego koloru jest dodanie drobno posiekanej
cebuli spalonej na smalcu na wegiel (Oczywiscie rkotworcze jak wszystkie
dobre rzeczy ;o). Na koniec mozna zas dodac do bigosu jednego startego
surowego ziemniaka, co spowoduje, ze bigos bedzie mial rowniez konsystencje
starego
Czarek

1. Data: 2003-07-08 10:28:47

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-08 10:15, osoba przedstawiająca się, jako 'Dariusz Adamiak',
zachciała zauważyć:
> [...]
> kwasny, rzadko dodaje grzyby, prawie nigdy zadnych przecierow i takich tam,
> ale faktycznie im dluzej polezy tym lepszy

Róznorodność pożądana. Śliwki suszone i dużo grzybów. Przecier nie jest
konieczny. Wystarczy dłuższe pieczenie. Też robię raczej suchy. Piekę
bigos w różnych temperaturach po 2-3 godzin. W międzyczasie stygnie. I
od nowa. Podlewam winem - najlepsze efekty przy zastosowaniu win
kadarkowych i merlotowych. Nigdy nie daje mąki, choc niektórzy to robią.
Mąka sprzyja fermentacji, przez co bigos może być mniej trwały.

Dużą część porcjuję i zamrażam. A bigos robię w dużym garnku (6-7 kg
kapusty i 3-4 kg mięs: żeberka, karkówka, kiełbasa obsmażona itp.)

1. Data: 2003-07-08 12:48:00

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> surowego ziemniaka, co spowoduje, ze bigos bedzie mial rowniez konsystencje

Czarku, wszystko można ale na pewno się ze mną zgodzisz, że najlepiej będzie
poczekać jeszcze parę miesięcy bo zmrażany i odgrzewany to jest to, a i apetyt
zimą na bigos większy...

Pozdrawiam!
Wok (ciepliwie czekający na zimę)

1. Data: 2003-07-11 01:23:20

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> jak macie jakies tipsy odnosnie dobrego polskiego bigosu to prosze piszcie
>
> pozdrowionka Maciek

A ja robię bigos bez mięsa (syn wegetarianin), który ma wzięcie również u
mięsożerców (cała reszta krewnych i znajomych królika). Ci co nie próbowali,
oczywiście nie wierzą. Robię w szybkowarze (polecam, "starzeje się" o wiele
szybciej.) Grzybki namoczone, główka kapusty + 2 kg kiszonej, 1 kg cebuli,
śliwki prunelki, pokruszone liście laurowe, oczywiście ziarna jałowca, pieprz
ziarnisty, trochę vegety, czasem na koniec trochę koncentratu pomidorowego
i/lub karmel, ale na ogół nie. Góra po dwóch godzinach bigos palce lizać!

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-07-11 01:43:48

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A ja robię bigos bez mięsa...

Aha, no i oczywiście kostki rosołowe na poczatku, z tym wywarem z grzybków.

> Pozdrawiam
> Lama

Zwariowane sałatki
Czereśnie