brak apetytu, nudności, podwyższone ciśnienie, objawy stresu...

1. Data: 2010-10-07 09:23:17

Temat: brak apetytu, nudności, podwyższone ciśnienie, objawy stresu...
Od: bercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od dłuższego czasu borykam się z pewnym problemem.

Zaczęło się to gdy *pracowałem w pewnej firmie*, stanowisko bardzo
odpowiedzialne, codzienne "gaszenie pożarów" byłem pomiędzy szefostwem a
produkcją, praktycznie codziennie za coś z którejś strony się obrywało,
dużo zostawania po godzinach, żeby tylko nadgonić... - było to *bardzo
stresujące*, osoby na tym stanowisku były sukcesywnie wymieniane, nikt
nie wytrzymywał presji, ja się utrzymałem nieco ponad rok. Było to
jakieś *5 lat temu*, wtedy się zaczęły moje objawy, które trwają do
dzisiaj. *Obecnie* mam spokojną pracę, praktycznie *zero stresu(.

*Objawy* to głównie *brak apetytu*, nie potrafię zjeść posiłku, jak
tylko coś zbliżam do ust, to od razu *naciąga mnie na wymioty*, ale..
jeszcze ani razu z tego powodu nie wymiotowałem! Raczej nie mam problemu
ze zjedzeniem posiłków "mokrych", jakąś zupkę, wędliny, czy owoce, mogę
jeść bez problemu, ale gdy przyjdzie mi zjeść kanapkę to się zaczyna.
Przeważnie towarzyszą temu *objawy stresu*, bardzo często łapię się że
mam *zaciśnięte zęby*, wewnętrzny *niepokój*, zimne *spocone ręce*.
*Kiedyś*, szczególnie za czasów pracy w nieszczęsnej firmie, bardzo
często budziłem się *zlany potem*, z czasem to przeszło. Sypiam
generalnie OK.

Byłem z tym problemem u lekarzy, rodzinny skierował mnie na
*gastroskopie*(jakieś 3 lata temu), wyszło że mam *zapalenie żołądka*,
oraz bakterie *helicobacter*, dostałem kuracje dwoma antybiotykami.
Lekarz rodzinny przepisał mi również *Peritol*, i w zasadzie dzięki temu
Peritolowi jakoś się trzymam, biorę jedną tabletkę dziennie i generalnie
było OK, jak tylko ze dwa dni nie wziąłem tego lekarstwa to objawy
natychmiast powracały.
Co ciekawe, jak jestem *na urlopie*, nie muszę brać Peritolu i *wszystko
jest w porządku*. Jak tylko wrócę do pracy wszystko wraca. Jak
wspomniałem - *praca jest OK*, praktycznie *zero stresu!* Tak jak by
*lęk przed samą pracą*, przed obowiązkami, mimo że te obowiązki
sprawiają mi przyjemność.

Tak było przez ostatnie kilka lat.
Od jakiegoś miesiąca zauważyłem *pogorszenie*. Wygląda to jak by się
organizm przyzwyczaił do Peritolu, jedna tabletka przed posiłkiem
zapewnia mi spokojne jego skonsumowanie. Tabletkę biorę rano, śniadanie
jem dopiero w pracy, przeważnie jest to jakiś jogurt, albo serek na
rozruszanie jelit, po 2..3 godzinach dopiero jem właściwe śniadanie, po
powrocie jeszcze jako tako jestem w stanie zjeść obiad, lecz już nie
wszystko, jak pisałem najlepiej jak jest to coś "mokrego" z dużą ilością
sosów, jakaś zupa. *Przy kolacji są już problemy*:| często idę spać bez
kolacji, czasem coś przekąszę, kawałek wędliny, owoce.. ale nie jest to
normalna kolacja, *odczuwam głód, lecz nie mogę zjeść!*
Wypadało by żebym zwiększył dawkę i po południu brał jeszcze jedną
tabletkę, lecz ja chce wrócić do normalności i odstawić całkiem te leki.

Dodatkowo, bo może być to istotne, mam *podwyższone ciśnienie*. Prawie
zawsze jak sprawdzam, czy to ja, czy lekarz, mam około 140/90. Na tę
dolegliwość zażywam *Beto ZK* Generalnie brałem 25'tke, lecz jakiś
miesiąc temu, lekarz rodzinny widząc cały czas podwyższone ciśnienie
zwiększył mi dawkę do 50'tki raz na dobę. Takie podwyższone ciśnienie
mam odkąd pamiętam, już w szkole średniej pielęgniarka odsyłała mnie z
tym problemem do lekarza. Obecnie mam 30lat.
Jakiś rok temu byłem na kilku wizytach u kardiologa, ten właściwie tylko
zbadał ciśnienie, miałem na jedną dobę miernik cały czas na ramieniu -
wykazał on rzeczywiście cały czas ciśnienie w górnej granicy, w nocy
spadało do normalnego poziomu, ale też bez rewelacji.. Kardiolog
podtrzymał Beto zapisane przez rodzinnego i zalecił aktywniejsze życie -
na tę okoliczność sprawiłem sobie psa i wiążące się z tym codzienne
spacery, lecz generalnie prowadzę bardzo leniwy tryb życia.

Mam szanse się z tego wyleczyć czy już mam dożywocie na lekach?

Z góry *dziękuje* za cierpliwość przy czytaniu powyższych wypocin, oraz
liczę na jakąś pomoc co to może być i *jak się tego pozbyć*.

2. Data: 2010-10-07 17:07:44

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-10-2010 o 11:23:17 bercik <n...@g...pl>
napisał(a):

> [...]
>
> Z góry *dziękuje* za cierpliwość przy czytaniu powyższych wypocin, oraz
> liczę na jakąś pomoc co to może być i *jak się tego pozbyć*.

Sugeruję ponowną wizytę u lekarza i zasugerowanie ponownego wykonania
gastroskopii w celu sprawdzenia, jak zareagował Pan na leczenie 3 lata
temu i czy zniknął stan zapalny błony śluzowej żołądka.

Co do ciśnienia to aktywność fizyczna powinna spowodować obniżenie
ciśnienia krwi. Ważne jest jednak przestrzeganie zasad (które można
znaleźć łatwo w internecie szukając "treningów") oraz bycie w tym
konsekwentnym. Ale ile to potrwa nikt Panu nie powie - jest to bardzo
osobniczo zmienne i zalezy od wielu czynników.

Jednakże obrał Pan dobry sposób leczenia, życzę wytrwałości i pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

3. Data: 2010-10-07 17:57:41

Od: oliwa <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Paź, 11:23, bercik <n...@g...pl> wrote:
> [...]
>
> Z góry *dziękuje* za cierpliwość przy czytaniu powyższych wypocin, oraz
> liczę na jakąś pomoc co to może być i *jak się tego pozbyć*.

te

4. Data: 2010-10-07 19:46:50

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem medykiem, nie wiem co to jest *Peritol*.

>Sugeruję ponowną wizytę u lekarza i zasugerowanie ponownego wykonania
>gastroskopii w celu sprawdzenia, jak zareagował Pan na leczenie 3 lata
>temu i czy zniknął stan zapalny błony śluzowej żołądka.

Wżodowiec itp. ma i apetyt i wżody,
a gastroskopia męczy i jest niebezpieczna,
nawet jeśli ma wżody, to nie tylko, a nie każdy wżud wymaga od razu
gastroskopi.

On nie podał wagi i jej zmian, a to może być istotne.

Tryb życia mimo samooceny że "leniwy", na leniwy wcale nie wyglada (praca,
pies).

Dla mnie to wygląda na pszepracowanie,
złe odżywiianie, i zły mikroklimat w pracy. :
Śniadanie należy jeść pszed wyjściem.
Napiszesz, że to nierealne, bo za wcześnie, bo nie masz czasu i apetytu.
Sprubuj jednak zjeść dobże ugotowaną paruwkę (całą) z połową kawałka bułki
(może być z tostera lub podgżewcza) i popić połową szklanki picia (może być
woda) połowa szybciej stygnie, i nie obciąża nadmiernie seca i żołądka.
A na faktyczne śniadanie hudego kotleta, a nie serek, serkiem to sie możesz
wyphać na kolacyjkę.

Wydaje ci sie tylko, że zero stresu.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

5. Data: 2010-10-07 20:43:33

Od: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-10-2010 o 21:46:50 Stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

> Nie jestem medykiem, nie wiem co to jest *Peritol*.

> W?odowiec itp. ma i apetyt i w?ody,
> a gastroskopia meczy i jest niebezpieczna,
> nawet je?li ma w?ody, to nie tylko, a nie ka?dy w?ud wymaga od razu
> gastroskopi.

Istnieje wiele bardzo groźnych chorób, które zaczynają się spadkiem
łaknienia. Niestety najlepszym sposobem diagnostycznym jest skopia -
umożliwa pobranie próbek do badania histologicznego (badanie tkanki pod
mikroskopem), przyjrzenia się dokładnie tam gdzie lekarz chce...
Oczywiście każde badanie jest niebezpieczne, ale nie jest to operacja i
mimo iż gastroskopia nie jest przyjemna jest bardzo pomocna w procesie
diagnozy.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info

6. Data: 2010-10-07 20:54:46

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2010-10-07 20:59:40

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Istnieje wiele bardzo groźnych chorób, które zaczynają się spadkiem
> łaknienia. Niestety najlepszym sposobem diagnostycznym jest skopia -...
Bzdury, inne metody nie istnieją?
Piszesz bzdurę za bzdurą, idź spać bo zwykle odpowiadasz normalnie.

8. Data: 2010-10-08 06:31:54

Od: bercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.10.2010 21:46, Stokrotka pisze:
> Nie jestem medykiem, nie wiem co to jest *Peritol*.
"Leczenie ostrych i przewlekłych stanów uczuleniowych, jak np. katar
sienny, uczuleniowe reakcje skórne, jak pokrzywka, wysypka, świąd.
Peritol stosuje się również w niektórych formach migrenopodobnego bólu
głowy i braku apetytu."
http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=1699
Według ulotki mogę brać do 6,4 tabletek na dobę, ja biorą jedną na dobę
i jest ledwo, ledwo... Ale nie chce brać więcej..

Lek przepisał mi lekarz rodzinny. Gastrolog jak i kardiolog wiedzą o
jego stosowaniu i jego działaniach niepożądanych.

Sama gastroskopia i kuracja antybiotykami zbiegła się z czasem
rozpoczęcia kuracji peritolem, poczułem dużą poprawę, byłem bardzo
zadowolony z efektów, lecz teraz z perspektywy czasu widzę że to właśnie
ten peritol ma takie zbawienne działanie.
Jeżeli chodzi o sam zabieg, nie był przyjemny, ale do przeżycia,
porównał bym to do wizyty u stomatologa, stres przed wizytą, czasem coś
delikatnie zaboli, jest to średnio przyjemne, ale nic strasznego.

> [...]
> gastroskopi.
>
> On nie podał wagi i jej zmian, a to może być istotne.

Obecnie około 75kg. W momencie kiedy zacząłem kuracje preitolem,
wykonałem gastroskopie przytyłem jakieś 10kg, wcześniej od kilkunastu
lat nie byłem w stanie zmienić wagi w żadną stronę, ważyłem 65kg czy mi
się to podobało czy nie. Niegdyś bardzo dużo jadłem, ale też byłem
zdecydowanie bardziej aktywny fizycznie. To że przytyłem łącze z trzema
faktami, rozpoczęta kuracja peritolem, co było dla mnie wielkim
wybawieniem po ~2 latach męczenia się, ożeniłem się - zmiana kuchni;) no
i jeszcze rozleniwienie - przesiadka z rowera na samochód itp.

> Tryb życia mimo samooceny że "leniwy", na leniwy wcale nie wyglada (praca,
> pies).

W porównaniu do tego co było kilka lat temu, uważam że prowadzę leniwy
tryb życia, najgorsze jest to że jest mi z tym dobrze. Dlatego właśnie
zanabyłem psa, żeby mieć motywacje, no bo przecież trzeba iść na spacer,
nie ważne czy leje czy nie. Praca jest przy biurku, przy komputerze.

> Dla mnie to wygląda na pszepracowanie,
Wypaliłem się w tamtej nieszczęsnej firmie. Obecnie pracuje 8 godzin i
ani minuty dłużej, o pracy zapominam zamykając drzwi do biura, nie
odczuwam lęku wychodząc do pracy czy przed zaśnięciem tak jak to było w
tamtej poprzedniej pracy. Nikt nade mną nie stoi, z szefem mam bdb
układ. Praca idealna, długo szukałem pracy i najważniejszym kryterium
był właśnie spokój...

> złe odżywiianie, i zły mikroklimat w pracy. :
Odżywianie pewno by można dopasować lepiej.. natomiast do mikroklimatu
nie mam zastrzeżeń.. Jednak cały czas nie daje mi spokoju to że na
urlopie wszystko wraca do normy. Niekiedy i weekend wystarczy aby się
wszystko uregulowało..

> [...]
> A na faktyczne śniadanie hudego kotleta, a nie serek, serkiem to sie możesz
No właśnie, wielokrotnie próbowałem się jakoś przełamać i zacząć coś
jeść przed wyjściem jednak jakoś tak ten tryb funkcjonowania mi nie
odpowiadał. A obecnie, gdy objawy się nasiliły, to wręcz szans nie mam
żebym coś zjadł zanim tabletka nie zacznie działać.

> Wydaje ci sie tylko, że zero stresu.
No może faktyczni nie zero, jednak czuje się spokojnie w pracy, w
porównaniu do tego co znajomi opowiadają, tego co przeszedłem w tamtej
firmie, oraz kilku innych w których pracowałem to tutaj się mam bardzo
dobrze.

Zastanawiam się nad jakimiś środkami uspakajającymi, coś delikatnego, np
podczas pisania tego postu praktycznie 75% czasu łapałem się że mam
mocno zaciśnięte zęby. Myślę że ten stres dużo miesza i właśnie jego
powinienem się pozbyć w pierwszej kolejności, reszta się jakoś ułoży.
Lecz najgorsze jest to że nie potrafię znaleźć powodu tego strasu.
Przez te kilka lat bardzo "przyglądałem" się sobie, potrafię bezbłędnie
określić kiedy w jakich warunkach będę miał podwyższone ciśnienie,
wyczuwam na odległość kiedy będzie coś stresującego, lecz nie potrafię
wskazać co może powodować ten taki wewnętrzny niepokój, te zaciśnięte
zęby itp...
Ba. Kiedyś byłem bardzo odporny na stres, właściwie nie rozumieałem tego
pojęcia, byłem i jestem nadal niepoprawnym optymistą. I co to jedna
głupia firma, a właściwie jedna konkretne osoba będąca właścicielem tej
firmy i wprowadzająca upośledzone zasady, potrafi zrobić z człowieka...

Dziękuje za zainteresowanie tematem

9. Data: 2010-10-08 06:36:54

Od: bercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno - na ostatnim badaniu wyszło że mam wysoki cholesterol,
260 czegoś tam, nie pamiętam jednostek.
Jednakże nie do końca byłem na czczo przy pobieraniu krwi, akurat to był
dzień kiedy to coś zjadłem przed wyjściem:)

10. Data: 2010-10-08 07:48:04

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=1699

"...Peritol ma również działanie uspokajające i poprawiające apetyt,
ponieważ blokuje działanie serotoniny. ...Wykazuje działanie
przeciwhistaminowe i silne przeciwserotoninowe, a także cholinolityczne....
Lek upośledza sprawność psychofizyczną, dlatego też w trakcie stosowania
preparatu nie wolno prowadzić pojazdów mechanicznych ani wykonywać czynności
precyzyjnych. ..."

Nie jestem medykiem, ale ja bym tego do ust nie wzięła i zmieniła medyka.
Serotonina to zdaje się to, co wieloma lekami się "poprawia" by człowiek nie
był w depresji.
Jest jesień, a więc ta serotonina jest ci potszebna do życia.
Nie piszę, że jesteś w depresji, bo mi nie wygląda,
ale organizmowi coś ważnego odbierasz i on reaguje.

A na apetyt to i bez medyka da ci farmaceuta w aptece garść,
albo i 2 garście preparatuw, a w radiu reklamują jeszcze więcej.

A dalsze działania uboczne to aż strah cytować.

>...Niegdyś bardzo dużo jadłem, ale też byłem zdecydowanie bardziej aktywny
>fizycznie.
Latka lecą.

> i jeszcze rozleniwienie - przesiadka z rowera na samochód itp.
Samohodem po tym preparacie !??????????????

> podczas pisania tego postu praktycznie 75% czasu łapałem się że mam mocno
> zaciśnięte zęby. Ba. Kiedyś byłem bardzo odporny na stres, ... ...byłem i
> jestem nadal niepoprawnym optymistą.
Pewnie dlatego mimo braku tej nieszczęsnej serotoniy nie jesteś w depresji.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

PET-CT
Okulary ajurwedyjskie...
Dlaczego nie produkuje się Veramidu