chyba poważny problem z trawnikiem

1. Data: 2001-08-06 06:49:46

Temat: chyba poważny problem z trawnikiem
Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gorąco Was proszę o poradę i pomoc.....od dwóch miesięcy jestem właścicielem
własnoręcznie założonego trawnika....Moje pytanie dotyczy ciemnozielonych
plam, które pojawiły się w jednej z jego części...Wiem, że jest to ulubione
miejsce, w którym załatwia swoje potrzeby pies....dlatego nie zdziwiłem się,
gdy po pewnym czasie pojawiła sie duża żółta plama, otoczona ciemnozieloną
wyżej rosnącą trawą. Jednak teraz coraz widoczniejsze stają się kolejne 3
plamy, ale bez tej charakterystycznej żółtej plamy w środku. Trawa w tych
miejscach jest ciemnozielona i rośnie nieco wyżej od pozostałej....martwię
się bardzo, tym bardziej że wyczytałem w poradniku Pana Soleckiego o
czarcich kręgach.....nigdy tego nie widziałem.....co robić?
Pozdrawiam
TB

2. Data: 2001-08-06 07:19:33

Temat: Re: chyba poważny problem z trawnikiem
Od: "majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> wrote in message

Jednak teraz coraz widoczniejsze stają się kolejne plamy, ale bez tej
charakterystycznej żółtej plamy w środku. Trawa w tych
> miejscach jest ciemnozielona i rośnie nieco wyżej od pozostałej

Myślę, że te ciemne plamy bez żółtego to efekt nierównomiernego rozsypania
nawozu do trawy albo lepszej ziemi w tych miejscach.

Pozdrawiam,
Majka

3. Data: 2001-08-06 07:21:08

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Borkowski napisał(a):

> [...]
> się bardzo, tym bardziej że wyczytałem w poradniku Pana Soleckiego o
> czarcich kręgach.....nigdy tego nie widziałem.....co robić?

Wyprowadzać psa!:-)))))))))))))))))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2001-08-06 07:42:38

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślisz, że to pies? Niestety, wyprowadzanie jest niemożliwe...to typowy
pies podwórkowy...próbowałem trawnik otoczyć prowizorycznym płotkiem / pies
jest mały i to by wystarczyło / ale zrobiła się rodzinna afera.../ mamy
wspólne podwórko :-( /
TB

5. Data: 2001-08-06 07:48:16

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że ani jedno ani drugie jest niemożliwe...Faktem jest, że rozsiewałem
nawóz ręcznie, ale na całych 100 m. kw. nie ma plam, tylko na tych jakichś 6
m. kw. aż 4 plamy....poza tym nawoziłem miesiąc temu, a plamy pojawiły sie
tydzień temu....
Ziemię przywoziłem z lasu i mieszałem z moją, tak więc jest praktycznie
niemożliwe, aby były miejsca lepszej ziemi o średnicy np. 20 cm i do tego
okrągłe...
Dodam jeszcze, co może ważne, że moją kosiarką koszę także taki zaniedbany
mały trawnik, na którym rosną takie małe białoszare grzybki... :-( Obawiam
się, że mogłem coś przenieść na mój elegancki trawnik. Z tego co czytałem,
te czarcie kręgi to sprawa związana z grzybami...
TB

6. Data: 2001-08-06 11:05:48

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ziemię przywoziłem z lasu i mieszałem z moją, tak więc jest praktycznie
> niemożliwe, aby były miejsca lepszej ziemi o średnicy np. 20 cm i do tego
Moze sprobuj zainteresowac ta sprawa ufologow.
Anglicy podobnymi kolami (tylko ze wiekszymi i zrobionymi w kukurydzy)
wywolali niezla sensacje:-)

A tak na serio to moze... pamperysy???

Pozdr.
D.P.

7. Data: 2001-08-06 13:56:21

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plamy, ale bez tej charakterystycznej żółtej plamy w środku. Trawa w tych
> miejscach jest ciemnozielona i rośnie nieco wyżej od pozostałej

Przypuszczam, że to efekt "punktowego" przenawożenia. Podlewać obficie żółte
miejsca, żeby rozpuścic/wypłukać nadmiar nawozu. Po jakimś czasie dosiać trawę,
ewent. zaczekać - sama zarośnie.

8. Data: 2001-08-06 19:52:24

Temat: Odp: chyba poważny problem z trawnikiem
Od: "Iwona L." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Borkowski napisał
> Myślisz, że to pies? Niestety, wyprowadzanie jest niemożliwe

To na pewno pies !. Ja sama mam dwa psy i zawsze mnie zastanawialy
takie wlasnie plamy na moim trawniku. Tez podejrzewalam czarcie kregi.
Przed domem mam tez trawnik, do ktorego psy nie maja dostepu i
ktoregos dnia gdy wychodzilam z moja suczka zrobila tam siusiu. Po
kilkunastu dniach w tym wlasnie miejscu zrobila sie dokladnie taka
sama plama.Po jakims czasie zniknela sama.

pozdrawiam
Iwona Lubowiecka

9. Data: 2001-08-06 21:21:55

Temat: Re: Odp: chyba poważny problem z trawnikiem
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona L." wrote:

> [...]
> kilkunastu dniach w tym wlasnie miejscu zrobila sie dokladnie taka
> sama plama.Po jakims czasie zniknela sama.

Tez musisz brac pod uwage, czy suka, czy pies. Uryna psa wypala trawe do
szczetu, natomiast suki nie, tylko amoniak z uryny powoduje ciemniejszy
kolor.
MB

10. Data: 2001-08-07 07:23:36

Od: "Tomasz Borkowski" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten pies to na pewno suka :-)...czasami dołącza się do niej druga od
sąsiada...Czy ktoś z Was widział już przenawożony trawnik? Może ta jedna
plama z wypalonym miejscem na środku to sprawka psa, a pozostałe wynikają z
przenawożenia? Tylko dlaczego na obwodzie tej "psiej plamy" trawa rośnie
zdecydowanie szybciej i jest ciemnozielona - dokładnie taka sama tak trawa
na tych pozostałych plamach? Poza tym wczoraj podałem za mały rozmiar tych
plam - mają średnicę rzędu 30-50 cm...I dodam jeszcze raz, że nawoziłem
miesiąc temu, a plamy pojawiły się w ciągu kilku ostatnich dni...
Czy plamy w miejscach, gdzie załatwiają się suki mają żółte plamy pośrodku?
A jeśli chodzi o obfite podlewanie - ostatnio chyba dość deszczu spadło,
więc raczej to nie pomoże...

Przydasie
Spotkanie na Woli
wiklina