ciasto, rwie się

1. Data: 2007-11-21 13:16:06

Temat: ciasto, rwie się
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W pierogach nigdy nie byłam mocna. MOja mama robi tak doskonałe, że do
tej pory robienie pierogów omijałam szerokim łukiem. Zainspirowana
jednak pierogami @nn prystąpiłam dzisiaj do dzieła. Ciasto z przepisu
grupowego i..niestety rwie sie jak licho. Chciałam je potraktować
maszynką Atlas, ale nic z tego;-(Ma ktoś pomysł jak je uzdatnić?
--

Gosia

2. Data: 2007-11-21 14:26:07

Temat: Re: ciasto, rwie się
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> maszynką Atlas, ale nic z tego;-(Ma ktoś pomysł jak je uzdatnić?

A jak robiłaś to ciasto? Bo bez tego to nawet wróżka nie pomoże ;-).

--
Ewa

3. Data: 2007-11-21 14:30:13

Temat: Re: ciasto, rwie si
Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> grupowego i..niestety rwie sie jak licho. Chciałam je potraktować
> maszynką Atlas, ale nic z tego;-(Ma ktoś pomysł jak je uzdatnić?

Wlać trochę gorącej wody, która rozklei gluten. Można też dodać parę łyżek
mąki żytniej, która ma znacznie więcej glutenu.

4. Data: 2007-11-21 16:42:16

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:
> [...]
> grupowego i..niestety rwie sie jak licho. Chciałam je potraktować
> maszynką Atlas, ale nic z tego;-(Ma ktoś pomysł jak je uzdatnić?

Gosiu, ja tez uzywam maszynke Atlas i robie ciasto z przepisu
(grupowiczki) Kota.

3 szklanki maki
1 szklanka wrzatku
1 lyzeczka soli
1 lyzeczka masla

Wyrobic, walkowac w recznej maszynce Atlas, po dwa razy przy ustawieniu
korbki na nr. 1, 2, 3 i raz na nr. 4 - wtedy ciasto ma odpowiednia grubosc.

Magdalena Bassett

5. Data: 2007-11-21 18:19:22

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A jak robiłaś to ciasto? Bo bez tego to nawet wróżka nie pomoże ;-).

ja robię według przepisu wyczytanego tu na grupie (nie pamiętam czyj to
był, przepraszam). Na 3 szklanki mąki (+ łyżeczka soli) 1 szklanka
gorącej wody z rozpuszczoną w niej łyżką masła. Najpierw to siekam nożem
póki gorące, a później zagniatam. Ciasto wychodzi super. Można
rozwałkować grubo albo cienko, jak kto chce. I ładnie się lepią. Raz
zrobiłam wersję z mlekiem, bo mi ktoś tak poradził i to już nie to było,
ciasto o wiele twardsze wyszło.

O, dokłądnie tak, jak pisałaś

--

Gosia

6. Data: 2007-11-21 18:20:03

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Wlać trochę gorącej wody, która rozklei gluten. Można też dodać parę łyżek
> mąki żytniej, która ma znacznie więcej glutenu.

Niesttey, dodanie gorącej wody nic nie dało. Zrobiłam nowe i bvyło już
oki, nie wiem, co było wcześniej nie tak.

--

Gosia

7. Data: 2007-11-21 18:22:38

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korbki na nr. 1, 2, 3 i raz na nr. 4 - wtedy ciasto ma odpowiednia grubosc.

Jedynie a masło sie nie zgadza, dałam łyżkę, a nie łyżeczkę. Reszta tak
samo. Słuchaj wałkujesz, przepuszczasz, robisz kulke i znowu?czy
przepuszczasz już zrobiony pasek ponownie? Rwało się jak wychodziło z
maszynki

--

Gosia

8. Data: 2007-11-21 19:26:57

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> O, dokłądnie tak, jak pisałaś

Może być, że za mało mąki dodałaś. Mąka mące nierówna. Ja często mąki
dodaję więcej, jak zresztą i do drożdżowego zwykle wchodzi mi więcej
mąki, niż w przepisach.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2007-11-21 19:28:31

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Jedynie a masło sie nie zgadza, dałam łyżkę, a nie łyżeczkę.

Ja też dodaję zawsze łyżkę (a prawdę mówiąc dodaję "na oko" i to zawsze
jest więcej niż łyżeczka).

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2007-11-21 20:10:51

Od: "Rycesz Czesuaf" <a...@p...hu> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> [...]
> grupowego i..niestety rwie sie jak licho. Chciałam je potraktować
> maszynką Atlas, ale nic z tego;-(Ma ktoś pomysł jak je uzdatnić?

jak to muwiom - dobrej gospodyni samo ciasto w renkach rośnie
dzieńdobry!

Za duzo barszczu?
ciasto
OT? hm, hmmmm... sikorki znów