chrzan

1. Data: 2007-04-05 07:51:18

Temat: chrzan
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jako, że przygotowania przedświąteczne pewnie u większości już w pełni,
chciałabym się dowiedzieć jak przygotowujecie chrzan świąteczny.
Przed chwilą właśnie skończyłam robić ćwikłę z chrzanem i chrzan, a w
trakcie naszło mnie banalne acz nurtujące pytanie.
Jakie są sposoby przygotowania chrzanu na stół świąteczny?
Moja teściowa podaje po prostu taki ze słoiczka nic z nim wcześniej nie
robiąc.
Ja chrzanu nie trę, też robię słoiczkowy, ale najpierw gotuję jajka na
twardo, przepuszczam przez maszynkę, mieszam z chrzanem, doprawiam
cukrem, solą, pieprzem, czasem daję parę kropel soku z cytryny.
Gdzieś widziałam przepis ze śmietaną... i jestem ciekawa na ile sposobów
można przygotować zwykły chrzan :-).

Anka P.

2. Data: 2007-04-05 08:16:48

Temat: Re: chrzan
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukrem, solą, pieprzem, czasem daję parę kropel soku z cytryny.
> Gdzieś widziałam przepis ze śmietaną... i jestem ciekawa na ile sposobów

Ja mieszam chrzan ze śmietaną chwile przed podaniem na stół.

Monika

3. Data: 2007-04-05 09:57:52

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzieś widziałam przepis ze śmietaną... i jestem ciekawa na ile sposobów
> można przygotować zwykły chrzan :-).

1. Chrzan + śmietana (gęsta) + trochę soli + trochę cukru
2. Chrzan + śmietana (niewiele) + borówki
3. Chrzan + śmietana (niewiele) + żurawina
Oczywiście chrzan słoiczkowy, ja używam "mosso" ostry
Pzdr - Agnieszka

4. Data: 2007-04-05 10:34:00

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wiosennego dnia, *batory* wyszczebiotał(a):

> 2. Chrzan + śmietana (niewiele) + borówki

O! to to mnie zaintrygowało :) Musze przetestować, bo już nam się borówki w
czystej postaci znudziły. [1]

[1] dostałam swego czasu 30 kg do przerobienia...

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

5. Data: 2007-04-05 14:50:47

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. wrote:

> Gdzieś widziałam przepis ze śmietaną... i jestem ciekawa na ile sposobów
> można przygotować zwykły chrzan :-).
>
> Pozdrawiam

Chrzan z bita smietana bez cukru, chrzan z zurawinami, chrzan z kwasna
smietana.
Ja robie sama chrzan w taki sposob: korzenie czyszcze, kroje w kawalki,
wsadzam do blendera, dodaje troche bialego wina, po zmieleniu do malych
sloikow i do lodowki. Trzyma okolo miesiaca.

MB

6. Data: 2007-04-05 15:08:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anka P." <t...@a...pl> wrote in message

Wszystko zależy od tego, co i do czego z chrzanu ma być zrobione, wtedy
receptura jest adekwatna do potrzeb. Najprościej i bez łez można końcowy
efekt uzyskać kupując chrzan tarty, łagodny lub ostry w sklepie. Tu tez
najlepiej dobierać ostrość możliwościami przewodu pokarmowego domowników.
Taki chrzan - prosto ze słoika nadaje się na chleb z salcesonem lub do
golonki. Ostry do sosów, tych zimnych jak i gorących.
Do żurku, do ćwikły... Do sosu zimnego wiosennego - świeżo tarty chrzan
i posiekana rzodkiewka wymieszane z bardzo dobra gęstą śmietaną (trochę soli
do smaku) - cudowna rzecz - podane natychmiast - gdyz podchodzi sokiem z obu
składników - mozna uzyc znowu ze słoika - pamiętając jednak o tym, że
słoikowy jest zakwaszany.
Zimny sos do jajek na twardo - dobra świąteczna przekąska do wódki
czystej, lub na najnormalniesze śniadanie bez alkoholu.
Gorący sos - do ozorków gotowanych, do sztuki mięsa - rosołowe wołowe,
gotowane - pokrojone w plastry, do ziemniaków i buraczków + ogórek kiszony -
w tym przypadku rosół z makaronem z odrobiną przyprawy Maggi lub zielonego
lubczyku, ewentualnie przyprawy Tabasco.

7. Data: 2007-04-05 15:15:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> kiszony - w tym przypadku rosół z makaronem z odrobiną przyprawy Maggi lub
> zielonego lubczyku, ewentualnie przyprawy Tabasco.

Przypominam - chrzan, czosnek, seler - obniżają ciśnienie, seler - a raczej
kompot z niego - dodatkowo odchudza - jest moczopędny.
Jedz z głową - a nie tylko zębami, językiem i podniebieniem.

8. Data: 2007-04-06 07:52:47

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <t...@a...pl> napisał w
wiadomości news:ev2a1e$ih8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> solą, pieprzem, czasem daję parę kropel soku z cytryny.
> Gdzieś widziałam przepis ze śmietaną... i jestem ciekawa na ile sposobów

Najlepiej smakuje osobiście wykopany na łące
pod lasem. Może być kupiony w korzeniu na
targu. Ale zawsze osobiście tarty. Przyprawiony
tylko octem spirytusowym 10% i cukrem.
Reszta to pornografia a nie chrzan... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

9. Data: 2007-04-06 08:14:21

Od: Felinity <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny wiosenny poranek dnia Thu, 05 Apr 2007 10:16:48 +0200, istota
zwiewna znana jako "MONI|<A" <moni| napisała:

> Ja mieszam chrzan ze śmietaną chwile przed podaniem na stół.

Ja podobnie, przepis podobno z Litwy - na patelni podgrzewam leciutko
chrzan, aż do pierwszego zabulgotania delikatnego, wyłączam i łączę
szybko ze śmietaną, zwykle 12 lub 18%, aż się zrobi taki krem z niego.

Bardziej mi to smakuje od wszelkich ćwiklastych wynalazków ;-)
M.

--
/ Felinity / GG#5435158 http://felinity.jogger.pl \
//////////// toute la vie avec les fou :) \\\\\\\\\\\

10. Data: 2007-04-06 09:10:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Kwi, 08:14, Felinity <m...@A...pl> wrote:
> [...]
> szybko ze śmietaną, zwykle 12 lub 18%, aż się zrobi taki krem z niego.
>
> Bardziej mi to smakuje od wszelkich ćwiklastych wynalazków ;-)

Ja z octem i solą, niektórzy dodają do tego cukier lub miód. I bez
gotowania!

Ale beszamel - dodać świeżo utarty chrzan, ilością chrzanu i śmietany
podczas zagotowywania ustalić ostrość.

Malakser???? Doradzcie prosze.
Golona
gołąbki inaczej (z modyfikacjami)
gotowe przyprawy i sosy, które przydatne i dobre które odradzacie
Re: Pizza niepuszysta - czemu?