ciasto z makiem - prosba

1. Data: 2000-06-14 11:12:24

Temat: ciasto z makiem - prosba
Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś ma interesujące przepisy na ciasta - ciastka z makiem?

Czekam na propozycje...

Margola

1. Data: 2000-06-14 13:12:23

Temat: Re: ciasto z makiem - prosba
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl> wrote in message
> czy ktoś ma interesujące przepisy na ciasta - ciastka z makiem?
>
> Czekam na propozycje...
>
> Margola
Ja znam, ale musze sie skonsultowac z ksiazka, nie znam proporcji na pamiec.
Obiecuje na jutro. Nazywa sie piegus i jest to babka z makiem, chyba dosc
popularne ciasto ale pyszne.
Swoja droga poszukuje SPRAWDZONEGO przepisu na makowiec, taki na cienkim
kruchym spodzie, z gruba warstwa masy makowej i posypka na gorze.
Mmmmmm......moje ulubione ciasto, ale nie wiem jak je zrobic. Zawsze kupuje.
Asia

1. Data: 2000-06-14 13:58:32

Od: Robert Keller <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Sularczyk wrote:

> czy ktoś ma interesujące przepisy na ciasta - ciastka z makiem?
>
> Czekam na propozycje...
>
> Margola

Placek japonski:
9 jaj
9 lyzek kaszy manny
30 dag maku
2 szkl. cukru pudru
25 dag masla lub masla roslinnego
1 szkl. siekanych orzechow
olejek migdalowy
2 lyzeczki proszku do pieczenia
6 duzych jablek

Mak sparzyc i zemlec 2 razy. Maslo utrzec z cukrem, dodajac po jednym
zoltku, potem mak, orzechy, jablka (starte na grubej tarce lub pokrojone
w kostke), kasze manna, aromat, proszek do pieczenia. Calosc delikatnie
wymieszac z piana z bialek. Po upieczeniu polac polewa.

Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2000-06-14 20:07:32

Temat: Odp: ciasto z makiem - prosba
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:
> Swoja droga poszukuje SPRAWDZONEGO przepisu na makowiec, taki na cienkim
> kruchym spodzie, z gruba warstwa masy makowej i posypka na gorze.

Od niepamietnych czasow w mojej rodzinie ten makowiec jest na stole
wigilijnym. W ciagu roku czesto tez wystepuje z okazji uroczystosci
rodzinnych. Nie ma mowy, aby nie wyszedl! Zaczynamy:
25 dkg maku namoczonego przez noc w przegotowanej wodzie osaczamy, ale tak,
aby caly czas byl wilgotny (to wazne) i dwa razy mielimy. 6 zoltek + 1
szklanka cukru + 15 dkg masla ucieramy na puch. Dodajemy mak + 2 lyzki kaszy
manny + 2 lyzki plynnego miodu (moze byc sztuczny) oraz migdalowy zapach,
potem 1,5 lyzeczki proszku do pieczenia i bakalie. Na samym koncu do masy na
sztywno ubita piane z 6 bialek od tych zoltek uzywanych na poczatku. To
wszystko do wysmarowanej i oproszonej maka tortownicy i na 40 min do
nagrzanego piekarnika. Spod z ciasta do tej wersji makowca jest calkowicie
zbedny.
pozdrowienia
Ula
tak na marginesie, chociaz makowiec bardzo lubie, nie moge go jesc za
czesto, poniewaz szybciutko zbija moje i tak za niskie cisnienie; po prostu
dziala nasennie :-) Czy na innych tez?

do Konrada
RE: kuchenka mikrofalowa - kukurydza
Witam wszystkich! - tabela kaloryczności
Montignac-pytanko
2.CIASTKA