ciasteczka dla dzieci

1. Data: 2002-03-12 21:33:52

Temat: ciasteczka dla dzieci
Od: Sojcia <s...@p...fm-usunto> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Moje dzieci uwielbiaja kruche ciasteczka, takie rozne wzorki (gwiazdki,
ksiezyce itd.). Kupilam juz dla nich foremki ale jeszcze nie mam przepisu.
W zwiazku z tym mam prosbe o sprawdzony i lubiany przez wasze dzieci
przepis na takie własnie ciasteczka.

--
Sojcia
s...@p...fm

1. Data: 2002-03-16 22:31:14

Temat: Re: ciasteczka dla dzieci
Od: <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto przepis na ciasteczka, które piecze mój mąż(!):

0,5 kg mąki
szklanka cukru pudru
torebka cukru waniliowego (16g)
1 kostka margaryny
2 żółtka
szczypta soli

Posiekać mąkę, cukier i margarynę. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto. Jeśli
nie chce się zagnieść można dodać odrobinę śmietany (lub zimnej wody gdy
śmietany brak). Można to wszystko wyrobić w malakserze z nożem.
Ponieważ ciasto kruche lubi poleżakować w chłodzie, a zimne nie chce się
wałkować, najpierw wykrawamy ciasteczka na blachę a potem z blachą do lodówki
lub zimą na balkon.
Piec do zrumienienia w temp. 180-200 stopni.

Mąż do tych ciasteczek używa takiej specjalnej tuby-wyciskarki. Wychodzą
ciasteczka o różnych kształtach i wzorach.

Życzę smacznego
Kasia

1. Data: 2002-03-18 08:18:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@c...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Oto przepis na ciasteczka, które piecze mój mąż(!):
[...]
> Mąż do tych ciasteczek używa takiej specjalnej tuby-wyciskarki. Wychodzą
> ciasteczka o różnych kształtach i wzorach.

Ja tez wczoraj robilam takie ciastka, czyli wedlug wlasnie takiego
przepisu (ciasto robione mikserem) i wyciskalam ich przez szpryce,
ale tu byl maly niewypal; ciastka rozplywaly sie na blasze, zatracajac
swoje fikusne ksztalty.
Byc moze przyczyna tego byl fakt, iz dodalam 1 lyzeczke proszku
do pieczenia i zaczely troche rosnac...?
W smaku byly pyszne, ale nie udalo mi upiec ciasteczek o fantazyjnych
ksztaltach.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-18 11:04:08

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a748m4$knr$...@n...lublin.pl...
> Byc moze przyczyna tego byl fakt, iz dodalam 1 lyzeczke proszku
> do pieczenia i zaczely troche rosnac...?

tak, to to :-)

wkn

1. Data: 2002-03-18 16:49:12

Od: <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora