ciastka na skwarkach od smalcu

1. Data: 2005-09-03 06:21:47

Temat: ciastka na skwarkach od smalcu
Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam osobę, która podobno takie ciastka robi. Nie chce jednak powiedziec jak, bo
twierdzi, że wszystko robi na oko.
Wczoraj wytapiałam smalec no i pozostały mi skwarki. Czy ktoś posiada przepis na
tego typu ciastka?

pozdrawiam
bebekot

2. Data: 2005-09-03 06:51:29

Temat: RE: ciastka na skwarkach od smalcu
Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedziec jak, bo
> twierdzi, że wszystko robi na oko.
> Wczoraj wytapiałam smalec no i pozostały mi skwarki. Czy ktoś

Witam!
Wkleję ci to co znalazłam sama nie robiłam:

Ciasteczka ze skwarkami I

Skladniki:
5 dag skwarkow, maka, 2 lyzki cukru, 1 zoltko, 1 jajko, 1/4 lyzeczki sody
oczyszczonej, 3 dag zmielonych orzechow.

Skwarki usmazone na jasnoslomkowy kolor zmieszac z zoltkiem ugotowanym
na twardo, wsypac zmielone orzechy, cukier, sode, wbic jajko i dodac tyle
maki,
aby ciasto po posiekaniu nozem dalo sie zagniesc i cienko rozwalkowac.
Wykrawac ciasteczka, smarowac jajkiem, posypac cukrem i piec na blasze
w srednio goracym piekarniku na zloty kolor.
************
Ciasteczka ze skwarkami II

Skladniki:
30 dag skwarkow ze sloniny lub sadla
0,5 kg maki
15 dag cukru
2 jajka
1 lyzeczka proszku do pieczenia
cukier puder do posypania

Skwarki zemlec w maszynce z drobnym sitkiem.
Make wymieszac z proszkiem do pieczenia, przesiac na stolnice,
wbic jajka, dodac skwarki i cukier. Zagniesc i wyrobic ciasto (powinno
byc dosc twarde), po czym rozwalkowac, wykrawac ciastka i piec
w goracym piekarniku na zloty kolor.
Po upieczeniu posypac cukrem pudrem.
************
Ciastka na skwarkach

Skladniki:
30 dag maki
5 dag zimnych skwarkow z sadla
1 lyzka smalcu
1-2 jajka
zsiadle mleko
1 mala paczka proszku do pieczenia,
sol, pieprz, smazona siekana cebula

Z podanych skladnikow zarobic wolne ciasto jak na pierogi,
rozwalkowac dosc grubo, pokrajac na romby, ulozyc na nie
posmarowanej blasze i piec w srednio goracym piekarniku
na jasnozloty kolor.

Pozdrawiam
Lilla

Życzę sukcesów w pieczeniu.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

3. Data: 2005-09-03 18:58:00

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo, bardzo dziękuję.

pozdrawiam
bebekot

4. Data: 2005-09-05 07:32:47

Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama też takie ciasteczka zawsze robiła jak byłam mała :)
Właśnie przez maszynkę, przepis nr II chyba najbardziej odpowiedni.
Pycha!

anka

Kolacja we dwoje...
Paprykarz szczecinski
Kupilem parowar jutro debiut - jak i czy przyprawiac
kombiwar,szybkowar etc. i popcorn
obfitości końca lata :-)