cholesterol a dieta optymalna

21. Data: 2008-09-18 23:29:19

Temat: Re: cholesterol a dieta optymalna
Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek w wrote:

> a co konkretnie chcesz wiedzieć?

ps. pytania zadaj na jakiejś normalnej grupie dyskusyjnej czy forum, grupa
pl.misc.dieta śmierdzi optymalnymi i pisząc tutaj odczuwam poważny niesmak.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

22. Data: 2008-09-19 07:21:27

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona napisał(a):

> Zaraz, zaraz, ja tylko pytam o autentyczne wyniki ludzi będących na tej
> diecie. U lekarza byłam nie raz, nie dwa, przepisuje simwastatynę. Nie idę
> do żadnej seksty, do wszystkiego podchodzę z dystansem i rezerwą.

Bardzo dobra postawa. Sęk problemu leży w tym, że stężenia zawartości
cholesterolu we krwi są tylko *wskaznikiem* a nie przyczyną. Jeśli
odbiegają od statystycznej normy to może to wskazywać na zaburzenia
gospodarki lipidowej, ktora najwyrazniej jeszcze nie dostosowala sie do
przemian cywilizacyjnych w ostatnich 50 latach :) Amerykanie już
przyjmują, że norma powinna oscylować w okolicach 250. Niektórzy nasi
lekarze, niestety niedouczeni bo zatrzymali się w rozwoju naukowym
kilkanaście, kilkadziesiąt lat temu, próbują obniżać farmakologicznie
nawet niewielkie wartości powyżej normy. To mniej więcej tak jak
obniżanie gorączki 37 stopni zapakowaniem delikwenta do wanny
wypełnionej lodem lub zawijaniem w mokre prześcieradło... Robia tak bo
wiedze czerpia z materialow reklamowych producentow statyn...

O samej diecie Kwasniewskiego niewiele, z naukowego punktu widzenia
wiadomo. Lekarze w wiekszości przychylają się do opinii, że w dłuższym
okresie czasu jest szkodliwa. Widać za to jasno i wyraźnie, że ludzie,
którzy się do stosowania tego sposobu odżywiania przyznają zachowują się
dokładnie tak samo jak fanatycy religijni, którzy wpadli w sidła jakiejś
sekty...

j.

--
*** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

23. Data: 2008-09-19 09:12:58

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek w" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> nie, wystarczy wysłać na cmentarz parę tysięcy osób - jak to zrobiła krysia
> opty i jej koledzy.

Małe miasteczko ...

24. Data: 2008-09-19 12:51:26

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy> napisał w
wiadomości news:gau35j$akl$1@news.onet.pl...

> Akurat p. Lech Wałęsa sam przyznał, że nie przestrzegał proporcji i jadł
> słodycze.

i owoce z ogrodu

25. Data: 2008-09-19 12:57:53

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> j...@f...adres.to wrote:
> bo na peeeeeewno nie przestrzeganie magicznych proporcji sprawi, że u kogoś
> ta dieta nie zadziała. No bo przecież jest oczywistą oczywistością, że
> wszyscy ludzie są jednakowi, mają jednakowe ciała, jednakowe układy
> trawienne i u każdego proporcje muszą się sprawdzić.

To to WŁAŚNIE jest oczywiste.
Spróbuj np. mając hodowlę kurcząt indywidualizować maleństwa.
Wszystkim sypiesz to samo. I to działa!
U ludzi jest to samo.
Wyjątkowe upodobania do żarcia śmieci i w konsekwencji
otyłość zwala się na "odrębności genetyczne". Hahaha.
Nasyp na talerz to samo każdemu i będzie ten sam efekt.
Różnice będą niedostrzegalne. Chyba, że nasypiesz
truciznę. Wtedy najmniej odporne osobniki się wykończą.
Cała tajemnica.

26. Data: 2008-09-19 18:18:58

Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek w wrote:

> ps. pytania zadaj na jakiejś normalnej grupie dyskusyjnej czy forum, grupa
> pl.misc.dieta śmierdzi optymalnymi

To chyba pierwsze objawy "wegeseksualności"?

> i pisząc tutaj odczuwam poważny niesmak.

Chcesz powiedzieć, że ktoś cię zmusza do pisania????
.ana

--
Nie widać lasu spoza drzew.

27. Data: 2008-09-19 18:31:37

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w
> wiadomości

> A jaki w październiku 2007 był Twój całkowity cholesterol? I w rozbiciu na
> LDL i HDL?

Cholesterol ogólny - 323 mg/dl
HDL - 84,2 mg/dl (tj. 26% chol. ogólnego)
LDL - 226 mg/dl
Trójglicerydy - 65 mg/dl
Glukoza - 5,37 mmol/l

Miażdżyca rozwija się, gdy poziom HDL jest poniżej 20% chol. ogólnego.
Należy również dbać, aby trójglicerydów było poniżej 60 mg%(powstają z
nadmiaru zjedzonych węglowodanów, a następnie są przetwarzane na cholesterol
i odkładają się np. wewnątrz ścianek tętnic).
I tu dodam:
Wszyscy stale mylą cholesterol obecny w świetle naczyń krwionośnych z
cholesterolem obecnym wewnątrz ścian tętnic. Te dwa cholesterole nie mają z
sobą nic wspólnego, i nie mają styczności dopóki powierzchnia wewnętrzna
ścianki tętnicy nie ulegnie rozerwaniu pod wpływem gromadzącego się POD jej
powierzchnią cholesterolu. Dopiero wtedy cholesterol z krwi zaczyna osiadać
na uszkodzonej ściance, ale to NIE ON jest przyczyną miażdżycy. Winny jest
początkowy proces tworzenia się i gromadzenia cholesterolu WEWNĄTRZ ścianek
naczyń.

I co więcej - badanie naukowe, o którym wspomniała Monaluiza w linku, jaki
podałam wcześniej, wykazało że wzmianach miażdżycowych nie ma tłuszczu
zwierzęcego (!), za to są tłuszcze z USZKODZONEGO omega 6 (!)

-----Cytat:
8.Już w 1994 niemieccy naukowcy opublikowali badania składu blaszki
cholesterolowej. Ku ich zdumieniu nie znaleziono w niej w ogóle tłuszczu
zwierzęcego !! którego lekarze każą unikać, bo. z niego tworzy się blaszka
cholesterolowa. !! ? . Co jednak znaleziono ? A to, że blaszka, czyli złogi
cholesterolu składały się z USZKODZONEGO Omega 6 ! Gdzie takie coś jest ? W
olejach roślinnych obrabianych termicznie i chemicznie. Gdzie takie oleje
są? Przed wszystkim w supermarketach ! Proces produkcyjny prawie każdego
oleju roślinnego w nich sprzedawanego uszkadza zawarty w nich Omega 6 w taki
sposób, że biochemicznie staje się prawe bezużyteczny. Dlatego coraz
częściej zaczyna się mówić o NIEDOBORZE Omega 6 i NADMIARZE Omega 3,
a przecież mówi się nam, żeby dodawać, suplementować Omega 3 !! Czyli .
na odwrót. Szokujące?
Może i tak, ale .wielu naukowców amerykańskich powoli zadaje sobie teraz
pytanie : Przez ostanie 40 lat populacja USA została zdecydowanie
przestawiona na konsumpcję olejów roślinnych, one są wszędzie, dodaje się je
niemalże do wszystkiego, a ilość zawałów wzrasta - dlaczego? Wielu z nich,
po opublikowaniu badań niemieckich zaczyna to już razem łączyć.
Żeby była sprawa jasna : oleje roślinne, w niewielkich ilościach, są bardzo
pożądane, ale . tylko wtedy kiedy molekuły Omega 6 (tych w olejach
roślinnych jest najwięcej) nie są uszkodzone. Jest jeszcze jeden aspekt.
Dowiedziono, że wolne rodniki również powodują utlenienie LDL-u, czyli
zamieniają go, lekko mówiąc, w formę cholesterolu bardzo dla naszych tętnic
nieprzyjazną. Skąd się biorą wolne rodniki ? Według biochemii człowieka
(nie według mnie !!! więc proszę na mnie gromów nie sypać) z nadmiernego
spożycia olejów roślinnych szczególnie bogatych we frakcję wielonienasyconą.
Który to jest taki olej?- prawie KAŻDY! Kiedy jeszcze powstaje przeogromna
ilość wolnych rodników? Kiedy, na przykład smażymy potrawy na oleju z pestek
winogron, czy na oleju rzepakowym. Co pisze na nalepce, która znajduje się
na oleju "Kujawskim" czyli rzepakowym ? "Szczególnie nadaje się
do smażenia" !!!! to są smutne FAKTY.
Monaluiza
--Koniec cytatu.

Krystyna
--
Słodkie życie słono kosztuje. Stanisław Jerzy Lec

28. Data: 2008-09-19 18:33:58

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "j...@f...adres.to" <w...@c...barg.cy>
> napisał w
> wiadomości news:gau35j$akl$1@news.onet.pl...

> i owoce z ogrodu

nie mówiąc już o niskotłuszczowym wysokowęglowodanowym żywieniu na wszelkich
wyjazdach krajowych i zagranicznych.

Krystyna
--
Jadło określa świadomość. Herbert George Wells

29. Data: 2008-09-19 18:44:04

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ".ana" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> To chyba pierwsze objawy "wegeseksualności"?

> Chcesz powiedzieć, że ktoś cię zmusza do pisania????
> .ana

W psychiatrii to się nazywa: omamy węchowe.

Krystyna
--
Do źródła trzeba iść pod górę.

30. Data: 2008-09-19 18:58:21

Od: d...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisal

> nie, wystarczy wysłać na cmentarz parę tysięcy osób - jak to zrobiła krysia
> opty i jej koledzy.

A czy możesz być tak miły i podac nam wiek tych paru tysiecy osob, oraz choroby
na na które sie leczyli
przed przejsciem na DO?

.ana

--
Nie widać lasu spoza drzew.

TVN Uwaga tym razem o mleku i nabiale.
Skrajne zmęczenie i wyczerpanie po jedzeniu (rano + po południu)
O hipermarketowym (tanim) chlebie
jak zarabiac dobra kase
dieta kwacha i tluszcz doprowadza i do wylewu , zawalu ,raka