biżu-drucik miedziany

1. Data: 2009-04-11 19:03:20

Temat: biżu-drucik miedziany
Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny, jak to jest z miedzią w kontakcie ze skórą?
Miałam ochote zrobić z cienkiego drucika miedzianego jakiś komplecik z
bransoletką w roli głównej (widziałam takie cudo - robione na drutach) ale tu
na forum ktoś mi zwrócił uwagę, że miedź należy zabezpieczyć lakierem - bo
działa alergicznie. Nie wyobrażam sobie lakierowania wydzierganej
bransoletki. A jaki drut nie działa alergicznie (poza złotym, he he)? Jeśli
macie doświadczenie w tej materii to podzielcie się.
Pozdro, Maria z Bydg.

2. Data: 2009-04-11 19:26:15

Temat: Re: biżu-drucik miedziany
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 21:03:20 +0200, j...@o...eu napisał(a):

> [...]
> na forum ktoś mi zwrócił uwagę, że miedź należy zabezpieczyć lakierem - bo

To ja. Ale niekoniecznie chodzi jedynie o alergię, lecz bardziej o
niekorzystne reakcje chemiczne z kwaśnym środowiskiem pocącej się skóry;
taką biżuterię miałabyś na sobie przynajmniej parę godzin dziennie, a
grynszpan, którym się ona po pewnym czasie pokryje, to silna trucizna,
wchłanie się też w kontakcie z wilgotną skórą... Czyli: albo starannie
trzeba czyścić, albo zrobić biżuterię z drutu do celów elektrotechnicznych,
bo jest on najczęściej zabezpieczony, tj uodporniony na wpływy chemiczne.

3. Data: 2009-04-11 21:27:27

Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

zrobić biżuterię z drutu do celów elektrotechnicznych,
> bo jest on najczęściej zabezpieczony, tj uodporniony na wpływy chemiczne.

Czyli te druty w szpulkach, które można kupić w galeriach w kącikach dla
hobbystów, leżące przy koralikach wszelkiej maści i innych precjozach do
wykonania biżu, to myślisz, że nie są odpowiednio przystosowane?
Za tydzień jest wystawa biżuterii i minerałów i pewnie będą też na tej
wystawie stoiska z takimi precjozami, popytam tych sprzedających. Pozdro, M

4. Data: 2009-04-11 21:43:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Apr 2009 23:27:27 +0200, j...@o...eu napisał(a):

> [...]
> hobbystów, leżące przy koralikach wszelkiej maści i innych precjozach do
> wykonania biżu, to myślisz, że nie są odpowiednio przystosowane?

Szczerze wątpię, aby były.
To już lepiej jakąś cewkę mężowi zakosić i zużyc sobie na bransoletki.
;-)

> Za tydzień jest wystawa biżuterii i minerałów i pewnie będą też na tej
> wystawie stoiska z takimi precjozami, popytam tych sprzedających.

Jak bum-bum każdy powie, że to zabezpieczone.
Popytaj męża lub przyjaciół-panów o zużyte cewki - na pewno chomikuje je
niejeden ze względu własnie na ów drut. Mój mąż też ma pełną szufladę
takich cudów :-)

Szycie. Znowu się chwalę.
FAQ - zaproszenie do dyskusji
FAQ kolejny raz - zaproszenie do wniosków
warsztaty frywolitkowe w Krakowie
haft wstążeczkowy