biszkopt

1. Data: 2005-02-17 07:47:50

Temat: biszkopt
Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W sobotę 5 urodziny mojego synka, no i trzeba zrobić tort, potrzebuje
niezawodnego przepisu na biszkopt do tortu. No a jak ktos ma też ciekawe
kremy do tortu to bedę wdzięczny.

--
Maciej

1. Data: 2005-02-17 08:15:36

Temat: Re: biszkopt
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio znalazłam przepisy Pani Magdaleny Bassett:
cytuje

Tort dla dzieci
Tak wlasnie robie: pieke biszkopt, gdy wystygnie, wkladam do tej samej
blachy, do ktore dopasowalam od wewnatrz pasek folii aluminowej, tak,
zeby wystawal jak pionowy kolnierz, robie w ciescie dziurki chinskim
patyczkiem, nalewam galaretke, ktora jeszcze nie zaczela tezec, ale jest
juz zimna, ukladam owoce, zalewam je druga galaretka, ktora zaczela juz
tezec i schladzam do calkowitego stezenia. Do tej drugiej galaretki
zwykle dodaje troszke mniej wody.

Przepis na biszkopt:

5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka.
Ubic bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli
cukier, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2
minut. Nadal ciagle ubijajac, dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund
pomiedzy dodawaniem zoltek. Dodac make i delikatnie wymieszac za pomoca
lyzki, lopatki czy reka, juz bez miksera. Przelac do formy, piec az
zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow, 35-45 minut. Sprawdzic patyczkiem.
Magdalena Bassett

Biszkopt który zawsze wychodzi

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:
[...]

pomiedzy zoltkami.
[...]

Kura na patyku
Obsmazyc palki kurze na oleju, dodac do patelni troche rosolu, obrane i
pocwiartkowane kwasne jablka, lyzke rodzynek, lyzeczke majeranu i dusic
pod pokrywka 20 minut. Podac z papierowymi serwetkami, ktore dzieciaki
obwijaja dookola "patyka", i koniecznie zorganizowac pojemnik do odpadkow.

Glizdy w galarecie
Zrob zielona lub czerwona galaretke z polowa ilosci przepisanej wody,
wylej na blache na 2-3 cm grubosci, gdy stezeje, wycinaj ksztalty
foremkami do ciastek lub kieliszkiem. Mozna tuz przed zastygnieciem
wcisnac pod powierzchnie gumiane cukierki-glizdy, ktore wygladaja tak
ohydnie, ze zaden pieciolatek sie nie oprze.
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-02-17 08:53:55

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na biszkopt przepis już masz podany wyżej . Ja ze swojej strony moge pokazać
na wzór , fotke tortu , który zrobiłam rok temu mojemu synkowi na 5
urodziny. Tort jest przekładany bita smietana z dodatkiem barwnika do
kremów ( taki w płynie, w małej buteleczce , kupiony w hypernowej) Autka
zrobione są z pianek haribo , posklejanych lukrem.

http://hariett.webpark.pl/

--
Kasia

1. Data: 2005-02-17 12:24:05

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tego misia jak zrobić?

Tort piękny a te pączki Magdaleny Bassett! Rewelacja

pozdrawiam

pusiak

1. Data: 2005-02-17 12:49:12

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl> napisał

>A tego misia jak zrobić?

upiekłam biszkopt
z papieru wycięłam kształt misia
przyłozyłam papier do biszkoptu i ostrym nożem wycięłam równo wg foremki z
papieru
przekroiłam na pól i przełożyłam dzemem
pazurki były z płatkow z migdałów
--

Kasia

Zupa z owoców morza?
chili con carne
Re: szukam
Co zrobić z Baileysem?
Olej roślinny zużyty - czy jest szkodliwy?