chironowi

21. Data: 2017-07-03 18:25:31

Temat: Re: chironowi
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 18:15, Kviat pisze:

> To podaj liczbę Pi.

Proszę bardzo 3.14159265358..
nie podaję wszystkich cyfr bo ich jest nieskończenie wiele.
Spróbuj zmienić na 3.1715..

22. Data: 2017-07-03 18:37:18

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-03 o 18:25, pinokio pisze:

> Proszę bardzo 3.14159265358..
> nie podaję wszystkich cyfr

Czyli nie potrafisz podać.

> bo ich jest nieskończenie wiele.
> Spróbuj zmienić na 3.1715..

Jeżeli zmienię cyfrę na 20-to bilionowym miejscu po przecinku, to się
nawet nie zorientujesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

23. Data: 2017-07-03 18:40:06

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-03 o 18:25, Ghost pisze:

> Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
.pl...

> prsz: ln(-1)/i
>
> niezamaco

Nie. To nie jest liczba Pi.

Pozdrawiam
Piotr

24. Data: 2017-07-03 18:44:13

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Proszę bardzo 3.14159265358..
> nie podaję wszystkich cyfr bo ich jest nieskończenie wiele.
> Spróbuj zmienić na 3.1715..

A czemu chciałbym ją zmieniać?

I dlaczego uważasz, ze koncept musi być zmienialny?

Przecież wolno Ci wymyślić dowolnie inny koncept na inną liczbę... weź
sobie np inny koncept: liczba Avogadro.

25. Data: 2017-07-03 18:55:35

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 18:44, Pszemol pisze:
> A czemu chciałbym ją zmieniać?
>
> I dlaczego uważasz, ze koncept musi być zmienialny?

Wyjaśnij co rozumiesz przez koncept w takim razie

> Przecież wolno Ci wymyślić dowolnie inny koncept na inną liczbę... weź
> sobie np inny koncept: liczba Avogadro.

Liczba Avogadro to nie dowolny koncept, wynika z masy atomu węgla

Chodzi o to że liczba Pi jest realnie istniejąca, nawet gdyby nie było
żadnego człowieka we wszechświecie, ba, nawet gdyby nie było
wszechświata, to miała by taką samą wartość.
Liczba Avogadro w innym wszechświecie być może miała by inną wartość.

26. Data: 2017-07-03 18:56:12

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 18:37, Kviat pisze:

> Czyli nie potrafisz podać.
>
> Jeżeli zmienię cyfrę na 20-to bilionowym miejscu po przecinku, to się
> nawet nie zorientujesz.

nie ośmieszaj się

27. Data: 2017-07-03 19:30:39

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Chodzi o to że liczba Pi jest realnie istniejąca, nawet gdyby nie było
> żadnego człowieka we wszechświecie, ba, nawet gdyby nie było wszechświata,
Istnieje człowiek ze swoimi zmysłami. Do opisu ilościowego otaczającego
swiata wymyślił sobie matematykę. Nie ma człopwieka- nie ma uniwersalnego
opisu, jaki jest matematyka.

> Liczba Avogadro w innym wszechświecie być może miała by inną wartość.

Ciekawa sprawa. No ale samo pojęcie mola jest bardzo...umowne. Kiedyś
czytałem falietony kosmofizyka (jest taka specjalność), który wykombinował
sobie, że np są 2 równorzędne stany energetyczne, które dają optimum w
cząsteczce wody. Woda jednak przyjmuje wyłącznie jeden z nich. Dlaczego? Nie
wiemy. Zaczął więc kombinowac, co by było, gdyby gdzieś na odległej planecie
występowała wyłącznie woda w tym drugim stanie energetycznym. Wyszła mu
zupełnie inna chemia- i uznał, że to jest całkiem możliwe. Mogłoby się np
okazać, że powstało by życie, ale zupełnie inne, niż na Ziemi- i być może
nie byłoby możliwości do skolonizowania tej planety- bo zawsze byłaby nam
wroga.

--
Chiron

28. Data: 2017-07-03 19:36:02

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 19:30, Chiron pisze:
> Istnieje człowiek ze swoimi zmysłami. Do opisu ilościowego otaczającego
> swiata wymyślił sobie matematykę. Nie ma człopwieka- nie ma
> uniwersalnego opisu, jaki jest matematyka.

Nie, to marksizm. W centrum stawiasz Człowieka. I twierdzisz że sobie
wymyślił matematykę. Tak samo jakby twierdzić że Kolumb wymyślił sobie
Amerykę.
człowiek nic nie mógł wymyślić, nie mógł sprawić by 2+2 równało się
pięć, choćby bardzo chciał.
https://www.youtube.com/watch?v=EHAuGA7gqFU
Tak się kończy ubóstwianie człowieka.
Wszechświat jest zależny od Matematyki ale Matematyka jest niezależna od
Wszechświata.

29. Data: 2017-07-03 19:40:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 19:36, pinokio pisze:
> człowiek nic nie mógł wymyślić, nie mógł sprawić by 2+2 równało się
> pięć, choćby bardzo chciał.

Takie filozofie jak Berkeleya, solipsyzm, marksizm, interpretacje
mechaniki kwantowej wedle których świadomość rządzi materią to wszystko
ataki na Rozum, podobnie jak religie Wschodu.

30. Data: 2017-07-03 19:46:10

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzieś na odległej planecie występowała wyłącznie woda w tym drugim
> stanie energetycznym. Wyszła mu zupełnie inna chemia- i uznał, że to

Dlaczego na innej planecie miałaby istnieć inna fizyka?

Kard. Sarah: Homoseksualiści są wezwani do zachowania czystości
Stopnie zła
Największy rasista w historii ludzkości.
Czy ikselka doniesie na Senyszyn?
Europo, larum grają!