Gotowanie dla chorej-pilne!

1. Data: 2002-03-12 18:27:07

Temat: Gotowanie dla chorej-pilne!
Od: "Piotrek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę!
Mam prośbę do Was: moja Mama jest po wylewie, obecnie na rehabilitacji w
szpitalu.I tutaj mój problem- gdy widzę te posiłki serwowane przez szpitalną
kuchnię to, jako zdrowy człowiek po konsumpcji tego bym się
ozchorował:-( Dlatego chciałbym sam coś ugotować i karmić matkę, ale nie za
bardzo wiem jak i co. Jest to starsza Pani /82/ i najlepsze były by jakieś
zupy, ważne żeby pożywne i treściwe./Ma protezy i może gryźć / Nie wiem czy
to miksować, czy nie, a przede wszystkim co gotować. Gdybyście mieli jakieś
nie skomplikowane przepisy, albo radę z własnego doświadczenia w karmieniu
chorych, albo rekonwalescentów, to byłbym bardzo wdzięczny. Prosiłbym
również o wytłumaczenie "łopatologiczne", gdyż o gotowaniu mam takie pojęcie
jak o tańczeniu tanga...A może jakieś gotowe produkty np. dla niemowląt,
albo małych dzieci?Dzięki-Piotrek

1. Data: 2002-03-13 01:40:40

Temat: Re: Gotowanie dla chorej-pilne!
Od: Piotr Jerzy Piotrowski <8...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <g...@p...onet.pl> wrote in

> Witam Grupę!
> Mam prośbę do Was: moja Mama jest po wylewie, obecnie na rehabilitacji
> w szpitalu.

Moja babcia ostatnie 15 lat zycia rozpoczynala dzien od platkow owsianych
na mleku, dozyla 92 lata. Na pewno pozywne ale nie wiem czy wyglada lepiej
od wiktu szpitalnego.

--
Piotr

1. Data: 2002-03-13 15:12:21

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Mysle, ze mozesz mamie ugotowac rosol na miesie z kury lub kurczaka (ta druga
wersja jest bardziej lekkostrawna, ale mniej smaczna).
wez mieso z koscia, moga byc np.2-4 nogi. Jesli ugotujesz wiecej, to mozesz
zamrozic albo na nastepny dzien ugotowac inna zupe na bazie rosolu.
Do garnka wloz oplukane mieso, zalej zimna woda (wazne), dodaj 4-6 ziaren
pieprzu, 4-6 ziaren ziela zngielskiego, 2-3 liscie laurowe (bobkowe).
Garnek musi byc na tyle duzy, zeby mieso bylo calkowicie pod woda. Postaw na
piecu i gotuj na b.wolnym ogniu (zeby lekko pyrkalo)ok 1 godziny.
Nastepnie obierz 1 marchew, przekroj na cwiartki. Z pietruszka zrob to samo.
Wez kawalek selera - 3x 4 x2 cm (nieduzy kawalek) tez go oskrob, ale nie kroj.
Gdy w mieso da sie wbic widelec dodaj powyzsze warzywa.
Dodaj odrobine soli do smaku.Lepiej za malo i dosolic potem na koncu.
Jak bedziesz gotowal rosol zmienia kolor i dopiero jest smaczny, gdy staje sie
lekko zoltawy.
Czasami trzeba dolac troche wody, gdy wyparuje, ja dodaje ciepla.
Do tego kup makaronu takie drobne nitki - spytaj w sklepie, ktory najlepszy do
rosolu.
Czasami ludzie lubia rosol z ryzem, to wtedy ugotuj ryz osobno.
Do termosu (najlepiej z szerokim otworem, ale jesli nie masz to do sloika i
obwin go szalikirem lub recznikiem wlej goracy rosol.
Wez ze soba sol i odrobine pieprzu.
Mozesz w rosole miec kawalki tego miesa na ktorym gotowales, ale poszarp go w
domu.
Nie zapomnij talerza, lub duzego kubka, lyzki i serwetki.

iza

1. Data: 2002-03-13 16:17:49

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotrek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6lh5q$iv3$...@n...tpi.pl...

Mysle, ze co do jadlospisu koniecznie trzeba sie skontaktowac z lekarzem, bo
ze wzgledu na wiek i stan zdrowia, mamie na pewno wielu rzeczy nie wolno
jesc. Jezeli zupa warzywna to moze bez kalafiora, nie wiadomo czy moga byc
jajka, wieprzowina, jakie tluszcze zalecane itd. Moze krupnik? Albo ryz z
jablkami wzglednie z warzywami? Jakies pulpety? Sprecyzuj co wchodzi w gre,
moze znajdziesz jakas ksiazke? W ksiegarniach jest mnostwo o rozmaitych
dietach, ale ja tez chetnie sluze, jezeli beda blizsze informacje. Dobrze,
ze Twoja Mama ma troskliwego syna.

Agata Solon, naturalna

slodkie ziemniaki
Gdzie można kupić sól morską?