bronić się przed zmęczeniem[ tylko dla kobiet?] ;)

1. Data: 2007-03-12 19:31:03

Temat: bronić się przed zmęczeniem[ tylko dla kobiet?] ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak bronić się przed zmęczeniem

Jolanta Dyjecińska

Brakuje ci zapału? Pewnie jesteś tylko przepracowana. Jeśli jednak zmęczenie
towarzyszy ci od paru tygodni, może być oznaką zmian w organizmie.

Pod koniec zimy niejedna z nas skarży się na brak energii, osłabienie.
Przyczyną może być niedostatek witamin spowodowany brakiem świeżych owoców
oraz warzyw, niedotlenienie organizmu związane z przebywaniem w zamkniętych
pomieszczeniach i brak ruchu na świeżym powietrzu.

"Winny" jest także niedobór słońca, na co każdy z nas jest wrażliwy.
Istnieje wiele sposobów na pokonanie takiego zmęczenia. Nie zawsze jednak
pomogą. Uczucie znużenia, brak energii do życia mogą być sygnałem choroby,
choćby anemii lub cukrzycy. Towarzyszą im jednak dodatkowe objawy, na które
warto zwrócić uwagę.

Anemia lubi młode kobiety

Nie tylko jesteś osłabiona, wiecznie zmęczona, ale też brak ci tchu przy
niewielkim nawet wysiłku fizycznym. Miewasz kołatanie serca, dokuczają bóle
głowy. W kącikach ust tworzą się zajady, skóra łuszczy się, a paznokcie
łamią. Zamiast się niepokoić o swoje zdrowie, zrób morfologię krwi. Wykaże,
czy powodem twoich dolegliwości nie jest anemia. Najczęstszą jej przyczynę
stanowi niedobór żelaza, składnika hemoglobiny, która transportuje tlen do
komórek. Leczenie polega na zażywaniu preparatów zawierających żelazo.

NASZA RADA

Spróbuj wzbogacić swój jadłospis w produkty bogate w żelazo: najwięcej
zawierają go podroby (wątróbka), czerwone mięso, fasola oraz rośliny
strączkowe. Mięso jadaj z warzywami bogatymi w witaminę C, ułatwia ona
przyswajanie żelaza. Wprowadź do codziennej diety płatki zbożowe i pieczywo
pełnoziarniste, które też zawiera sporo tego pierwiastka. Jeśli leczenie
dietetyczne nie przyniesie efektu, sięgnij po preparaty witaminowo-mineralne
z żelazem. Gdy po 2-3 tygodniach nie zauważysz poprawy samopoczucia, zrób
morfologię krwi.

Chrapanie męczy nie tylko partnera

Powszechnie uważane jest za niegroźną, aczkolwiek uciążliwą dla otoczenia
dolegliwość. Tymczasem powoduje niedotlenienie organizmu i związane z tym
ciągłe zmęczenie, senność w ciągu dnia, poranne bóle głowy. Ponadto może być
objawem bezdechu sennego, czyli powtarzających się w ciągu nocy przerw w
oddychaniu. Ich rezultatem są np. zaburzenia rytmu serca, wzrost ciśnienia
tętniczego krwi. Leczenie chrapania zależy od tego, jakie są jego przyczyny.
Często powodem są przerost migdałków, polipy w nosie, skrzywiona przegroda
nosowa. Bywa nim także wiotkość tkanek podniebienia miękkiego, związana ze
starzeniem się organizmu. Większość tych przyczyn można usunąć operacyjnie.

NASZA RADA

Jeśli twoi bliscy narzekają, że w nocy "koncertujesz", warto wypróbować
środki likwidujące chrapanie dostępne w aptece bez recepty. Zwykle mają
postać sprayu do gardła lub listków przyklejanych do podniebienia. Używa się
ich tuż przed snem. Nie pij alkoholu na 2 godziny przed zaśnięciem. Staraj
się spać na boku. I jeśli masz nadwagę, spróbuj wybrać korzystną dla siebie
dietę, żeby schudnąć. Gdy wszystkie te sposoby zawiodą, poszukaj pomocy u
laryngologa.

Depresja to nie chwilowa chandra

Wokół szaro, smutno i zimno. Nic dziwnego, że masz zły nastrój. Zwykle mija,
gdy pójdziesz na plotki do koleżanki, kupisz sobie nowy fatałaszek albo
wypijesz filiżankę gorącej czekolady. Jednak takie "leki" na poprawę humoru
nie zawsze działają. Jeśli smutek i zmęczenie cię nie odstępują, dodatkowo
rośnie apetyt na słodycze, nie możesz skupić się na pracy - być może masz
depresję zimową. Spowodowana jest brakiem światła słonecznego
(promieniowanie ultrafioletowe zwiększa produkcję endorfin - hormonów
szczęścia). Dotyka głównie kobiet pomiędzy 20. a 40. rokiem życia. Czasami
jej jedynym symptomem jest uczucie znużenia. Gdy jednak stajesz się coraz
bardziej apatyczna, stronisz od ludzi, życie wydaje się nie mieć sensu, masz
niską samoocenę - depresja prawdopodobnie nie ma charakteru sezonowego.
Nadejście wiosny może nie uleczyć twojej duszy, wybierz się więc do
psychiatry (skierowanie jest niepotrzebne). Nie wstydź się. To taka sama
choroba jak inne, trzeba ją więc leczyć. Dzięki psychoterapii i lekom
przeciwdepresyjnym odzyskasz radość życia i nabierzesz dystansu do
codziennych niepowodzeń.

http://zdrowie.onet.pl/1396500,2039,0,1,,jak_bronic_
sie_przed_zmeczeniem,pro
filaktyka.html

2. Data: 2007-03-12 19:54:31

Temat: Re: bronić się przed zmęczeniem[ tylko dla kobiet?] ;)
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://zdrowie.onet.pl/1396500,2039,0,1,,jak_bronic_
sie_przed_zmeczeniem,pro
filaktyka.html

Typowy durny tekst bez ładu i składu, pogłębiający tylko chaos.
Jak słyszę rady typu "wpierd.... więcej" żelaza, magnezu, w witaminę C to mi
się żygać chce...

A to to już zwykły bełkot.....

> być może masz depresję zimową. Spowodowana jest brakiem światła
słonecznego
> (promieniowanie ultrafioletowe zwiększa produkcję endorfin - hormonów
> szczęścia).

A później przychodzi czas na depresję wiosenną, letnią, i jesienną....

Piszą te pismaki co im ślina na język przyniesie, a durnie to czytają....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3. Data: 2007-03-12 20:34:29

Od: animka <a...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr.Endriu napisał(a):

> się żygać chce...

Rzygać.

--
animka

4. Data: 2007-03-12 20:45:00

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dr.Endriu <n...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:et4b0e$lrh$...@n...interia.pl...

> Piszą te pismaki co im ślina na język przyniesie, a durnie to czytają....

...niektórzy nawet coś odpiszą... ;)

5. Data: 2007-03-12 21:07:07

Temat: Re: c.d...bronić się przed zmęczeniem[ tylko dla kobiet?] ;)
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sky <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:et49oa$o5m$...@n...onet.pl...
> [...]
> choroba jak inne, trzeba ją więc leczyć. Dzięki psychoterapii i lekom
> przeciwdepresyjnym odzyskasz radość życia i nabierzesz dystansu do

Cd...

NASZA RADA

Jeśli masz depresję sezonową, postaraj się przebywać w jasnych i dobrze
oświetlonych pomieszczeniach, zwiększ aktywność fizyczną, tzn. pójdź na
spacer czy na dyskotekę. Zafunduj sobie fototerpię, polegającą na
naświetlaniu specjalnymi lampami. Nie będziesz musiała za nią płacić, jeśli
na zabiegi skieruje cię psychiatra. Już po kilku seansach poczujesz przypływ
energii. Złym pomysłem natomiast jest sięganie po leki uspokajające.
Uzależniają i nie łagodzą depresji.

Choroba tarczycy bywa niezauważona

Źródłem twojego zmęczenia może być niedoczynność tarczycy, jeśli dodatkowo
masz następujące objawy: przybieranie na wadze pomimo słabego aptetytu,
nadmierna senność, nadwrażliwość na zimno, zaparcia, szorstka, sucha skóra,
skłonność do depresji. Przyczyną jest niedostateczna ilość hormonów
wydzielanych przez tarczycę w związku np. z chorobą Hashimoto, czyli
przewlekłym zapaleniem tarczycy. Często przez długi czas przebiega ona
bezobjawowo.

NASZA RADA

Niezwłocznie poproś swojego lekarza pierwszego kontaktu o skierowanie na
badania stężenia we krwi TSH (hormon produkowany przez przysadkę mózgową,
kontrolujący funkcjonowanie tarczycy) oraz T3 i T4 (hormony wydzielane przez
tarczycę). Jeśli wyniki nie będą prawidłowe, twój lekarz powinien skierować
cię do specjalisty - endokrynologa, który dobierze właściwą dla ciebie
terapię. W takich przypadkach leczenie zazwyczaj polega na doustnym
podawaniu brakujących hormonów, aż do wyrównania ich poziomu (czy tak jest,
wykażą następne badania).

Żółtaczka nie zawsze barwi skórę

Jeśli wydaje ci się, że każdy chory na wirusowe zapalenie wątroby ma
zażółconą skórę i białka oczu oraz odczuwa ból w okolicy wątroby, jesteś w
błędzie. Najczęstsze objawy tej choroby to właśnie zmęczenie, osłabienie,
mdłości czy stany podgorączkowe. Czasem jedynym sygnałem żółtaczki jest
tylko znużenie, brak energii. Natomiast w przypadku wirusowego zapalenia
wątroby typu C nie występują żadne niepokojące symptomy, ale można ją wykryć
za pomocą testów (badanie krwi).

6. Data: 2007-03-13 06:42:54

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W takich przypadkach leczenie zazwyczaj polega na doustnym
> podawaniu brakujących hormonów, aż do wyrównania ich poziomu (czy tak

taa...nafaszerują ją tabletkami że będzie lać na zielono....

A na siłownie, na aerobik, poranną zaprawy sobie zrobić, pobudzić krążenie,
i spalać tłuszcz który sie zbiera na dupie.
Wymyślają jakies tabletki na które trzeba wydawać fortunę, które jeszcze
bardzie degenerują im pozapychane od lat gównami jelita .....

Jakoś o 6:00 rano na moim osiedlu nie widzę tych tabunów wylegających na
poranną zaprawę. Całe społeczeństwo spi kuźwa , a dupy obrastają
społezceństwu w tłuszcz.... A później wstaja o 11.00 i dzień zaczynają od
tabletki na ból głowy.... i papierosa.

Co za dureń pisze te artykuły. Ale to z pokomunistycznego Onetu (Agora),
związanego z Michnikiem. Ogłupiają ten naród od 1989 roku, i nabijają kabzę
lobby lekarskiemu....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

7. Data: 2007-03-13 06:45:08

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A to to już na kolana powala....

> [...]
> choroba jak inne, trzeba ją więc leczyć. Dzięki psychoterapii i lekom
> przeciwdepresyjnym odzyskasz radość życia i nabierzesz dystansu do

debila jeszcze z ciebie zrobią.... . I wszystko leczą lekami.
Zaje...ane lobby lekarskie......

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

8. Data: 2007-03-13 08:02:24

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2007 07:42:54 +0100, Dr.Endriu napisał(a):

> [...]
> poranną zaprawę. Całe społeczeństwo spi kuźwa , a dupy obrastają
> społezceństwu w tłuszcz.... A później wstaja o 11.00 i dzień zaczynają od

Właśnie. Ja na ten przykład robię wymachy ramion co rano a wieczorem
naturalnie wiruję.

derwiszowaty

9. Data: 2007-03-13 12:07:06

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
..

> Właśnie. Ja na ten przykład robię wymachy ramion co rano a wieczorem
> naturalnie wiruję.

Przed czym się tak opędzasz?

Qra

10. Data: 2007-03-13 15:52:07

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dr.Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

Tez o tym pisze od pewnego czasu, na sieci jest wysyp tego typu "madrych
rad".
No ale czyms te rubryki trzeba zapełniać - za to im płacą,
a oni chce zarobic, hehe
Duch

Kochanka zapłaci odszkodowanie zdradzanej żonie
kobieta ,dziecko-350.000 pl
Re: Nie wolno dać klapsa dziecku aby go skarcić.
Forum na temat zdrady.
Alkocholizm