ciasto greckie z orzechami i jablkami

1. Data: 2002-10-13 19:16:30

Temat: ciasto greckie z orzechami i jablkami
Od: "alla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4 szklanki pokrojonych w kostke jablek
1 szklanka skruszonych orzechow
2 szklanki maki
1,5 szklanki cukru
0,5 szklanki oleju
4 jajka
cukier waniliowy
1 lyzeczka sody
1 lyzeczka cynamonu

Mieszamy cukier, cukier waniliowy i cale jaja.
Do tego dodajemy make zmieszana z soda i z cynamonem, nastepnie olej.
Na koniec dodajemy jablka i orzechy.
Pieczemy w temp.180 stopni.
Alla

1. Data: 2002-10-13 20:05:19

Temat: Re: ciasto greckie z orzechami i jablkami
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> 1 szklanka skruszonych orzechow

Jakie orzechy?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-13 20:20:22

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mieszamy cukier, cukier waniliowy i cale jaja.

Rozumiem, że miksujemy? Przepis brzmi całkiem zachęcająco, wypróbowałaś
może? Na moje oko dałabym nieco mniej cukru......
Jutro wypróbuję;) Dzięki.

1. Data: 2002-10-13 21:09:49

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wloskie przynajmniej tak jest w moim przepisie

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-14 08:12:30

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <a...@o...pl> napisała:
> 4 szklanki pokrojonych w kostke jablek
> 1 szklanka skruszonych orzechow
> 2 szklanki maki
> 1,5 szklanki cukru
> 0,5 szklanki oleju
> 4 jajka
> cukier waniliowy
> 1 lyzeczka sody
> 1 lyzeczka cynamonu
[...]

To ciasto jest nieco podobne do ciasta cynamonowego z jablkami
Bogusi Wendt, tylko ona robi je bez jajek:

"4 duże jabłka
orzechy włoskie i rodzynki
2 szkl. mąki krupczatki
3/4 szklanki oleju
1 szkl. cukru
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 lyzeczka cynamonu

Jabłka obrać, pokroić w grube czastki i pokropic sokiem z cytryny
Wymieszac olej z cukrem potem powoli dodawac
make i potem sode i proszek do pieczenia i cynamon
na koncu dodac jablka i bakalie i wymieszac
Piec ok 30-45 minut zalezy kto ma jaki kto ma piekarnik".

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-14 09:23:47

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

alla wrote:

> Mieszamy cukier, cukier waniliowy i cale jaja.
> Do tego dodajemy make zmieszana z soda i z cynamonem, nastepnie olej.
> Na koniec dodajemy jablka i orzechy.
> Pieczemy w temp.180 stopni.

Jak dlugo, mniej wiecej, nalezy toto piec...?

---
Monika Mężyńska
http://emem.pl/
http://emem.pl/kasiabujakiewicz
---

1. Data: 2002-10-14 10:38:55

Od: Bunia <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> wloskie przynajmniej tak jest w moim przepisie

w przpisie mojej kolezanki rowniez jest wloskie. Dodatkowo ona zanim
doda jablka do ciasta obsypuje je maka ziemniaczana.

Bunia

1. Data: 2002-10-14 15:29:52

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dodatkowo ona zanim
> doda jablka do ciasta obsypuje je maka ziemniaczana.

Buniu, a nie wiesz czemu? czy to zapobiega opadaniu owocow?

1. Data: 2002-10-16 19:34:27

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To ciasto jest nieco podobne do ciasta cynamonowego z jablkami
> Bogusi Wendt, tylko ona robi je bez jajek:
/ciach/
... zrobiłam, bo zaciekawiły mnie dwie sprawy - bez jajek i ta samotna
krupczatka i.. niestety po spreparowaniu ciasto miało konsystencję zmoczonego
piasku, pomyślałam O'K, oryginalnie, wrzuciłam do piekarnika na 180'C. Po 45
min ciasto wyglądało nadal bez zmian, tzn. mokry piach.. Zbliżyłam się z
widelcem, trochę pogrzebałam i pomyślałam, aaa.., jeszcze potrzymam w
piekarniku.. Co jakiś czas sprawdzałam.. i.. wyjęłam po.. 1,5 godzinie, bo
nadal był piach.. Gdy zaczął stygnąć masa sie troszkę zbiła, ale efekt był
raczej mierny.. Do tego zdecydowanie za słodki..
Przechodzę na jaja ;o)))

KamilaK./stonsik
Ps. A może ktoś zrobił i wyszło?

Miód pitny grzany i nie tylko - ?