Re: swiateczne pyszne jedzonko

From: <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: swiateczne pyszne jedzonko
Date: 12 Mar 2002 21:56:00 +0100

> To moze wszyscy opiszmy, co jemy w trakcie swiat wielkanocnych??? I jak beda
> chetni na przepisy, to bedziemy podawac - co wy na to???
> Ja zaczynam.
>
> Na swieta Wielkanocne przygotuje w tym roku tradycyjnie (niektore tradycje sa
> krotkie, ale juz sie zadomowily:))
> 1. mieska zimne wszelakie, a mianowicie: tjankol, pasztet w ciescie
(mieszane
> mieso mielone i w kawlakach), pasztet typu pate - pieczony w wiekszym
naczyniu
> z woda, schab w galarecie.
> 2. jajka faszerowane
> [...]
Na razie wymyśliłam sobie indyka z nadzieniem rodzynkowym i jakąś zupę (będę
miała gości na obiedzie) waham się między kremem z pieczarek (opcja męża) i
żurkiem z jajeczkiem i białą kiełbaską (tak więcej wielkanocnie), prócz tego na
pewno upiekę babkę i mazurka (makowego), karkówkę na zimno, polędwicę wołową i
schabik ze śliweczką. Pewnie zrobię kapustę (rodzina mężą jest
mocno "kapustowa"), Mama ma upiec pasztet z dziczyzną (został jej kawałek dzika
w zamrażarce). Na razie tyle, ale pewnie jeszcze coś wymyślę.

Pozdrowienia
Agnieszka z Łodzi