ciąża a rentgen

From: " Alfred Motyka" <g...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: ciąża a rentgen
Date: Sat, 14 Feb 2004 13:35:27 +0000 (UTC)

witam;
mam pytanko dotyczace wplywu badania rtg na wczesna (bardzo wczesna) ciaze.
Sytuacja wyglada nastepujaco:
Moja zona jest w ciazy. Wiem, ze zaplodnienie (a w zasadzie stosunek;) mial
miejsce trzy (dwa?) dni przed niewielkim wypadkiem samochodowym, podczas
ktorego Zona zostala lekko ranna (ale naprawde leciutko). Jednak lekarz z izby
przyjec szpitala zadecydowal, ze nalezy wykonac badania rentgenem oraz
tomografem komputerowym. Przeswietlona miala glowe, tulow, bark oraz okolice
biodra (a tomografem dodatkowo glowe). Wtedy jeszcze nie mielismy pojecia ze
jest w ciazy. Kilka tygodni pozniej (konkretnie cztery) okazalo sie ze jest.
Wszystko wskazuje na to, jak juz pisalem, ze dzidzius zostal zrobiony
doslownie kilka godzin-dni przed tymi badaniami.
I teraz moje pytanie:
czy te badania mogly zaszkodzic ciazy? Czy mogly zaszkodzic dzidziusiowi jak
byl jeszcze plemnikiem, badz wlasnie zaatakowal jajeczko? Jak sprwdzic czy
jest zdrowe czy moze (odpukac) cos jest nie tak?
Licze na w miare szybka odpowiedz kompetentnych osob.
Dziekuje i pozdrawiam
AM