ciasto z dyni

1. Data: 2003-10-28 16:28:05

Temat: ciasto z dyni
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
planuje w piatek spotkanie ze znajomymi i chcialam w czwartek zrobic ciasto
z dyni (pumkin pie, zdaje sie w oryginale).
Czy mozecie podrzucic mi sprawdzony przepis?
Magdo, Krysiu, na pewno robilyscie kiedys cos takiego.
Slyszalam tez, ze kombinacja farszu dyniowo-jablkowego wychodzi niezle.

pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2003-10-28 18:03:32

Temat: Re: ciasto z dyni
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> [...]
> Magdo, Krysiu, na pewno robilyscie kiedys cos takiego.
> Slyszalam tez, ze kombinacja farszu dyniowo-jablkowego wychodzi niezle.

Pumpkin Pie
Ciasto na jeden paj:
250 ml maki (1 szklanka)
75 gr masla
1 jajko
1 lyzka octu
1 lyzka wody

Nadzienie
2 szklanki miazszu wydrazonego z upieczonej dyni
1/2 szklanki skondensowanego mleka
1 jajko
cynamon, galka muszkatolowa, gozdziki do smaku

Kawalek dyni zawinac w folie i upiec przez godzine lub dluzej, az miazsz
bedzie kompletnie miekki. Wydrazyc i rozciapac widelcem. Dodac pozostale
skladniki, wymieszac.

Ciasto w malakserze: w malym, naczyniu polaczyc jajko, ocet i wode i
dobrze wymieszac widelcem. Pokroic maslo na kawalki i umiescic w
malakserze wraz z maka. Nacisnac guzik na 3-5 sekund, jednoczesnie
wlewajac przez otwor mieszanke jajeczna. Przelozyc te kruszonke do miski
i szybko polaczyc czubkami palcow w kule, schlodzic. Ciasto bedzie
bardzo kluchowate i kruszace sie. Umiescic miedzy dwoma platami
pergaminu i rozwalkowac w okrag troche wiekszy niz talerz do paja.
Zamrozic rozwalkowane ciasto w pergaminie przez 3-4 minuty, zdjac
pergamin (ktory latwo odejdzie od zamrozonego ciasta, a nie odejdzie od
niezamrozonego), umiescic ciasto w talerzu pajowym, wlac nadzienie i
wyrownac. Mozna udekorowac orzechami wloskimi. Piec w bardzo goracym
piecu (200°C) az srodek nadzienia peknie u noz wstawiony w srodek
wyjdzie czysty. Podawac cieply z bita smietana lub lodami waniliowymi.

Jesli sie nie ma malaksera, posiekac maslo w mace, rozetrzec widelcem,
skropic mieszanka jajeczna i dalej jak wyzej.

Wspominasz mieszanke jablek i dyni - nie robilam, ale pomysl swietny i
nastepnym razem sprobuje pol na pol miazsz jablkowy i dyniowy.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-28 20:26:39

Temat: Re: ciasto z dyni - dzieki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Wspominasz mieszanke jablek i dyni - nie robilam, ale pomysl swietny i
> nastepnym razem sprobuje pol na pol miazsz jablkowy i dyniowy.
>
> Magdalena Bassett

dzieki wielkie!

Wkn

Canneloni- da się zrobić warstwowo?