budowa domu...od czego zaczac ??

1. Data: 2006-10-27 08:32:32

Temat: budowa domu...od czego zaczac ??
Od: "Krzysiek T" <t...@O...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
planuje wybudowac domek, ok 110 m2, dzialke powiedzmy mam, ...i to wszystko
!
od czego zaczac aby budowa ruszyla? kredyt tez dostane, mysle ze ok 130 tys
by wystarczylo, zwazajac na fakt ze "kilka" rzeczy zrobie sam, jak np
instalacje el. ocieplenie,
Pewnie 1 rzecza to projekt....i tu prosba, czy znacie jakas sytrone z
projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

krzysiek

2. Data: 2006-10-27 08:53:32

Temat: Re: budowa domu...od czego zaczac ??
Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek T napisał(a):
> [...]
> projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
> pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

Od poczytania sobie muratorow i tym podobnej literatury, przegladniecia
misc. budowanie .... Nawet przed wyborem projektu warto wiedziec na co
zwrocic uwage.

3. Data: 2006-10-27 09:19:33

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek T" <t...@O...plusnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]od czego zaczac ?? [...]

Od napisania na właściwą grupę, czyli pl.misc.budowanie. A jeszcze lepiej od
przejrzenia archiwum, bo temat jest mielony regularnie od niepamiętnych
czasów.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2006-10-27 09:29:23

Od: Tadeusz Włodarczyk <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Oct 2006 10:32:32 +0200 _Krzysiek T_ wrote:

> [...]
> od czego zaczac aby budowa ruszyla? kredyt tez dostane, mysle ze ok 130 tys
> by wystarczylo, zwazajac na fakt ze "kilka" rzeczy zrobie sam, jak np

Primo, to jeszcze raz przemyśl koszty.. Właśnie zakończyłem budowę i
wprowadziłem się do domku 150m2, jedyne rzeczy, których nie wykonałem we
własnym zakresie to tynki i wylewki (drobiazg circa 12kPLN) oraz ułożenie
dachówki (drobiazg circa 6kPLN). Całość z wykończeniem wyniosła mnie
jednak ponad 280kPLN :)

> Pewnie 1 rzecza to projekt....i tu prosba, czy znacie jakas sytrone z
> projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
> pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

1000 domów jednorodzinnych jako podstawa, potem adaptacja, jeśli potrzeba.
Jak kupisz taki albumik, to tam już zapewne znajdziesz wszystkie potrzebne
informacje, z czym i gdzie trzeba biegać. Podpowiem, że kwitologii jest
tyle, że pisania byłoby na godzinę..

--
FOTOSABAT - stowarzyszenie i galeria internetowa
http://www.fotosabat.org

5. Data: 2006-10-27 09:49:16

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 27.10.2006 10:32:32 niejaki Krzysiek T napisał:
> [...]
> projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
> pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

idź do kiosku i kup sobie takie pisemko w czerwonej okładce na papierze
toaletowym pt. przepisy budowlane 2006 - jest tam wszystko co trzeba
wiedzieć rozpoczynając budowę domu a jako bonus dołożyli płytkę ze 140-ma
projektami domów

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

6. Data: 2006-10-27 10:39:04

Od: "Krzysiek T" <t...@O...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> toaletowym pt. przepisy budowlane 2006 - jest tam wszystko co trzeba
> wiedzieć rozpoczynając budowę domu a jako bonus dołożyli płytkę ze 140-ma

Dziekuje bardzo, zaczerpne wiedzy we wskazanych adresach, bo przyznam ze
nawet nie wiedzialem od czego zaczac.
Pozdrawiam
Krzysiek

7. Data: 2006-10-27 12:53:01

Od: Inf <u...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
> pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

jeśli to Twój pierwszy dom to nie przywiązuj się do niego emocjonalnie,
myślę, że 2 albo 3 dom jaki zbudujesz spełni Twoje oczekiwania ;-)
przy wyborze projektu zdaj się na żonę, kobiety zwykle trafniej oceniają
funkcjonalność domu

8. Data: 2006-10-27 23:07:15

Od: "Y" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.archon.pl/index.php?act=13&Itemid=52
duzo i ciekawe wg mnie
no i koszty...

9. Data: 2006-10-28 09:27:04

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> projektami domow, gdzie mozna obejrzec, i ew. kupic projekt, i co
> pozniej....??? od czego zaczac ?? jestem zupelnym laikiem w tej sprawie.

Może Ci nie wystarczyć 130tys. 1800zł/m2 to wg mnie cena minimalna. Zalezy
też trochę od regionu. A gdzie będziesz budował?

10. Data: 2006-10-28 09:28:53

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> napisał w wiadomości
> Może Ci nie wystarczyć 130tys. 1800zł/m2 to wg mnie cena minimalna. Zalezy
> też trochę od regionu. A gdzie będziesz budował?

Aha - jest też tak, że domu małe są stosunkowo droższe za metr niż duże.
Czyli jeśli duży da się zbudować za 1800 to w porównywalnym standardzie mały
bedzie kosztował więcej.

Jaki ekspress do kawy - wysokociśniniowy ?
maszynka do mielenia
Serwis expresow do kawy rowenta
Wilgoc w domku
Ile kosztuje...???