ciekawe iglaste w Rzeszowie

1. Data: 2006-11-09 16:26:18

Temat: ciekawe iglaste w Rzeszowie
Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszyskich!!!
Chcialbym dowiedziec sie gdzie w Rzeszowie rosna ciekawe drzewa iglaste
i czy ewentualnie maja szyszki aby mozna bylo pozyskac nasionka. Ja
narazie moge powiedziec ze znalazlem rodzace okazy sosny zoltej, rosna
kolo wejscia do strazy pozarnej naprzeciw Galerii Graffica i maja kilka
szyszek. Niemowie o swierkach srebrnych daglezjach choinach bo te sa
calkiem pospolite w Rzeszowie.
Pozdrowienia dla wszystkich :-)

2. Data: 2006-11-10 04:59:04

Temat: Re: ciekawe iglaste w Rzeszowie
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Chcialbym dowiedziec sie gdzie w Rzeszowie rosna ciekawe drzewa iglaste
> i czy ewentualnie maja szyszki aby mozna bylo pozyskac nasionka.

U mnie rosna ciekawe iglaste (ciekawe jak dla mnie :) ale nie szyszkuja
jeszcze w wiekszosci (metasekwoja raz szyszkowala dotad ale nie w tym roku).

> [...] Niemowie o swierkach srebrnych daglezjach choinach bo te sa
> calkiem pospolite w Rzeszowie.

Choiny rosna ale pospolite nie sa wcale a przynajmniej nie mozna ich stawiac
na rowni ze swierkami klujacymi.
W parku przy ul. Dabrowskiego rosnie od strony ul. Langiewicza swierk
Brewera; szyszkuje o ile pamietam.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-11-11 10:37:39

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Przy wejsciu do poczty na Moniuszki za budkami telefonicznymi obok
podjazdu dla wozkow rosnie limba ktora ma szyszki z nasionami, do
niedawna byly dwie ale niestety ponad miesiac temu zostala jedna
wycieta :-( , bardzo szkoda.
Pozdrowienia
sebdar

4. Data: 2006-11-11 11:04:45

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> podjazdu dla wozkow rosnie limba ktora ma szyszki z nasionami, do
> niedawna byly dwie ale niestety ponad miesiac temu zostala jedna
A cóż to za limba z jedną szyszką....? Jakś taka byle jaka. :-(
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2006-11-11 12:39:27

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niewiem ile jest teraz szyszek, ja nazbieralem tam 24 szyszki i mam
dzieki temu bardzo duzo nasion, wiec wcale nie jest z nia tak kiepsko.
Wiecej limb tej wielkosci niewidzialem w Rzeszowie.
Pozdrowienia
sebdar
P.S.
Czy ktos moze mi powiedziec jakie stezenie kwasu siarkowego uzywac do
nasion limby, wiem ze stezony ale to troche ogolne pojecie.

6. Data: 2006-11-11 13:26:14

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> Czy ktos moze mi powiedziec jakie stezenie kwasu siarkowego uzywac do
> nasion limby, wiem ze stezony ale to troche ogolne pojecie.

Stężenie to znają tylko tatrzańscy górale polewający od wieków swoje
tatrzańskie nasiona swoich tatrzańskich limb. Niestety nie powiedzą nikomu
(poza łowieckami) bo obowiązuje ich góralska tajemnica służbowa.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2006-11-11 19:59:43

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tajemnica to tajemnica, tym bardziej ze od pokolen, to niebyle co
:-)

8. Data: 2006-11-11 21:48:01

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

11 Nov 2006 04:39:27 -0800, na pl.rec.ogrody, sebdar napisał(a):

> Czy ktos moze mi powiedziec jakie stezenie kwasu siarkowego uzywac do
> nasion limby, wiem ze stezony ale to troche ogolne pojecie.

Stężony siarkowy to od 96 do 98% (około 66 deg w skali Baume'go).
Więcej "ręcznie" nie uzyskasz, jest b. higroskopijny.

Ale możesz też użyć po prostu papieru ściernego:)
(wypróbowane, choć w książkach nie piszą)

Pozdrawiam
piotrs

9. Data: 2006-11-11 21:50:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> Ale możesz też użyć po prostu papieru ściernego:)
> (wypróbowane, choć w książkach nie piszą)

Piszą:)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2006-11-11 21:56:05

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 11 Nov 2006 22:50:17 +0100, na pl.rec.ogrody, Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> Piszą:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Któż Basiu?
:)
U mnie ostatni z pamięć ogrodnicza już chyba na 3cim planie...

Pozdrawiam
piotrs

Sto lat...
co to za roślinka?