budowa domu...od czego zaczac ??

11. Data: 2006-10-29 12:02:34

Temat: Re: budowa domu...od czego zaczac ??
Od: Marcin Klos <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Primo, to jeszcze raz przemyśl koszty.. Właśnie zakończyłem budowę i
> wprowadziłem się do domku 150m2, jedyne rzeczy, których nie wykonałem we
> własnym zakresie to tynki i wylewki (drobiazg circa 12kPLN) oraz ułożenie
> dachówki (drobiazg circa 6kPLN). Całość z wykończeniem wyniosła mnie
> jednak ponad 280kPLN :)

To w dużej mierze zależy od lokalizacji. Koszta między Warszawą, a małą
miejscowością w Warszawie mogą różnić się o rząd wielkości.

==
Pozdrawiam
Marcin Kłos

12. Data: 2006-10-30 06:08:28

Od: "Krzysiek T" <t...@O...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może Ci nie wystarczyć 130tys. 1800zł/m2 to wg mnie cena minimalna. Zalezy
> też trochę od regionu. A gdzie będziesz budował?
> pozdrawiam
Koło (wielkopolskie)
troche rzeczy jak np. okna, ocieplenie, inst. el. zrobie sam z ojcem, wiec
pare zl odejdzie ;)

a moze sam na jakims programie sobie zaprojektuje, chociaz ogolna bryle?
mozna tak??

krzysiek

13. Data: 2006-10-30 08:24:33

Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> troche rzeczy jak np. okna, ocieplenie, inst. el. zrobie sam z ojcem, wiec
> pare zl odejdzie ;)

Pare zloty odejdzie za robocizne, ale material i tak musisz kupic.
Chyba nie doceniasz cen materialow. Lepiej poczytaj sobie
misc.budowanie uwazniej, zanim sie wezmiesz za budowe.

> a moze sam na jakims programie sobie zaprojektuje, chociaz ogolna bryle?
> mozna tak??

Jesli nie jestes konstruktorem, to i tak sobie domu calego nie
zaprojektujesz (a w kazdym razie nie radze w nim mieszkac ;)), Z bryla
domu mozesz co najwyzej isc do projektanta i zazyczyc sobie
indywidualny projekt, ale to Cie bedzie sporo kosztowac. Moze jednak
wez projekt gotowy (i to prosty). Przynajmniej bedziesz mial jakis
mniej lub bardziej miarodajny kosztorys. Mam wrazenie, ze Ty jeszcze
nie wiesz, za co sie bierzesz ;).

14. Data: 2006-10-30 08:41:36

Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Oct 2006 13:02:34 +0100 _Marcin Klos_ wrote:

> To w dużej mierze zależy od lokalizacji. Koszta między Warszawą, a małą
> miejscowością w Warszawie mogą różnić się o rząd wielkości.

To to jest rząd wielkości, bo mój dom stoi pod Żyrardowem..

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

15. Data: 2006-10-30 08:56:49

Od: "Krzysiek T" <t...@O...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pare zloty odejdzie za robocizne, ale material i tak musisz kupic.
> Chyba nie doceniasz cen materialow. Lepiej poczytaj sobie
> misc.budowanie uwazniej, zanim sie wezmiesz za budowe.

zdaje sobie sprawe ze to sa koszty spore, zalatwiania wiele, ale przeciez
wiele osob sie buduje i jakos te domy stoja i mieszkaja w nich. To co moge
to zrobie sam, ale za rzeczy inne, nie tykam sie.

> [...]
> wez projekt gotowy (i to prosty). Przynajmniej bedziesz mial jakis
> mniej lub bardziej miarodajny kosztorys. Mam wrazenie, ze Ty jeszcze

tak zrobie, gotowy projekt chyba wybiore sobie.
zobacze te grupe budowanie i mam nadzieje ze mnie to nie odstraszy ;-)

Jaki ekspress do kawy - wysokociśniniowy ?
maszynka do mielenia
Serwis expresow do kawy rowenta
Wilgoc w domku
Ile kosztuje...???