ciastka bez jajek

1. Data: 2000-12-13 09:02:00

Temat: ciastka bez jajek
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos tu kiedys pytal o ciasto/ciastka bez jajek. Wlasnie wczoraj zrobilam
takie ciastka, juz czekaja na Swieta. Oto przepis:

1/2 kg maki
lyzeczka proszku
1 kostka margaryny
3/4 szkl. cukru
cukier waniliowy
lyzka octu
2 lyzki smietany

Wyrabiamy i wstawiamy na godzine do lodowki. Nastepnie walkujemy na ok. pol
cm, moze byc grubsze. Na poczatku trzeba podsypywac sporo maki, ale mozna to
klejenie sie opanowac. Wycinamy ciasteczka - ja robie takie drobniutkie,
wycinam najmniejszymi foremkami. Na natluszczona blache, smarujemy ciastka
bialkiem i ozdabiamy kolorowa posypka, sezamem, makiem, kakao, cynamonem,
platkami migdalow...co tam chcemy. Pieczemy na ok. 180 stopni, przez 7-10
minut, trzeba pilnowac, az zaczynaja sie zlocic.
Sa latwe do zrobienia i bardzo dobre. Mozna je dlugo przechowywac.
Aha, z tej porcji wychodza 4 blachy.
Asia

1. Data: 2000-12-14 15:03:17

Temat: Re: ciastka bez jajek
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Czy one musza koniecznie lezakowac czy mozna je tez zrobic 2 dni przed
zjedzeniem?
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-12-15 10:22:33

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka <j...@z...nl> wrote in message
> Czy one musza koniecznie lezakowac czy mozna je tez zrobic 2 dni przed
> zjedzeniem?
Mozna je nawet zjesc tego samego dnia! Zaraz po upieczeniu sa bardziej
chrupiace, ale do jedzenia sie jak najbardziej nadaja.
Asia

Krolik w smietanie
Sandacz w galarecie - pomocy
Japoniec - pytanie
Smieszna sprawa
MONEY POINT SECOND HAND SOFORT GELD!! 5288