swiateczne pyszne jedzonko

1. Data: 2002-03-12 20:36:56

Temat: swiateczne pyszne jedzonko
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To moze wszyscy opiszmy, co jemy w trakcie swiat wielkanocnych??? I jak beda
chetni na przepisy, to bedziemy podawac - co wy na to???
Ja zaczynam.

Na swieta Wielkanocne przygotuje w tym roku tradycyjnie (niektore tradycje sa
krotkie, ale juz sie zadomowily:))
1. mieska zimne wszelakie, a mianowicie: tjankol, pasztet w ciescie (mieszane
mieso mielone i w kawlakach), pasztet typu pate - pieczony w wiekszym naczyniu
z woda, schab w galarecie.
2. jajka faszerowane
3. kilka ronych sosow typu dip: pewnie z serem plesniowym niebieskim,
tzatziki, chrzanowy no i szcypiorkowo-rzodkiewkowy,
4. mazurki (ale to moja siostra robi)
5. pascha - mniam, mniam....

No i mam zamiar zrobic nowe rzeczy - jak co roku. Pewnie stana sie nowa
tradycja (byle nie swiecka:)))
1. babke z szafranem Agaty Solon
2. mazurek Magdy B.
3. zurek z pulpetami nadziewanymi

Nie mam jeszcze pomyslu na miesko obiadowe - moze pieczen z indyka faszerowan
boczkiem wedlug przepisu ze strony ExtraVirgine.

A wy co bedziecie robili????
Czekam z niecierpliwoscia.

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-03-12 20:56:00

Temat: Re: swiateczne pyszne jedzonko
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie mam jeszcze pomyslu na miesko obiadowe - moze pieczen z indyka faszerowan
> boczkiem wedlug przepisu ze strony ExtraVirgine.

Na razie wymyśliłam sobie indyka z nadzieniem rodzynkowym i jakąś zupę (będę
miała gości na obiedzie) waham się między kremem z pieczarek (opcja męża) i
żurkiem z jajeczkiem i białą kiełbaską (tak więcej wielkanocnie), prócz tego na
pewno upiekę babkę i mazurka (makowego), karkówkę na zimno, polędwicę wołową i
schabik ze śliweczką. Pewnie zrobię kapustę (rodzina mężą jest
mocno "kapustowa"), Mama ma upiec pasztet z dziczyzną (został jej kawałek dzika
w zamrażarce). Na razie tyle, ale pewnie jeszcze coś wymyślę.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi

1. Data: 2002-03-13 15:38:25

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:0...@p...pl...
> To moze wszyscy opiszmy, co jemy w trakcie swiat wielkanocnych??? I jak
beda
> chetni na przepisy, to bedziemy podawac - co wy na to???

Ja wyjezdzam do Tesciow ale nie wszystko zostawiam na glowie mojej
Mamy-in-law: zabieram ze soba szafranowa babke a na miejscu zrobie pieczen z
piersi indyka z takim specjalnym dodatkiem z watrobki z bakaliami, nie
wyobrazam sobie swiat bez tego plus zurawinka. Kiedys takiego indyka
wrzucalam na grupe, moge powtorzyc, to cos dla lubiacych slodkie dodatki do
mies. Z pasztetu zostane "wygryziona" bo to specjalnosc tamtego domu, nie
bede robila konkurencji bo przegram, bedzie jeszcze rolada ze schabu
nadziewana mielona lopatka. To jest wspaniale na zimno do chleba, nauczylam
sie, wiec moge podac przepis. Jeszcze chcialam zaproponowac Tesciowej
zrobienie pieczeni cielecej w sosie rodzynkowym. Aha, w wielki piatek beda
sledzie korzenne i ziemniaki z piekarnika w skorupce kminkowej, konsumowane
z sola i maslem. W zasadzie to jest takie pyszne, ze nie wiadomo czy post to
czy rozpusta....;o)

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-03-13 16:17:59

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Agato naturalna,

Podaj nam te przepisy szybciutko, bo inaczej sie zaslinimy a swieta beda tylko
na slodko.

Czekamy.

iza

1. Data: 2002-03-13 16:56:47

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Aha, w wielki piatek beda
> sledzie korzenne i ziemniaki z piekarnika w skorupce kminkowej, konsumowane
> z sola i maslem. W zasadzie to jest takie pyszne, ze nie wiadomo czy post to
> czy rozpusta....;o)

No wlasnie! U mnie w domu (a w tym roku jedziemy do domu!) w Wlk Piatek je sie
sledzie solone wymoczone, w zalewie z przegotowanej wody z dodatkiem cebulki,
soli czosnku, octu i rozgniecionej sledziej sledziony (??? czy to napewno jest
sledziona???). Do tego podaje sie ziemniaki z wody okraszone maslem. Nie
wyobrazam sobie bardziej postnego dania a mimo to wszyscy u nas w domu je
uwielbiaja. Ja jako dziecko przepadalam za kwasnymi daniami i ten sledz nalezy
do moich ulubionych. Zastanawiam sie jaka mine zrobi moj maz na tego
sledzia?:))))
Poza tym u mnie w domu jakos nie przyrzada sie specjalnych pieczeni ani
pasztetow. "Zamowilam" dania za ktorymi tesknie - bigos i kapuste gestowana,
moze zrobimy tez salatke warzywna, ale taka z wlasnorecznie gotowanych i
krojonych warzyw (o jakiegos czasa mama kupuje gotowe mrozonki i to juz nie
jest to...)
Poza tym beda tez ciasta, ale napewno nie bedzie mazurkow:((( poniewaz u mnie w
domu sie ich nie piecze:(((( Pamietam jak nastolatka i postanowilam upiec tego
tradycyjnego mazurka na Wielkanoc. Upieklam,juz nie pamietam z jakim wierzchem,
ale nikt go nie chcial jesc:(((( To bylo dla mnie prawdziwe rozczarowanie...
No ale w tym roku pewnie bedzie sernik wiec nic straconego:)

Kalina

1. Data: 2002-03-13 18:57:54

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...

Prosze o troche cierpliwosci, najpozniej jutro wklepie co trzeba. Sledzie i
ziemniaki moge od razu.

Marynata do sledzi:
W rondlu zagotowac na kg sledzi matjesow solonych: 2 l wody, 2 rozkrojone
cebule, 2 lyzki cukru, 3 listki laurowe, 3 ziarna ziela angielskiego, 20
ziaren pieprzu czarnego, 5 gozdzikow, maly kawalek imbiru albo pol lyzeczki
sproszkowanego. Wystudzic. Wlac ocet - tu preferuje spirytusowy, ilosc taka
by marynata byla lekko kwasna. Do zinmej marynaty wlozyc oczyszczone sledzie
i moczyc trzy dni w chlodnym miejscu (oslonietym od kotow). Sledzie
odsaczyc, lekko skropic oliwa, posiekac cebule, sparzyc ja na sicie i
posypac sledzie.

Ziemniaki:
Obrac male ziemniaki, jezeli sa duze to pokroic tak by byly kawalki jednej
wielkosci. obtoczyc w mace zmieszanej z kminkiem. Piec na papierze do
wypiekow w piekarniku 180st.C. az beda miekkie w srodku a na zewnatrz
pokryte zlotawa skorka. Jesc ze swiezym maslem posypujac sola, zagryzajac
sledziem.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-03-13 20:50:49

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Solon" <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message news:
a6o77q$otk$...@n...tpi.pl...

> Prosze o troche cierpliwosci, najpozniej jutro wklepie co trzeba. Sledzie
> ziemniaki moge od razu.
>
> Marynata do sledzi: (...)

Ja sie tysz zaslinilam na amen.

Ewcia
(sledziowa)

--
Niesz !

1. Data: 2002-03-13 22:56:42

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
> To moze wszyscy opiszmy, co jemy w trakcie swiat wielkanocnych??? I jak
beda
> chetni na przepisy, to bedziemy podawac - co wy na to???

Jajka, jaka w kazdej postaci, oczywiscie w alkoholu tez.
A oprocz tego:Na śniadanie podane po przyjezdzie z rezurekcji, (od lat
jezdzimy do Kamedulow, ktorzy to otwieraja swoje podwoje nawet dla kobiet,
wrazenie nie zapomniane)
podaje bialy barszcz zjajkiem, szynka i tartym chrzanem.Potem wjezdzaja
wszelkie miesiwa na zimno. Karczek juz zkupilam, pasztety tez zrobie. no i
oczywiscie szynka. Kupuje surowa i sama gotuje, o niebo lepsza od tych ze
sklepu.No i kielbasa wiejska mocno pachnaca czosnkiem.
Obiadu nie ma w pierwszy dzien bo my przy tym sniadaniu siedzimy pol dnia,
konczac je oczywiscie slodkim.Mazurki obowiazkowo byc musza, no i baby
drozdzowe.
Na drugi dzien pieke indyka i schab ze sliwkami.Ale to taki dzien ze
polecimy pewnie na Emaus a po obiedzie bedziemy dogorywac w pozycji
ulubionej przez starozytnych.
Pozdrawiam Ramzes-a(powracajaca po chwilowej nieobecnosci)

1. Data: 2002-03-14 07:08:29

Od: "Niunia" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podaje bialy barszcz zjajkiem, szynka i tartym chrzanem.

czy mozesz powiedziec jak sie taki bialy barszcz robi?
U mnie w domu nikt tego nigdy nie gotowal
Bardzo prosze
Niunia

PS uwielbiam chrzan i jajka razem

1. Data: 2002-03-14 10:54:21

Od: "Perfekcja" <p...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
> beda

u mojej cioci na wsi jest taki zwyczaj, ze w niedzielę wielkanocną na obiad
podaje się li i jedynie zupę chrzanową z pokrojoną wiejską kiełbasą. Na
drugie nie ma co liczyć więc ten kto nie lubi chrzanu w porze obiadowej
będzie głodny. Niestety nie pamietam przepisu, bo dawno mnie tam nie było
ale jak cóś to zapiszę i podam ogółowi.
Patrycja

Gotowanie dla chorej-pilne!
slodkie ziemniaki