co to za roślinka?

1. Data: 2006-11-08 13:16:26

Temat: co to za roślinka?
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

..no właśnie: fotki nie mam, nie mogę znaleźć, za to garść info:
wieloletnia bylina, kwitnąca na czerwono - kwiatki długosci ok 2-3 cm (takie
języczki) rozmieszczone naokoło łodyżek równomiernie, listki ciemnozielone,
chyba nawet wpadały troche w czerwień od spodu, długości ok 4 cm (albo i
dłuższe,ale już dokładnie nie pamietam, bo coś je zeżarło prawie zaraz po
posadzeniu, czyli w sierpniu) kupiłam roślinki o wysokości ok 50 cm, jak
wspomniałam - przedziorek pomógł roślince zmarnieć, potem chciałam
przesadzić, ale prawie nie było czego - tak pomyślałam, teraz scięłam suche
badyle a pod nimi piękne młode listki tuż przy ziemi - no i nie wyrzucę ;-)

Prosze o pomysł na nazwe tego czegoś ;-)) (coś mi świtało, ze to była
szałwia, ale patrząc po guglach na takową nie mogę trafić), no i na
traktowanie w zimie.

Pozdrawiam lajkonikowato
Hania
p.s. czekam na knigę z netu o roślinkach balkonowo-domowych, to juz Wam nie
bede tak zawracać ;-))

2. Data: 2006-11-08 13:35:12

Temat: Re: co to za roślinka?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania " <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
suche
> badyle a pod nimi piękne młode listki tuż przy ziemi - no i nie wyrzucę
;-)

Lobelia? jakaś tam cardinalis?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-11-08 14:00:33

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> Lobelia? jakaś tam cardinalis?

o Bossska - dokladnie: o taka:
http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_ros/original/lo
belia_fulgens01_d.jpg

:))
hania

4. Data: 2006-11-08 17:27:58

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania "

> o Bossska - dokladnie: o taka:
> http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_ros/original/lo
belia_fulgens01_d.jpg

Hmmm, a już z opisu Hani myślałam że jest kolejna szczęśliwą posiadaczką
szałwi "jabłkowo_piniowej"/
Salvia elegans Pineapple O, takiej jak ta ;-)

http://www.plantoftheweek.org/week207.shtml

Serdecznie Miłka

5. Data: 2006-11-08 17:41:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szałwi "jabłkowo_piniowej"/
> Salvia elegans Pineapple  O, takiej jak ta ;-)

Taka zamarza u mnie na dworze, nie wiedziałem,że tak się nazywa,
a jabłek na niej nie było.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-11-08 17:44:05

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan"

> Taka zamarza u mnie na dworze, nie wiedziałem,że tak się nazywa,
> a jabłek na niej nie było.

Zamarza na amen ? Czy wiosną odżywa ?

Chciałabym mieć w przyszłym sezonie, więc nie wiem czy mam doniczkować
kilka sadzonek zmajstrowanych samoistnie przez odkłady ?!

Serdecznie Miłka

7. Data: 2006-11-08 19:54:56

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <

> [...]
posiadaczką
> szałwi "jabłkowo_piniowej"/
> Salvia elegans Pineapple O, takiej jak ta ;-)

jaka śicznieńka :)
ona zimuje w naszych warunkach???

--
ewa

8. Data: 2006-11-08 20:08:16

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa"

> jaka śicznieńka :)
> ona zimuje w naszych warunkach???

Czy zimuje to mam właśnie możliwość sprawdzić, a poza tym przeobłędnie
pachnie !!!

Serdecznie Miłka

9. Data: 2006-11-08 20:09:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Taka zamarza u mnie na dworze, nie wiedziałem,że tak się nazywa,
> a jabłek na niej nie było.

Bo ona się tak nie nazywa :) (patrz niedawny wątek o dziwacznych nazwach
nadawanych roślinom przez sprzedawców). Pineapple to po angielsku ananas.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2006-11-08 23:05:26

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <

> Czy zimuje to mam właśnie możliwość sprawdzić, a poza tym przeobłędnie
> pachnie !!!

to choć jakie sadzonki w doniczki wsadź, tak na wszelki słuczaj ;)

--
ewa

obiecałam Wam fotkę
hortensje zimą
owoce aktinidii i pigwy
aktinidia
poszukuje drzewek wisni i porzeczki do szczepienia