ciałko szkliste

1. Data: 2002-04-11 11:42:56

Temat: ciałko szkliste
Od: "pkep" <p...@p...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam taki problem od jakiegos czasu (14 dni) gdy patrze na jakis jasny punkt,
czy tez w pogodny dzien widze jakby taka nitke , efekt jest podobny do nitki
o szkiel oklolarow ale ja ich nie nosze)))) .Poszedlem wiec do okulisty i po
dokladnych badaniach w tym badanie dna oka okulista powiedzila ze mam
degradacje cialka szkilstego i to troche dziwne w tym wieku zeby takie cos
wystapilo (29 lat) , Stwierdzil ze przyczyn nalezy szukac w przemianie
materii albo gdzie indziej , ale w sumie sam nie potrafil dokladnie tego
sprecyzowac. Pracuje jako informaty, moze to jest powod. Spotkaliscie sie
moze z takim schorzeniem i co jest przyczyna tego .Acha stwierdzil na koniec
ze za szybko mi sie organizm starzeje .Tym mnie dobil
Pozdrowienia Piotr

2. Data: 2002-04-11 13:16:34

Temat: Re: ciałko szkliste
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "pkep" <p...@p...poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nitki
> o szkiel oklolarow ale ja ich nie nosze)))) .

Istnieje cos takiego jak 'zmetnienia' ciala szlkistego (kiedys mowiono mi
tzw. muszkach latajacych), z reguly jest to sprawa zupelnie niewinna. Co
ciekawe - mimo, ze sa obecne caly czas, to percepuje sie je 'okazjonalnie' -
sam tak miewam, czasami - na jasnym tle, zwlaszcza kiedy jestem zmeczony,
albo kiedy bardzo sie staram je zauwazyc - widze plywajace wraz z ruchem
galek ocznych 'mety' w polu widzenia. To nic takiego. Od tego sie nie
umiera;) Wiecej spac:))
Pisze to jako laik, nie lekarz (nie jestem okulista).

> Acha stwierdzil na koniec
> ze za szybko mi sie organizm starzeje .Tym mnie dobil

Nie przejmuj sie:) Wazne, ze inne czesci ciala Ci sie nie starzeja:)

Pozdrawiam

m.

3. Data: 2002-04-11 18:44:02

Od: "matt" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

qrcze a ja widze czarna kropke
caly czas
serio :)
okulista tez wspominal o ciele szklistym
byl tylko zdziwiony ze tak szybko cos nie tak
28 latek
a moze to cosik innego?
hmmm

4. Data: 2002-04-11 20:42:53

Od: "iks" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
punkt,
> czy tez w pogodny dzien widze jakby taka nitke , efekt jest podobny do

Ja w jednym oku widze taki ciemny, ale nie czarny drobny wedrujacy swirek,
na jasnym tle (niebo, sufit w jasnym pomieszczeniu). A jak sie nie wyspie
to (czasami) taka jakby swiecaca niteczke, polamana.
Zastanawiam sie co z tym zrobic, widze, ze nie jestem sam, jesli to jakas
pociecha.

Pozdro,

5. Data: 2002-04-12 07:23:50

Od: "Hexenmeister" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matt" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serio :)
> okulista tez wspominal o ciele szklistym
> byl tylko zdziwiony ze tak szybko cos nie tak

co wy mozecie o tym wiedziec??? ;-)
ja to mialem w wieku 16 lat
i nadal mam
co do genezy jednej czarnej kropki to jestem 100% pewny ze powstala na
skutek... patrzenia na slonce przez lornetke!!
Inne "niteczki" to rowniez zmetnienie cialka szklistego powstale na skutek
patrzenia nieuzbrojonym okiem bezoposrednio na slonce.

Pozdrawiam
HM

PS. z tego sie nie umiera!

6. Data: 2002-04-12 10:56:58

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

iks wrote:

> [...]
> to (czasami) taka jakby swiecaca niteczke, polamana.
> Zastanawiam sie co z tym zrobic, widze, ze nie jestem sam, jesli to jakas

Nic nie rób, jest nas wielu ;-) A jeszcze więcej takich, którzy są zbyt
zajęci innymi sprawami, żeby szukać niteczek w swoim polu widzenia.

Leszek

7. Data: 2002-04-12 10:58:15

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

iks wrote:

> [...]
> to (czasami) taka jakby swiecaca niteczke, polamana.
> Zastanawiam sie co z tym zrobic, widze, ze nie jestem sam, jesli to jakas

Nic nie rób, jest nas wielu ;-) (mam to od -nastego roku życia, a może i
dawniej, tylko nie zauważałem)

Leszek

Ranigast dla dziecka?
zapalenie zyl