ciaza

1. Data: 2001-12-27 14:26:33

Temat: ciaza
Od: "gocholec" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow po swietach.
I wlasnie w swieta uczestniczylam w pewnej burzliwej dyskusji dotyczacej por
odow, gdzie pewna mloda kobieta wyrazila swoj strach przed porodem (bol i be
zpieczenstwo dziecka) i stwierdzila ze zazada cesarskiego ciecia i tu doszlo
do konfrontacji, bo moim skromnym zdaniem zeby dokonac ciecia to musza istni
ec bardzo konkretne wskazania ku temu i nie wykonuje sie tego od tak, bo kto
s chce, ale na koniec "dowiedzialam" sie ze ( cytuje doslownie) "jak sie ma
znajomego lekarza to on wykona cesraskie ciecie na prosbe rodzacej" bo rodza
ca sie boi rodzic dziecko, mnie to przerazilo.
pozdrawiam Goska

2. Data: 2001-12-27 20:14:07

Temat: Re: ciaza
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gocholec" <g...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
rodza
> ca sie boi rodzic dziecko, mnie to przerazilo.

a jak masz znajomego policjanta to Ci anuluje mandat... a jak znajomego
zlodzieja to ukradnie dla Ciebie zloty pierscionek i t d...
wszystko na tym swiecie (no prawie) mozna zalatwic po znajomosci albo za
pieniadze wiec czemu sie dziwisz? Skoro dziewczyna nie jest w stanie
zrozumiec ze ciecie jest operacja obarczona wielkim ryzykiem to juz jest jej
problem... chce miec ciecie... chce miec powiklania... chce ryzykowac to
niech ma...

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

3. Data: 2001-12-28 21:18:41

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>   pozdrawiam Goska
>
> Stara szkoła położników - lepszy najgorszy poród siłami natury niz najlepsze
cięcie cesarskie.
Nowa szkoła - klient nasz pan. Szkoda tylko, że nie wszystko co nowe jest lepsze

4. Data: 2001-12-29 00:09:08

Od: "Ewa" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> cięcie cesarskie.

No to chyba nie najlepsze podejście, a dowodem mogą być ledwo żywe
niedotlenione dzieci - efekty "najgorszego porodu siłami natury", nie
wspominając o ich matkach......Nie popadajmy w skrajności....

> Nowa szkoła - klient nasz pan. Szkoda tylko, że nie wszystko co nowe jest
lepsze

Oczywiście, że nie lepsze. Ale za te cięcia słono się płaci, więc jeśli ktoś
ma za dużo pieniędzy, to zawsze znajdzie chętnego położnika. Prawo popytu i
podaży.....

5. Data: 2001-12-29 10:24:07

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jej
>problem... chce miec ciecie... chce miec powiklania... chce ryzykowac to

widzisz - to chyba nie jest tak do konca... dziewczyna prawdopodobnie nie ma
"zielonego" pojecia czym to sie je i co jej grozi... dla niej poprostu
cesarka jest szybkim i bezbolesnym rozwiazaniem...
problem jest w tym, ze moze nie trafic na lekarza ktory siadzie z nia i
postara sie wytlumaczyc czym to moze grozic i jakie moga byc powiklania...

pozdrawiam
Lukasz

6. Data: 2001-12-29 11:38:09

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że nie lepsze. Ale za te cięcia słono się płaci, więc jeśli ktoś
> ma za dużo pieniędzy, to zawsze znajdzie chętnego położnika. Prawo popytu i
> podaży.....

Jasne jak słńce. To co napisałam to oczywiście skrajności. Możnaby dyskutować
cały dzień. W zasadzie każdy rozpoczynający się poród to tylko próba porodu
siami natury - jeżeli coś idzie nie tak, wogóle nie idzie albo waha się tętno -
to nikt nie będzie czekał i zrobi cięcie - ale jest to wtedy mus i jedynie
słuszne rozwiązanie. Kobiety niestety nie wiedzą czym grozi cięcie (jest to
operacja chirurgiczna - wiele kobiet tego tak nie kwalifikuje) z wselkimi
możliwymi powikłaniami. Tu nie wystarscy tylko dać kase. Ale ludzie są różni. A
lekarze też są tylko ludźmi.

7. Data: 2001-12-29 11:52:21

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"gocholec" <g...@p...wp.pl> skrev i meddelandet
> [...]
(bol i be
> zpieczenstwo dziecka) i stwierdzila ze zazada cesarskiego ciecia

W Szwecji jeszcze do teraz mozna sobie zrobic ciecie na zyczenie.
Dzieki tej polityce w przeciagu kilku ost. lat liczba ciec wzrosla do
ok. 20 - nawet 24% w niektorych miejscach. W zwiazku z wielkimi kosztami
pojawila sie propozycja, ze jesli kobieta chce miec ciecie bez wskazan
med. musi za nie zaplacic. (Tutaj opieka med. zwiazana z ciaza jest
bezplatna). Ciekawa jestem jaki to bedzie mialo wplyw ilosc wykonanych
ciec...

magda

Bol sutka u dziecka
Ach te migdałki-pomóżcie